Een van de mooiste werkplaatsen?

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Ja Lars, daar ga je toch van watertanden, heb je die mooie ronde geëmailleerde kachel gezien, prachtig, de man zat goed in zijn gereedschap in een prachtige werkplaats. Ik kijk graag naar zulke filmpjes, dan is er altijd nog wel wat te wensen, of van te dromen, nie waar?

Groet Pel.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Wat moet je nou met zo'n werkplaats.
Ik heb het filmpje half afgekeken en in die tijd mijn uiterste best gedaan om ergens wat zaagsel of houtkrul te zien.
Maar nee, geen enkel spoor dat er ook maar ooit gewerkt is.
Nu kan het natuurlijk zijn dat deze houtbewerker een hééél goede schoonmaakploeg heeft of hij werkt 1 uurtje en poetst daarna een hele week.
Ik ben blij dat ik in mijn werkplaats niet bang hoef te zijn om een machine aan te zetten en ook nog te gebruiken.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Hij filmt er DVDs en heeft z'n sporen ruimschoots verdiend, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om z'n vaardigheden en of het ding gebruikt wordt. Fantastische vent om naar te luisteren.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Lang voordat internet bestond was meneer Klausz al bezig met zijn kennis door te geven middels boeken, workshops en later dvd's.
Hij is een absolute grootheid en pionier als het gaat om kennisoverdracht en vakmanschap.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij werd in "den ouden dagen" de dag afgesloten met het opruimen van de werkplek (zou ik nog ietsjes van kunnen leren :D)
 
P

Pel

Guest
Nou Con, hij heeft in ieder geval niet slecht geboerd.

Groet Pel.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Van dezelfde filmer vind ik deze werkplaats veel leuker. Die van Klaus is inderdaad nogal steriel.

 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Seek, dit is in colonial Williamsburg opgenomen. Waar Roy Underhill in zijn jonge jaren nog "master housewright" was .

Is een openlucht museum XL, dus al je als eerste binnenkomt zullen er nog weinig krullen op de grond liggen :rolleyes:
Het zal wel aan mij liggen, ik heb hem in heel veel filmpjes voorbij zien komen maar op een of andere manier werkt die Bill Pavlak mij ontzettend op mijn zenuwen...
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.