opstelling werkplek.

Mistergianni

Actieve deelnemer
20 mrt 2016
39
0
vlaams-brabant
zonet een rotex 125 aangeschaft 2dehands voor een leuk prijsje amper 3 maanden oud :D !!
nu zou ik deze willen aansluiten op men ctl 26 ac maar de slang past niet. Iemand tips ??

13234738_10208707491832364_1765913255_o.jpg
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Je zal het niet geloven, maar bouwmarkten hebben "verloop-rubbers" voor o.a. waterafvoer. Zelf gebruik ik diverse soorten voor allerlei aansluitingen en ze kosten maar hooguit een paar euro.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Als het goed is heeft je CTL 26 een 27mm slang, die past gewoon. Niet erin, maar met enige stimulance er overheen. ;) Gewoon wat harder duwen. :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Die past gewoon hoor, maar daar heb je idd wel 2 handen voor nodig. Je moet een beetje wurmen en wiebelen om 'm erop te krijgen. En da's lastig met een hand... :(
 

Mistergianni

Actieve deelnemer
20 mrt 2016
39
0
vlaams-brabant
het betert ze hebben ijzers in men ring en middelvinger gestoken de wonden beginnen te genezen.
maar heb nog lange weg te gaan ... 1 ding is zeker mij zie je niet rap meer in de buurt van een toupie :)
 

houtmans

Actieve deelnemer
14 jul 2012
49
1
Veel beterschap Gianni, Ik woon ook in Vlaams Brabant (Bekkevoort).
Maar even terugkomen op de foto van je eerste kastje 30.03.06.
De tweede potscharnier die je bovenaan plaats kan je, volgens mijn mening, beter in het midden plaatsen
zo zwaar zijn die deurtjes niet en het zal te goede komen aan het kromtrekken
van de deur.
Dit is geen afbreuk enkel een suggestie.
 

Mistergianni

Actieve deelnemer
20 mrt 2016
39
0
vlaams-brabant
dat is vlakbij houtmans :D ik heb dit gedaan omdat het heel brede deuren zijn zie je misschien niet zo goed.
ik heb die scharnier er gezet zodat zo niet na verloop van tijd gaat naar beneden beginnen hangen.
en ook omdat ik het zo geleerd heb op school :D
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Beetje lomp van mij om je geen snelle beterschap te wensen. Sorry daarvoor.
Sterkte en laat je mooie gereedschap niet "verjaren". ;)
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Veel beterschap ! Ik had direct een beetje een flashback naar ruim 20 jaar terug... ik heb toen ook iets soortgelijks meegemaakt... domweg een struikelpartij over wat rommelhout in de buurt van een draaiende paneelzaag... Ik was toen mijn pink , ringvinger en duim kwijt , mijn middelvinger hing er nog net wat aan ( bot en pezen door wel ) en deels in m'n handpalm geraakt...
M'n koelbloedige moeder heeft toen alles bijeengeraapt in een handdoek en naar het ziekenhuis gevlogen, daar leek het wat op allesinds...
Ik heb toen het grote geluk gehad dat ik door prof. De Freyne en Dr Haeck ruim 6 uur onder handen genomen ben... het heeft er de eerste 2 weken wat om gespannen om m'n ringvinger te kunnen behouden maar alles is toch redelijk ok gekomen, het heeft me toen wel nog een 7 tal operaties in anderhalf jaar gekost ( pees en huidoverplantingen , ijzerwerk enz... ) , 3 jaar ELKE dag minstens 1 keer bij momenten zelfs 2 x daags tot huilens toe kine gekregen, spalken om mee te slapen, als dat al lukte... ik wil dit niet meer meemaken in elk geval...
We zijn nu een dikke 20 jaar later en eigenlijk heb ik van m'n kleine "handicap" betrekkelijk weinig last , m'n duim is gelukkig eigenlijk 90% ok , m'n pink behoorlijk en m'n ringvinger die hangt er aan maar daar stopt het ook mee, enfin je past jezelf ook onbewust wat aan... 3 jaar terug wel even een Z-Plasty moeten laten doen omdat m'n vingers helemaal dichtgekromt kwamen te staan, dit is iets waar ik voor de rest van m'n leven zo om de 5 a 8 jaar zal moeten laten doen heb ik me laten vertellen.
Als ik dan eens zoiets zie zoals jij hier meemaakt dan krijg ik toch steeds weer eens een rilling ... ik heb in al die jaren ook niet meer de behoefte om met een paneelzaag aan de slag te gaan, ik doe tegenwoordig al m'n zaagwerk met een lineaal en duikzaag , ik voel me aan een paneelzaag zeer onzeker en dan is het nog gevaarlijker... t'zit em gewoon in het kopje maar het lukt mij niet meer...

Veel beterschap ! Ik voel met je mee !
 

Mistergianni

Actieve deelnemer
20 mrt 2016
39
0
vlaams-brabant
bedankt,
wow als ik u verhaal lees word ik ook niet even goed hoor :eek:
ik heb wel het geluk gehad dat alles er nog aan hing. Men ringvinger is wel zen pees kwijt de rest hebben ze bij men
middelvinger de pees nog kunnen verbinden voor de rest heb ik een breuk in het topje van men wijsvinger wat al bij al goed meevalt
ik doe oefeningen en dat gaat verrassend goed alles wat ik kan plooien plooit ook behoorlijk :)
nee mij zie je niet meer in de buurt van een toupie!!!
 

Mistergianni

Actieve deelnemer
20 mrt 2016
39
0
vlaams-brabant
Ik zit met een kleine vraag ik heb de precisio 50.
Maar als ik nu stukken wil zagen dikker dan 3cm moet ik altijd de afzuikap wegnemen.
dus ging ik op onderzoek uit en ik kon het spouwmes hoger plaatsen.
hierdoor kan ik nu stukken van 5 cm afzagen met de afzuigkap erop.nu is men vraag gaat die problemen geven met het spouwmes? Dit komt nu verder over de zaag (foto). IMG_0013.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Je hebt hem nu staan zoals Festool hem heeft bedoeld. De typeaanduiding 50 slaat op de zaaghoogte met een standaard zaagblad.

De laagste stand van het spouwmes (zoals je hem blijkbaar tot dusver had staan) maakt het mogelijk om groeven te zagen als de bescherming is verwijderd. Dan valt namelijk het spouwmes volledig achter het zaagblad.
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Meer dan veertig jaar geleden met de linker wijsvinger net even een zaag aangeraakt. Vlees weg, knokkel stak er uit als ik de vinger boog. Zo liet ik het mijn maat zien. Nog nooit iemand zo snel grijs zien worden....

Schade aan vinger was niet levensbedreigend. Maar ik stond doodsangsten uit achter op de Puch van mijn maat, op weg naar het hospitaal. Op volle snelheid door alle rode stoplichten, het leek wel een James Bond achtervolging.

Vinger 100% hersteld, maar ik zal nooit een cirkel- of lintzaag machine aanschaffen. Ik gruw ervan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.