En nu pepermolens, pepermolens

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik had al een tijd een aantal CrushGrind maalwerken liggen die ik bij Rick, onze hofleverancier, had gekocht.
Als eerste probeersel heb ik een stukje Oregon Pine van een oud raamkozijn gebruikt.
Het is uiteindelijk model 'Nico Oosthoek' geworden; de klassieke vorm vindt ik erg oubollig.
Deze is afgewerkt met Verbeterde Houtolie van De Cokerije/De Houtdraaierij en kleurt het hout enigszins geler.

IMG_20150824_124343.jpg

Ja en toen de smaak te pakken en beuken met slaap gebruikt voor de volgende drie.
Deze zijn nog niet afgewerkt, maar ik overweeg Tungolie. Ik wil het mooie blanke van het hout houden zonder dat het donkerder wordt maar wel beschermen.
Nu heb ik nog 3 maalwerken liggen; waarschijnlijk ga ik hiervoor bubinga gebruiken.

IMG_20150824_124304.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Inderdaad Pieter, de 3 onderste in beuk met slaap zijn heel mooi.
Een klein tipje.
Als je een fotootje neemt van de 3 beuken pepermolens, zorg ervoor dat de nerven (vezelrichting) doorloopt over de volledige lengte van de pepermolen.
Dit toont nog meer etiquette naar de kijker. Zelfs al zet je ze op tafel bij een dineer voor familie, vrienden, enz. , plaats ze dan ook met de verzelrichting juist.
Natuurlijk weet ik ook als je er eens aan draait dat dit niet meer correct staat.
Het is voor u zelf.
Ik bedoel daar zeker niets verkeerds mee wat je gerealiseerd hebt hoor Pieter.
Ze zijn fantastisch.
Goed bezig.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Drie mooie molens. Wat ik ook mooi vind is een bovendeel van een contrasterende houtsoort. Ebben is mijn favoriet. Dan is de kritiek van sirjacobsd ook weer van tafel. Hij heeft natuurlijk wel een klein puntje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.