Gereedschapskast

avos

Post veel
10 nov 2008
775
116
omg Haarlem
Dank, ik ben er ook trots op en geniet ook van het gereedschap. Dat is wel in zo'n 10 jaar opgebouwd (ook al loop ik nog niet zo heel lang mee), inclusief ook alle machines etc. Dus staar je er niet blind op als je net begonnen bent met houtbewerking..:)
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Pff, ik dacht dat ik een leuke voorraad handgereedschap heb, maar jij kan er ook wat van zeg! mooi spul!
heb je voor de achterplaat en de schaafhouder multipex gebruikt?
er staat voor mij ook een kast in de planning, zeker na de laatste aanschaf wordt het meer een must dan een wens...
 

avos

Post veel
10 nov 2008
775
116
omg Haarlem
Pff, ik dacht dat ik een leuke voorraad handgereedschap heb, maar jij kan er ook wat van zeg! mooi spul!
heb je voor de achterplaat en de schaafhouder multipex gebruikt?
er staat voor mij ook een kast in de planning, zeker na de laatste aanschaf wordt het meer een must dan een wens...

De achterplaat is idd berkenmultiplex, de schaafhouder is mahonieplaat.
 

La Torre

Actieve deelnemer
3 okt 2014
43
1
Nederland en Spanje
Mooi gedaan, avos.
Ik ben zelf al een tijd bezig met wat overpeinzingen en aantekeningen voor mijn kast, dus even een paar vraagjes als het mag...
Hoe diep is het vaste deel van de kast?
En het draaiende deel?
Hoe heb je 'm opgehangen? Met Franse latten?

Ik zal jouw topic niet vervuilen met mijn ideeën, want het is jouw feestje. Leuk feestje, trouwens!
Veel plezier met je fraaie werkstuk!
 

avos

Post veel
10 nov 2008
775
116
omg Haarlem
Mooi gedaan, avos.
Ik ben zelf al een tijd bezig met wat overpeinzingen en aantekeningen voor mijn kast, dus even een paar vraagjes als het mag...
Hoe diep is het vaste deel van de kast?
En het draaiende deel?
Hoe heb je 'm opgehangen? Met Franse latten?

Uiteraard de vragen stellen, daar is dit forum voor! En ik zou zeggen maak een topic aan als je zelf aan de slag gaat.
De diepte van de kast is 26cm. Het ligt er met name aan hoe je je schaven wilt gaan opbergen. Als je ze schuin hangt zoals ik nu doe, heb je die 26cm wel nodig. Anders steken de handvaten uit, of hangen ze te stijl.
De diept van de deur heb ik op 5cm. Daar kun je prima beitels en ander gereedschap ik kwijt. Maar is dus weer afhankelijk van wat je wilt.

Ik heb de kast gewoon strak tegen de wand hangen, zonder frenc cleats. Ik wilde de achterwand uit 1 geheel en wel strak tegen de wand.

Heb een hoop andere dingen tussendoor gekregen, dus moet de laatjes hoognodig af maken. Iets voor in de kerstvakantie denk ik...)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.