Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
En het is alweer zaterdag. Deze week is echt omgevlogen. Vooral veel bezig geweest met het voorbereiden van de komende klussen. Niets is zo irritant als je bezig wil maar de grondstoffen zijn er niet.

13 mei is trouwens onze jaarlijkse open dag weer !! We hebben weer een aantal mensen bereid gevonden om te komen vertellen over hun activiteiten met hout, uiteraard laten ze ook eaa zien en je kan hier terecht met je vragen. Verdere info zal ik plaatsen in een apart te starten topic.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
2016-12-30 15.23.08.jpg
Gisteren even bezig geweest met het uitzoeken van de foto's op mijn telefoon..... Dit was ergens 2e week januari volgens mij....Er is echt veel gebeurd !!!

Vanmiddag ga ik aan de slag met iemand die 2 deuren wilde hebben voor thuis. Samen knutselen is dan toch echt wel gezellig.En ook wel erg handig bij bepaalde handelingen. Allemaal yellow poplar dus dat bewerkt bijzonder prettig.

Verder gaan de eerste orders in de "naturel lak"..... We hebben toch besloten deze optie aan te willen bieden bij onze klanten. Hiervoor hebben we extra hulp ingeschakeld. Je kunt tenslotte niet alles zelf doen. En moet je trouwens ook niet willen...hahaha....

Morgenochtend is de winkel weer geopend, enorm veel zin in !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMG-20170310-WA0007.jpg
Wow....in het kersenhouten blad zit echt een bijzondere tekening....

Komende week komt er weer wat hout naar Zwolle. Waar ik erg blij mee ben is : olijfessen delen onbekant 27mm dik, 300mm breed en zeker 4800mm lang..... Verder gestoomd beuk , padoek , jatoba en nog eaa.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
T gaat weer een mooie dag worden :

Nu lekker thuis aan de koffie en een beetje rondneuzen op t internet...ik zie allemaal gereedschap dat ik zeker niet nodig ben maar graag zou willen hebben....
Daarna richting wp tot een uurtje of 11.30
En dan tegen 14.00 op pad om naar een partij inlands hout te kijken , oude voorraad met een meubelmaker.

Staat er zeker 12 jaar in zijn schuur. Gewater iep , peer , plataan en dan had hij ook nog allerlei aparte houtsoorten...daar word ik gelukkig van. We rijden eerst maar eens om te kijken hoeveel het is...hahaha... Heb eerder zoiets gehad en toen waren het 12 planken maar ook wel eens 30 kuub.... Hopelijk is het ergens daar tussen. Altijd fijn wanneer iemand je tipt voor zulke partijen hout, dat vind ik zelf toch echt het leukste om hout te kopen wat al ergens ligt.

Foto's volgen zsm...
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
152
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Begrijp ik het goed, en kun je op zaterdagmorgen tussen 9:00u en 11:30u zo bij jou binnenlopen zonder afspraak!
Ik wil graag ook eens kijken voor een mooi stukje hout, maar op afspraak is vaak moeilijk voor mij!:eek:
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@eric55 : Dat klopt helemaal !!



Mijn houttocht van gisteren was ...uhmmm....tja....anders dan gehoopt.... Het iepenhout was heeeeel mooi zei hij, jammer van de 8 miljoen inwoners in het hout..... Kersenhout .....leken wel bananen zo krom.... Verder erg veel kort vuren en eiken.....

Zucht....gelukkig kwam ik in een ander hokje een partij kwartiers plataan tegen, gelijk in de aanhanger gegooid....verder nog een gezaagde stam atlascedar.....en wat delen eikenhout. Deze laatste hebben al gelijk een bestemming. De 2 delen van 70x500x3000 worden een tafel en de rest gaat volgende week mee in de productie van menukaarthouders.

Was wel enorm gezellig dus met een goed gevoel gingen we weer huiswaarts, daar alles even uitgeladen ...nog even bewonderd....en toen huiswaarts.

2017-03-18 15.27.19.jpg

De aanhanger zat in ieder geval strak gevuld....hahaha.... Dat cedar ruikt wel erg bijzonder.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig...het is alweer eind maart....De tijd vliegt hier voorbij. Vandaag belooft het weer een leuke dag te worden. Straks ga ik een kistje maken met de man die altijd mijn auto wast. Hij keek altijd naar de stukken hout die wel eens in de auto lagen...en toen stond hij vorige week in de werkplaats. Of hij een humidor kon bouwen.. Tuurlijk !!!

Vanmiddag komen er wat mensen kijken naar ons bedrijf en hoe we dit hebben aangepakt. 1 van hun kocht vorige week al mijn bestrating op zodat wij zelf nieuwe bestrating kunnen kopen...hahaha...grappig hoe dingen kunnen lopen he.

2017-03-20 11.43.26.jpg
Vanmiddag gelijk maar eens korte metten maken met deze doorn in t oog. Het is al 100x schoner dan 3 maanden terug maar het blijft een viezig geheel. Alles eerst maar eens netjes ophangen.

2017-03-17 07.51.41-1.jpg
M'n nieuwe stappers !!! Gelijk maar nieuwe shirts en truien besteld. Olympus,zwolle...echt een aanrader. Snelle levering,goede prijzen en persoonlijke aandacht.

Nu richting werkplaats !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Jemig....100 pagina's...Daar heb ik helemaal niet opgelet....hahaha... Voor mij is dit meer een soort van dagboek. Mag graag over mijn hobby/vak/liefhebberij praten en of schrijven.

Vandaag was het weer een bijzondere dag in de werkplaats. Twee goede vrienden zijn begonnen met het leeghalen van een garagebox vol met hout. Jaja, alles staat nog niet in de werkplaats. Drie aanhangers verder stond er weer genoeg materiaal om te verwerken. Vooral veel kort spul : beuk, mahonie en eik. Dat eik kwam goed uit want volgende week hebben we veel korte stukken nodig. Het beuk en mahonie maakt mooi basis materiaal voor snijplanken.

Vanmiddag is er o,5 kuub kwartiers plataan voor de vandiktebank gegaan. Afgelopen zaterdag kocht ik dit maar alles was zo vies van jaren stof enzo dat je eigenlijk weinig kon zien van de unieke tekening.

2017-03-23 14.48.19.jpg
Tof he

Volgende week komt er gedurende de week hout uit allerlei windrichtingen naar Zwolle.....oa quilted en flamed maple, teak, gestoomd beuk, mansonia, noot , mahonie , eik en wat essen. Deel is voorraad maar ook een deel gaat dezelfde week in verwerkte vorm de werkplaats alweer uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.