kits voor houtdraaien

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Even Marco een veer in zijn r**t steken....

Omdat het pennen draaien me wel interessant leek, contact opgenomen om me te laten informeren hoe alles in zijn werk gaat. Ik werd van harte uitgenodigd bij hem thuis om me te laten voorlichten. Ondanks dat ik van tevoren al had aangegeven dat ik niet wist of ik überhaupt wat wilde kopen, werd uitgebreid de tijd genomen om me alles uit te leggen! Toen ik weer thuis was, en nog wat vragen via de mail stelde, werd daar erg snel en tot volle tevredenheid op geantwoord! Hulde voor zulke service! Het gevolg is dus dat ik een bestelling heb geplaatst om het eens op te pakken! Als het pennen draaien me bevalt, zal ik daar absoluut weer nieuw materiaal bestellen!

Met vriendelijke groet,

Renger
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Nu ook lester rollerball pen kits in kleur goud in webshop.

Verder Nieuw:

Cigar clik pen kits chrome + gun metal
Color wood pen blanks, Meerder kleuren in een blank.
Brieven openers.
En weer voorraad kleine olie lampjes te gebruiken ipv waxine lichtjes in draai werk. Een setje bestaat uit 4 stuks met 4 trechtertjes er bij om te vullen
Confetti lamp inserts.jpg

Gr. Marco
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Nou moet je me even op weg helpen.... Hoe gebruik je dat? Of zit ik nu gewoon te moeilijk te denken?

Met vriendelijke groet,

Renger
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
@ Renger, Waar je normaal je tube over de penmandrel schuift en dan de penmandrel support over je mandrel shaft schuift. Schuif je nu de tube op de penmandrel maar deze komt nu maar een klein stukje in de tube. Vervolgen schuif je de mandrel support nu in de andere helft van de tube in plaats van over je shaft.
Ik zal morgen even een foto maken wanneer ik hem op mijn draaibank heb.

Gr. Marco
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Betekent dat dat je waar normaal gesproken een 2-delige pen in één keer gedraaid wordt je dat nu in 2 keer moet doen? Lijkt me geen vooruitgang.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ja ik vind dit wel een voordeel. Je zet vaak te veel druk op je delen . Gevolg ovaalwerk. Bovedien zet je nu druk op de zijkant en niet op het stuk 1/4 staafje. Dat kan door iets te veel druk krom gaan staan.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
@ Renger, Waar je normaal je tube over de penmandrel schuift en dan de penmandrel support over je mandrel shaft schuift. Schuif je nu de tube op de penmandrel maar deze komt nu maar een klein stukje in de tube. Vervolgen schuif je de mandrel support nu in de andere helft van de tube in plaats van over je shaft.
Ik zal morgen even een foto maken wanneer ik hem op mijn draaibank heb.

Gr. Marco

doe gelijk ook even een filmpje, ook mijn fantasie laat me gruwlijk in de steek ;-)
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Ik snap het geloof ik. Zoals eerder al gezegd kun je dan maar 1 helft van een pen tegelijk draaien? Ik ben bang dat je dan het totaalplaatje van hoe de pen moet worden dan niet meer ziet, maar dat kan aan mij liggen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.