Weer een enthousiaste nieuweling op het forum

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Hallo mede forumganger
Ik ben Stijn, momenteel 24 en werk sinds 2012 in bijberoep met hout, kunstoffen en non ferro metalen.
Ik heb een eigen atelier van ongeveer 72m² hierin staan een laser snijmachine 600x900 en portaalfrees 1300x2500mm een klein draaibankje maar ook diverse kleinere aparaten zoals een makita lintzaag, een grotere metaal lintzaag, klein gereedschap van makita zoals de RT0700 bovenfrees, een kleine handcirkelzaag op accu uiteraard, boormachines.

Ik houd mij vooral bezig met het bewerken van plaatmateriaal (hout, kunstoffen en non ferro) dus een vandiktebank ed heb ik (helaas) niet ter beschikking.

Mijn werkruimte bestaat uit 3 delen, de centrale ruimte van ongeveer 45m², dan een kleinere ruimte van ongeveer 18m² waar de portaal frees en draaibank in staan en dan nog een stockage gedeelte van ongeveer 9m²

Ondanks dat ik over ene lengte van 5m allemaal metalen kasten heb staan (bom vol) is het hier toch steeds een rommeltje. Daarom heb ik besloten hier iets aan te doen en de kasten elders te verdelen en over die 5 misschien 6 meter een werk bank met bovenhangende kasten en schuiven te maken. Aan een opslag voor veel gebruikte (kleine) platen voor het laser snijden.

In het midden van de centrale ruimte staat een werkbank van 175x175cm, maar deze is stilaan aan vervanging toe door slechte constructie, hiervoor ben ik van plan een eigen versie van de Paulk werkbank te maken.

Meer uitleg over de diverse werkbanken en het atelier zal ik in een nieuw topic zetten op de daarvoor bestemde plaats.

Groeten
Stijn
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Stijn!

Leuk dat je even een introductie van jezelf geeft. We hopen hier veel van je te lezen en te zien!


Fons
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Bedankt voor de verwelkomingen!

Klopt, een heel machinepark maar inderdaad altijd te weinig :p.

Door al die mooie snijplanken hier te zien wil ik dit ook wel eens proberen. Ik kom vrij weinig in contact met massief hout vooral multiplex en MDF en heb een tijdje geleden bij AF 2 "promo" paketten meegebracht om toch eens met massief hout aan de slag te gaan.

Hopelijk kan ik hier wat moois mee maken.
DSC_0036.jpgDSC_0037.jpg

De leggers heb ik ook gisteren gemaakt om wat meer opslagruimte te creëren.
De bovenste is ruw gebleven omdat ik daar niet veel aan kom, maar van de onderste zijn alle randen afgerond met een 6mm radius frees.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.