Tico Top, Houten naaimachinme

P

Pel

Guest
Ja, Tico Top is een top beeldhouwer / houtsnijder ongelooflijk hoe hij die naaimachine uit een blok lindehout snijdt.

Groet Pel.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Wat een vakman en wat heeft hij een enorme hoeveelheid gutsen kwijl kwijl
Ik vraag me af of hij een voorbeeld naaimachine heeft staan in zijn werkplaats of zou hij het zo uit de losse pols weten al die maatvoering?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Zijn bedrijf is wereldberoemd in Groningen (en nóg verder weg :) ) Het doet veel prachtig restauratiewerk voor bijv. de stichting ""Groninger Kerken"" en het heeft meubelrestauratiewerk gedaan voor het Vredespaleis den Haag. Er staan prachtige filmpjes van het bedrijf op het net.

mvg
klaas0639
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Geweldig mooi!!

Waarom publiceert deze man niet op ons forum? Zullen we hem vragen op de Open Dag Hout te demonstreren?

Fons
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Natuurlijk

Natuurlijk was dat volgende filmpje niet Tico Top maar dolf Schinkel en ja natuurlijk had ik die er bij gezet omdat dat iets voor de volgende houtmanifestatie zou kunnen zijn. Ook Dolf kan er wat van en hij geeft heel veel les aan heel veel cursisten wat hem heel geschikt maakt om het vak hout snijden te promoten.
 
D

Dulcimer

Guest
Ik ben de naam Tico Top bij toeval tegengekomen zoekend naar "wood sculpture"op you tube, ik had nog nooit van hem gehoord. In een oud krantenartikel las ik dat hij een opleiding tot meubelmaker heeft gevolgd, maar nooit een opleiding in houtsnijden, hij is op dat gebied dus een autodidact. Alle respekt voor zijn prachtige werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.