Mijn Lintzaag: Elektra Beckum BAS 450 (BAS 500)

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zoals Henk Verhaar al zegt, het zal nooit helemaal glad zijn maar het kan verschillende redenen verder hebben waardoor je zaagbeeld grover is dan het zou moeten zijn.
Als je in ieder geval 3 tanden per inch hebt kan het daarna alleen nog liggen aan je lint wat niet goed afgesteld staat of je lint is niet scherp genoeg (even vijlen) of je doorvoersnelheid is nogal hoog.
Als je je hout teveel tegen het lint duwt dan wordt het zaagbeeld grover.
 
8 feb 2016
10
0
Dat het nooit streeploos is snap ik, maar in mijn geval lijkt me het zaagbeeld toch echt wel griffier dan het zou moeten kunnen zijn. Maar ik denk inderdaad dat ik teveel tanden heb per inch. Ik ga eens een lint met minder tanden aanschaffen. Merci voor de tips!
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Dat het nooit streeploos is snap ik, maar in mijn geval lijkt me het zaagbeeld toch echt wel griffier dan het zou moeten kunnen zijn. Maar ik denk inderdaad dat ik teveel tanden heb per inch. Ik ga eens een lint met minder tanden aanschaffen. Merci voor de tips!

Het is natuurlijk afhankelijk van de dikte van het te zagen materiaal, maar normaal geeft een groter aantal tanden per inch een gladder zaagbeeld!
Er moeten ca 3 tanden in het hout grijpen.Dus hoe dunner het hout des te meer tanden per inch.
 
8 feb 2016
10
0
In dit geval gaat het om 13cm hoge maple, waar ik fineer van wil zagen, dus zou best toch niet teveel tanden nemen, want dan kunnen de tanden het zaagsel nooit fatsoenlijk afvoeren. Ben nog wat aan het uitproberen geweest met de spanning van mijn zaaglint en de afstelling van de geleiders e.d. Het resultaat is al een stuk beter, maar moet volgens mij nog veel beter kunnen. Ik heb vrijdagavond een paar zaaglinten van Tuffsaws vanuit Engeland besteld, aangezien iedereen hier en elders op het internet daar zo laaiend enthousiast over is. Zijn helemaal niet duur, veel goedkoper zelfs dan een standaard zaaglint dat ik hier in Belgie had gekocht. Was even bang dat er iets was misgegaan, want ik kreeg geen enkele emailbevestiging van mijn bestelling, maar vanochtend vroeg heb ik ze al binnen gekregen. Superservice (op de emailcommunicatie na). Morgen uitproberen! Ben benieuwd.
 

divemaster1984

Nieuw lid
6 mei 2014
3
0
Zaaglint lengte elektra beckum bas 450

Hoi allemaal zat vol intresse te lezen, en heb een vraagje tussendoor.. Ik heb ook een elektra beckum bas 450 gekocht.. zou er ook graag nieuwe tuff zaaglintjes voor willen kopen.. maar weet helaas de lengte niet... op de machine staat met stift geschreven 3350 mm in een manual die ik gevonden heb is metabo bas 450.. 3380mm.....
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hoi allemaal zat vol intresse te lezen, en heb een vraagje tussendoor.. Ik heb ook een elektra beckum bas 450 gekocht.. zou er ook graag nieuwe tuff zaaglintjes voor willen kopen.. maar weet helaas de lengte niet... op de machine staat met stift geschreven 3350 mm in een manual die ik gevonden heb is metabo bas 450.. 3380mm.....


Dat klopt wel

Dit is 1 van de linten die ik bestelde destijds:

3/4" - SuperTuff Fastcut 3116mm - 3590mm
- Blade Length: ***CUSTOM LENGTH***
- TPI: Fastcut
- Custom Blade Length (optional): 3380
- Bandsaw Model No. (optional): Elektra Beckum BAS 450
 

divemaster1984

Nieuw lid
6 mei 2014
3
0
Dat klopt wel

Dit is 1 van de linten die ik bestelde destijds:

3/4" - SuperTuff Fastcut 3116mm - 3590mm
- Blade Length: ***CUSTOM LENGTH***
- TPI: Fastcut
- Custom Blade Length (optional): 3380
- Bandsaw Model No. (optional): Elektra Beckum BAS 450


Bedankt voor de info superrr
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.