2de Project : Van garage tot werkplaats

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Je bent zo te zien inderdaad al een aardig eind opgeschoten dit weekend! Mooi om te zien hoe iedereen bezig is met zijn klushok
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Je maakt gestaag vorderingen, en het ziet er goed uit. De contouren van een echte werkplaats worden zichtbaar ;)
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Klein updatetje,
vandaag de veiligheids schakelaar binnen gekregen. Dus die kunnen we van de week ook installeren als we alle elektra afmaken.
Zoals ik eerder zei, sommige zullen dit wat overdreven vinden. En i kzal hem de eerste jaren ook niet gebruiken,
maar zodra er kleintjes rond gaan rennen hier geeft het mij een veiliger gevoel dat alles op 1 schakelaar uit gezet en beveiligt kan worden.

Morgen gaan we nog wat houtplaten halen en verder met de muren.

 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Hoeveel ampere kan die schakelen?
En waar gekocht?
Komt dat voor de meterkast in het werkhok?
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Deze kan 20A schakelen. Heb hem bij Conrad besteld.
Hij komt in het hok rechts van de muur bovenin.
Edit :
"1 stuk(s) 702700 Nokkenschakelaar T0-2-8900/I1/SVB"
 
Laatst bewerkt:

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Die schakelaar is een heel goed idee, zeker met rondrennende kleintjes. Die van mij zijn inmiddels 5 en (bijna) 7, dus die kun je de gevaren uitleggen (of ze er iets mee doen is een tweede). Maar toch driedubbelcheck ik altijd of alle stekkers eruit zijn, alles wat in/weg kan klappen dat ook is en of alle boren en zaagbladen enzo zijn verwijderd/opgeborgen. Je moet er toch niet aan denken dat.... :eek:
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Hij komt tussen de stoppenkast en alle stopcontacten in de garage. Hij komt links van de regenpijp naast de deur. Bijna tegen het plafond aan. Dus dat zal een meter of 2 zijn.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Zomaar een idee, misschien is het handig als er nog een wandcontactdoos tussen de meterkast en de schakelaar zit, voor als er wel iets is dat onder stroom moet blijven staan?
Mvg,:).
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
@3dmazter, als je zwart draad wil gebruiken goed opletten dat het 2,5mm2 is, standaard schakeldraad is 1,5mm2.
Die schakelaar van aliexpress zou ik niet doen, je weet niet of die goed in elkaar zit. Je kan er denk ik beter een kopen van een bekend merk, dan weet je tenminste zeker dat alles gekeurd is en mocht er dan wat gebeuren krijg je geen gezeik met de verzekering en dergelijke.
Ik koop ook wel eens wat uit China of Hong Kong maar met elektra moet je toch oppassen. Een lampje is toch wat anders dan een schakelaar van dit kaliber. Ik had eens een soldeerbout gekocht van 3 euro om eens uit te proberen, die draden waren zo ontiegelijk dun dat ik die direct heb weggegooid.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Schakelaar is C E gekeurd.
Dus zou moeten kunnen.
Moeten alle draden 2.5 mm2 zijn?
Ik dacht dat je gewoon 1.5mm2 kon gebruiken voor stopcontacten.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.759
732
Enschede, Twente
C E in de vorm van halve cirkels (en een dwarsstreepje), of als initialen? Die slimme jongens in het Verre Oosten hebben namelijk 'CE' bedacht, wat dan weer staat voor 'China Export'…

EDIT: tikfout hersteld.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
In zover ik weet is bij een dubbelpolige schakelaar door met de kleuren waarmee je aankomt maar helemaal zeker ben ik hier ook niet meer van.
Zelf heb ik het wel op deze manier gedaan in mijn schuur/werkplaats(je).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.