Nieuwe draaibank HARVEY T 60 !!

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Na heel wat wikke en wegen is ie er.

Mijn nieuwe draaibank de Harvey T 60

20150429_191655.jpg
20150429_204923.jpg
20150429_205224.jpg

20150429_205236.jpg
20150429_205327.jpg

Gelijk een flinke brok hout erop opgespannen in de oneway chuck.
Flink gat boren 40 mm en dan maar draaien.
Geen kick geeft de draaibank heerlijk bijna 400 kg 3 pk en afstand tussen de center en het bed 300 mm. En dan nog de kop die wegdraait niks meer zit in de weg bij het draaien.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Gefeliciteerd. Ik overweeg om ook zo'n bank te kopen. Maar ja budget hè. Ik heb op het Duitse dreschlerforum een revieuw gelezen. Kwam er goed uit. Maar*dan*komen de commentaren. Hierin vergelijken ze deze bank met professionele banken. Mijns inziens appels met peren vergelijken. Ik heb hem bij vdh bekeken en vond alleen de riem erg licht uitgevoerd. Ook is de bank vrij lang voor de plek die ik nu heb.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Proficiat met de aanwinst.
Veel succes gewenst ermee en draaiplezier.
En nu maar stukjes draaien en zeker op de forum plaatsen.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
hallo Wim

Naar mijn menig is deze bank toch wel enigszins professional. zie ( http://turnedbyian.com/video.html ) toch een behoorlijk professionele draaier )

De V snaar daar maak ik me geen zorgen om.

Vdh heeft trouwens op dit moment een actie lopen op deze draaibank incl. Nu met gratis Axminster Evolution klauwplaat SK114 + C bekken 1.1/4" x 8tpi

De bank is inderdaad behoorlijk lang maar het wegklapbare gedeelte is heel gemakkelijk te verwijderen .
Ben zelf er over aan het denken om het weg klap baar gedeelte aan te passen zodat het ook te bevestigingen is op de zijkant en aan de achterkant maar dan lager ( nog meer mogelijkheden ).

De prijs kwaliteit het vermogen de draaidiameter boven het bed en gemak van het weg klap baar bed met spindel hier onderscheid de Harvey zich in tot nu toe geen andere draaibank kunnen vinden die dit bied voor dit bedrag.

Tot nu toe vind ik de Harvey zijn geld meer als waard.

De toekomst zal het leren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Ik heb de bank nog lang niet afgeschreven hoor. Ik ben wel benieuwd naar de prestaties buiten het bed. Bij een flink stuk hout dat uit balans is.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Ik heb de bank nog lang niet afgeschreven hoor. Ik ben wel benieuwd naar de prestaties buiten het bed. Bij een flink stuk hout dat uit balans is.

Als je un keer in de buurt van kessel ( lb ) bent mag je het best eens proberen wat de prestatie is. Grote blokken hout heb ik wel.
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Tot nu toe heb ik veel plezier aan de Harvey

Dat is dus ook de rede dat ik mijn andere draaibank te koop heb gezet zie marktplaats en in dit forum marktplein.

Mijn andere draaibank is een hbm 1100 vario met toebehorende chuck en draaibeitel set.


Zeer dankbaar houtdraaibankje met vele mogelijkheden ( alleen net te weinig voor mij )


Niemand interesse ???

Zal binnenkort nog eens wat foto s plaatsen.


Mvgr Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.