Tegencenter

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Vandaag dit tegencenter binnen gekregen. Mooi ding voor deze centen. Draait zuiver en geluidloos. De originele prijs moet je met een korreltje zout nemen.

live center.jpg
zien er wel mooi uit en zijn goed te gebruiken voor metaal, maar niet zo goed voor hout, kan wel je hout splijten.

Een betere en veiliger center speciaal voor hout heeft dit soort punt and conische ring, houd je hout goed en splijt het hout niet.
Oneway live center.jpg


Een goede uitleg hier.

file://localhost/Users/leovdl/Desktop/www.newwoodworker.com:.webloc
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Maar met een ring- of cupcenter kun je weer niet hele dunne spindel(einden) draaien. Mijn ervaring is dat een 60 graden center in de meeste gevallen prima voldoet, en die metaaltegencenters, zoals die Vertex er een is, zijn over het algemeen van veel betere kwaliteit dan de tegencenters die standaard bij houtdraaibanken worden geleverd - zelfs de wat duurdere. Ik heb voor mijn draaibanken ook wat van die metaaltegencenters - eentje van HBM (een hele goedkope) en een van de Little Machine Shop. Maar ik gebruik ze bijna niet meer sinds ik de tegencenterset van Teknatool heb (vergelijkbaar met de Oneway die Leo laat zien, met een aantal verwisselbare punten).
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
De Nova live center set heeft wel wat meer opties dan de standaard live centers, maar het grootste nadeel met deze is het gewicht dat rond moet gaat waneer je hele dunne spindles wilt draaien, met de Oneway alleen het light gewicht van het met schroefdraad gevormde center draait rond, zodat waneer je opstart of stopt het inertia niet de dunne spindel opdraait en verbrijzelt, heb dat zelf eens meegemaakt met het gebruik van een bijgeleverde center, OOPS, les geleerd :eek:

What Ik ook heel makkelijk vind is dat je door de center kan boren omdat die hol is en ook de mogelijkheid heeft om de chuck er op te kunnen schroeven, en zoals alle Oneway producten het is goede kwaliteit.

Ik heb ook enkele live centers bij mijn metaal bank maar gebruik die zogoed als nooit met hout draaien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.