Een van de mooiste werkplaatsen?

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
924
Leeuwarden
Een geweldige vakman! Ik heb al jaren een DvD van hem waarin hij op zeer duidelijke wijze uitlegt hoe je een kast maakt met een lammello machine. Ook zijn filosofie over zijn werkbank is helder.

Fons
 

WR1944

Oud hout
Tijdens m'n eerste bezoek aan Amerika ben ik voor een paar dagen in Williamsburg geweest. Het is leuk om een idee van het koloniale Amerika te krijgen maar het heeft een hoog openluchtmuseumgehalte á la Arnhem met een scheut Disneyworld. Diverse ambachtslieden waren er aan het werk en je kon het van enige afstand bekijken. Er was geen enkele vorm van interactie of uitleg buiten een algemene beschrijving van wat je zag. Ik had graag met de mensen gesproken maar daar is men niet op ingesteld. Ik voelde me min of meer in een dierentuin maar wel keurig, haast steriel onderhouden.

PA210119q.jpg

PA210102q.jpg

Het meest spectaculeire onderdeel was het afschieten van de kanonnen.

Ik ben echter blij dat er tenminste iets op YouTube te zien is.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
@Willem1958: volgens mij zie ik wat grijs/groene systainers rechts achter hem rond 1:40, dus hij heeft zelfs festool... Maar wat een gigantisch mooie werkplaats.
 

Silasovic18

Nieuw lid
9 mrt 2016
17
0
Dat opruimen van de werkplek doet mijn opa ook altijd erg secuur, een belangrijk onderdeel hoor ik vaak...
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Prachtige werksalon. Indrukwekkend steriel.Ik ben jaloers. (ik mis de de clubfauteuils en de whiskey)

Mooie sluitingen voor de gereedschapskast. Weet iemand waar je die koopt of hoe je die noemt ?

mvg
klaas0639
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Klaas, volgens mij heet dat een knevelsluiting. Een mooie gevonden op vrijheidwatersport.nl , de prijs valt ook nog mee

101355.JPG_1.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Die van bobmartin lijken er inderdaad meer op.

Botenbouwers gebruiken wel mooi hang- en sluitwerk :p
 

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
Frank Howarth heeft naar mijn mening een mooie werkplaats. Deze komt erg dicht in de buurt van mijn droom werkplaats.
Maakt mooie dingen en goede filmpjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.