Voorstellen: wat er gebeurt als je man geen plinten plaatst

joycew

Nieuw lid
29 apr 2016
14
0
Na een nieuwe vloer komt het bekende uitstellen van plinten plaatsen. Ik dacht: dat kan ik zelf natuurlijk ook. Na een te lage verstekbak en een rotzaag (en een bloedende vinger) was de logische volgende stap een radiale afkortzaag kopen. (tja, vrouwen). Ik wil beginnen met wat simpele projectjes en heb al een plantenstandaard en een plantentrap op het programma staan. Ik vind het nog best lastig om de engelse instructies te vertalen naar Nederlands. Zijn er ook leuke Nederlandse sites met instructies? Ah, dan nog iets over mezelf. Joyce, vrouw van 36 jaar. Getrouwd met een zeeman die de helft van de tijd weg is. Ik werk in de financiën, dus dit is een leuke creatieve outlet. We wonen in Assen samen met onze twee honden. Ik hoop hier veel te leren!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Welkom! Weer versterking vanuit Drenthe :cool:
Je bent hier aan het goede adres, niet voor instructies, wel voor ondersteuning op afstand.
Vraag is waarvoor je de instructies wenst en Engelse sites kun je vertalen via Google!
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Instructies is niet het goede woord. :)

bijvoorbeeld: http://www.ana-white.com/2014/06/pl...mail&utm_campaign=Feed:+ana-white+(Ana+White)

Dit vertalen naar een Nederlands plan is me nog niet goed gelukt.

Als je het adres van de website in Google Translate kopieert, wordt de website vertaald. Bij Google Chrome schijnt het ook makkelijk te kunnen.

Net geprobeerd. Website openen, rechter muisknop, pagina vertalen in het Nederland selecteren. Kind kan de was doen.
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Welkom op het forum Joyce!

Fouten maken we allemaal, daar leren we alleen maar van! Zo sloeg mij laatst de boormachine uit de handen, tegen m'n hoofd en ik had even gemist dat plexiglas, ondanks het feit dat het geen glas is, toch best scherp kan zijn! Zolang het maar geen hele vingers kost... ;)

En plinten hoger dan plakplintjes is lijden met een verstekbak, een afkortzaag is dan inderdaad de spreekwoordelijke "Redder in nood"! :)
 

WR1944

Oud hout
Instructies is niet het goede woord. :)

bijvoorbeeld: http://www.ana-white.com/2014/06/pl...mail&utm_campaign=Feed:+ana-white+(Ana+White)

Dit vertalen naar een Nederlands plan is me nog niet goed gelukt.

Allereerst welkom op dit forum.

Behalve dat deze beschrijvingen in het Engels zijn worden er vaak (in dit geval Amerikaanse) materialen gebruikt die niet in elke Nederlandse of Belgische bouwmatkt gevoerd worden. Ten eerste moet je uitvinden wat een artikel is en dan een NL of B equivalent van vinden.

http://www.homedepot.com/p/Alta-For...ed-Cedar-Dog-Ear-Fence-Picket-63035/205757693
Dit is bijvoorbeeld de fence picket uit de beschrijving.

https://www.praxis.nl/tuin-buitenle...s-fsc-schuttingplank-16-x-155-x-180cm/5378360
Dit zou je bijvoorbeeld er voor in de plaats kunnen gebruiken.

Ook bepaalde begrippen zijn vaak moeilijk te vertalen naar het Nederlands. Toen ik in 2010 naar Amerika verhuisde ging er op houtbewerkingsgebied een hele nieuwe wereld open. Maar gaande weg leer je het wereldje wel kennen. Ik werk puur metrisch tenzij dat onmogelijk is.
Als je een rolmaat gebruikt met zowel inches als millimeters is het omzetten een kwestie van de rolmaat uittrekken en beide maten staan netjes tegeover elkaar. Je kunt of de maten in je schets omzetten of de inch-kant van de rolmaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

BenBinnen

Actieve deelnemer
22 jun 2014
69
0
sub.jpg

Veel websites hebben een 'auto-translate' mogelijkheid. Of dat echt helpt is nog maar de vraag.
 

WR1944

Oud hout
Je kunt tekst door een vertaalprogramma halen maar sommige woorden kunnen niet vertaald worden of worden verkeerd vertaald. Je zult zelf de tekst moeten nalopen om de gegenereerde onzin te wieden en met een beetje vakkennis alles in goede banen te leiden. Bepaalde vaktermen kun je via Google of Wikipedia opzoeken. Je zult dan weer een vertaalslag moeten maken maar vaak haal je de bedoeling wel uit het kromme Nederlands.
En dan is er altijd nog het forum met leden met een zeer uiteenlopende achtergrond, ervaring en kennis.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Ik denk dat een vrouw met financiele achtergrond zich prima met de Engelse taal redt. ;)

Volgens mij is het meer een probleem om die rottige inch maten om te zetten in cm. Maar daar hebben we hier op het forum een Metrisch ambassadeur voor:rolleyes:.

Welkom op het forum overigens en kom maar op met vragen.

Fons

P.S. Overigens kun je volgens mij voor de plakplintje het beste een speciale schaar daarvoor gebruiken, dat deden de parketleggers bij onze vloer ook....
 
Laatst bewerkt:

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Plinten... Het blijven dingen die vaak na jaren pas geplaatst worden... Of niet...zoals in mijn vorige woning ik ooit te kort kwam aan materiaal en de keuken nooit gedaan had.
ik had een deal met mijn vrouw gemaakt, ik plaats zelf plinten, bespaar daarmee 900€ uit en besteed dat aan apparaten als de plinten er liggen. Spreekwoordelijke stok (plint) achter de deur.
verstek zagen van plinten blijft lastig, hier heb ik nog wat kleine stukjes waar ik ontevreden over ben en over ga doen. Hou daar rekening mee met je materiaal. Je hebt echt rond de 10% afval.
succes ermee en post gerust de projecten hier op het forum, advies is hier voldoende voorhanden.
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Hoge plinten zijn anders helemaal hip hoor :)
hoogtes.jpg
 

joycew

Nieuw lid
29 apr 2016
14
0
Haha onze plinten zijn inderdaad 12 cm. Maar dat komt ook omdat de nieuwe vloer een stuk lager is en je anders de overgang van het stucwerk ziet.

Bedankt voor het warme welkom iedereen!
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Welkom Joyce, wat betreft die rotzaag; als je nou weer 'ns iets op de hand wil zagen kijk dan 'ns naar een Japanse trekzaag.
Een Ryoba kost iets meer dan 2 tientjes en dan lach je weer als je moet zagen.
Als je niet weet welk merk koop dan bijv eentje van Dick tools, blad kan je ook apart nog vervangen.
Hier een filmpje van de zaag; https://www.youtube.com/watch?v=pd2SqftCo2k
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.