Japanse sinterklaas....

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Ik heb een zeer reislustige zoon, Kasper, die vanavond terugkwam uit Japan waar hij een paar weken heeft rondgereisd. Of hij nog iets voor me mee kon nemen? Nou, eigenlijk wel ja:

IMG_3395.jpg

Helemaal blij mee, zo snel mogelijk aan het tunen, vlakken, slijpen en wetten! Het zaagje met de afwijkende vorm kwam Kasper tegen en dacht dat ik die vast wel wilde hebben. Ik heb die vorm nog nooit gezien maar ben er erg blij mee, perfect voor het gladzagen van proppen!

Ben erg benieuwd hoe de Japanse schaven bevallen, daar heb ik tot nu toe geen ervaring mee. Als het net zo prettig werkt als de Japanse zagen gaan ze veel gebruikt worden.


Groets, Rob.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Daar is de rechte vorm niet echt geschikt voor, een fineerzaag heeft eigenlijk altijd een licht gebogen vorm om vasthaken van de punt te voorkomen. Bovendien staan bij fineerzagen de handvatten altijd naar boven zodat je ze dicht bij het oppervlak kan gebruiken. Dat kan met dit zaagje niet, dan slepen je knokkels over je werkblad ;)
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Gefeliciteerd met je nieuwe gereedschap. Die Japanse sinterklaas weet wel wat mooi gereedschap is. De flush saw wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het afzagen van proppen, duvels, wiggen enz..

Hier staat wat te lezen over de mini mini 2. Deze wordt ook veel voor het snoeien van fruitbomen gebruikt omdat het een schone zaagwond geeft.....
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik ga ook maar een Japanse brief in m´n schoen stoppen, wie weet helpt het? :)
Prachtig spul Rob, mag ik vragen wat dat ronde ding is wat voor de beitels ligt?

Groet Willem
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Dat is het handvat van de flush saw. Slecht te zien, maar als je goed kijkt zie je het zaagblad er nog onder liggen. Ik heb hem net al gebruikt, werkt als een zonnetje! Zal bij gelegenheid wat actie foto' s maken ter info, want dit is echt een handige probleemoplosser denk ik.

Groets, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.