Quercus macrocarpa oftewel Bur Oak Bowl

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een al enkele jaren geleden voorgedraaide Eikenhout bowl heb ik enkele weken geleden opnieuw gedraaid en afgewerkt met gepolemiseerde Tung olie.

Het is de Eik met de grootste eikel en hoort thuis in de N. Amerikaanse Witte Eik familie, heeft ook andere namen, hard en zwaar hout.

Deze schaal is bijna 30 cm breed en 9 cm hoog, wand dikte is 12 aan de rand en ongeveer 10-11mm dik.

Bedoelt als een gebruik schaal die ook voor sier getoond kan worden, door het mooie hout en tekening/kleur er van.

All comments welcome :)
White Oak bowl 1.jpg White Oak bowl.jpg White Oak profile.jpg White Oak profile 1.jpg White Oak bottom.jpg
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Mooie schaal Leo
En ook heel mooi getekend hout.
Maar!!! Ik zie bij jouw mooie schalen steeds dezelfde modellen terugkomen terwijl ik denk dat je ook allerhande andere modellen maakt.
Verras ons maar eens Leo.
 
P

Pel

Guest
Zeer mooie schaal Leo, ik vind de gele stralen op het kops hout zo mooi, kwartiers gezaagd eikenhout is nog mooier. Dit is toch een van mijn favorieten houtsoort om mee te werken. Had een foto van de eikels opgezocht, inderdaad dan hebben wij hier maar kleine eikeltjes

Groet Pel.
QuercusmacrocarpafromClarkCoILCM1_zpsf37bd57d.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
mooie schaal en prachtige tekening! Ben zelf niet zo van het eiken, maar dit komt prachtig uit zo!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik ga dit een beetje kort maken, dankjewel allemaal, it is appreciated, maandag rijden we naar Thunder Bay waar we overnachten en dan Dinsdag morgen vliegen we naar Cuba, we ontdooien daar voor twee weken, spulletjes moeten ingepakt worden enz, I’ll be back again some day :cool:, trying out my sun glasses ;)
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik ga dit een beetje kort maken, dankjewel allemaal, it is appreciated, maandag rijden we naar Thunder Bay waar we overnachten en dan Dinsdag morgen vliegen we naar Cuba, we ontdooien daar voor twee weken, spulletjes moeten ingepakt worden enz, I’ll be back again some day :cool:, trying out my sun glasses ;)

Fijne vacantie Leo, en misschien kun je in Cuba nog wat mooi hout sprokkelen.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Vrienden van me gaan daar in april heen, ben benieuwd naar je bevindingen.

Veel plezier in ieder geval!
 
P

Pel

Guest
Fijne vakantie toe gewenst Leo in Cuba, doe Fidel de groeten.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.