antwoorden met citaat

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Ja hoor. In het begin van een citaat staan [naam van de persoon] dan volgt er de tekst en vervolgens weer [/naam van de persoon]. Let vooral op de / want dit eindigt het citaat. De tekst tussenin kun je verwijderen indien nodig. Persoonlijk laat ik er dan meerdere punten ...... achter staan zodat men weet dat dit niet de gehele tekst was. Voor meer van die leuke forum dingetjes oftewel bb code http://www.phpbb.nl/forums/faq.php?mode=bbcode
Nog een tip, als je je tekst wilt controleren of het werkt, kun je een preview doen. Klik op geavanceerd in de rechteronderhoek, de tekst is nu tweedelig zichtbaar waardoor je kunt zien hoe je tekst eruit ziet als je hem zou posten.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik probeer weleens te antwoorden met citaat, maar het lukt me niet.
Kan iemand uitleggen hoe het moet?

Eerste

Dag Nico,
Rechtsonder een bericht zie je staan Antwoord en Antwoord met Citaat
Klik op Antwoord met Citaat en klaar is Clara.

Succes (of beter nog, antwoord nu maar met citaat)

Tweede
Bedankt, het is nog simpeler als ik dacht

Derde
kun je ook en gedeelte doen??

Vierde
En gebruik je de meest rechter aanhalingstekens kun je meerdere quotes plaatsen
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Volgens mij is Nico nu geheel ingewijd in de mogelijkheden van het citeren. ;)
Dit draadje maar naar de schatkist doen lijkt me. Duidelijker dan dit kan het niet worden.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
@Spaander; Wat MarcelG bedoeld met aanhalingstekens is het derde en laatste blokje rechtsonder een bericht, naast Antwoord, en Antwoord met Citaat
Daar zie je de aanhalingstekens met een plusje ernaast.
Hiermee kun je dus, zoals MarcelG al schreef, meerdere quotes plaatsen.

quotes.jpg

Groet,
Jan
 
Laatst bewerkt:

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Aanhalingstekens?
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe je meerdere quotes kunt plaatsen kun je daar een duidelijker uitleg over geven aub?
Mvg,:)

@Spaander; Wat MarcelG bedoeld met aanhalingstekens is het derde en laatste blokje rechtsonder een bericht, naast Antwoord, en Antwoord met Citaat
Daar zie je de aanhalingstekens met een plusje ernaast.
Hiermee kun je dus, zoals MarcelG al schreef, meerdere quotes plaatsen.

Bekijk bijlage 37565

Groet,
Jan

Dank je Jan, je bent nooit te oud om te leren merk ik hier weer:D
Mvg,:)
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
@Nico
Dan is er op fora ook nog vaak een soort etiquette v.w.b. quoten.

Als je direct onder een bericht antwoordt volstaat vaak een @ met de naam van degene die je antwoordt, zoals ik hierboven doe.

Anders zo weinig mogelijk quoten, dus bij voorkeur alleen de essentie van waarop je antwoordt. Dat doe je dus door tekst weg te halen. Tenslotte verwijzingen naar foto's uit de quote halen, een korte vraag als reactie op een post met 10 foto's die volledig wordt gequote vervuilt het forum en veroorzaakt onnodig veel dataverkeer. Je korte vraag is dan ook nog eens slecht te zien tussen het quote-geweld.

Hier op woodworking.nl is het allemaal wat vrijer, maar het kan geen kwaad te proberen er rekening mee te houden. Uiteindelijk kosten al die extra grote berichten weer extra dataverkeer, extra stroomverbruik, dataopslag enzovoort. Dus zelfs met berichten op een forum kan je al duurzaam doen.
 
A

Athanor

Guest
@houtenklaas
Goede opmerking over duurzaam gebruik van het forum!!


Fons
 
:confused:
@Nico
Dan is er op fora ook nog vaak een soort etiquette v.w.b. quoten.

Als je direct onder een bericht antwoordt volstaat vaak een @ met de naam van degene die je antwoordt, zoals ik hierboven doe.

Anders zo weinig mogelijk quoten, dus bij voorkeur alleen de essentie van waarop je antwoordt. Dat doe je dus door tekst weg te halen. Tenslotte verwijzingen naar foto's uit de quote halen, een korte vraag als reactie op een post met 10 foto's die volledig wordt gequote vervuilt het forum en veroorzaakt onnodig veel dataverkeer. Je korte vraag is dan ook nog eens slecht te zien tussen het quote-geweld.

Hier op woodworking.nl is het allemaal wat vrijer, maar het kan geen kwaad te proberen er rekening mee te houden. Uiteindelijk kosten al die extra grote berichten weer extra dataverkeer, extra stroomverbruik, dataopslag enzovoort. Dus zelfs met berichten op een forum kan je al duurzaam doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.