Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@spaander : We zijn inderdaad al aardig gesettled. En dat voelt heerlijk !!

Ik stap zo op de fiets en peddel lekker in 5 minuutjes naar m'n nieuwe hok.....wel muts op he...hahaha
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
@Rick: Ik had in de planning om als het even meezit morgen langs te komen. Omdat ik bang ben dat ik niet met lege handen naar huis kan gaan, is mijn vraag of ik bij jou kan pinnen, of moet ik cash meenemen?

Met vriendelijke groet,

Renger
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
@broertie : Cash is wel makkelijk, een pinapparaat heb ik nog niet. tot straks, ik regel de koffie
Het is maar goed ook dat je geen pinapparaat hebt, nu ben ik alleen maar met een lege portemonnee thuis gekomen, anders had ik moeten uitleggen waarom er geen geld meer op de rekening stond.... Wat ontzettend veel moois heb je liggen, het zal alleen wel even duren voor ik weer langs kom, voordat ik dat spul op heb wat ik nu heb meegenomen..... :p Leuk om kennis gemaakt te hebben, het is altijd mooi om mensen te spreken die gepassioneerd zijn in wat ze doen in plaats van alleen maar aan de omzet te denken.

Met vriendelijke groet,

Renger
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@broertie : Het was inderdaad leuk om kennis te maken, wat is houtbewerken toch een kleine wereld he.

Momenteel zit ik heerlijk rustig thuis aan een kop koffie, straks even de mail beantwoorden en dan even naar de wp. Daar komt iemand voor wat hout en er komt tevens een pallet hout binnen. En dan is die roldeur echt super....deurtje omhoog...pallet naar binnen!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Mm....roldeur omhoog....Hebben ze blijkbaar een busje compleet afgeladen met het hout...haha...hij stond al aardig laag op zijn wielen.... Stond ik nog alles met de hand te lossen... Daar moest ik wel even om lachen...

Gelukkig wel allemaal bijzonder mooi hout : ice birch (gevlamd berken) , gevlamd esdoorn en ook nog gevlamd europees notenhout.... Deze laatste is echt tof, delen tot 500mm breedte !!!

Die middag kwamen er nog 2 leveringen....de boel staat nu dus enigzins vol.... Straks dus rustig beginnen met verwerken van alles....ik zie weer bergen met zaagresten in de nabije toekomst....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@emilio : probeer ik je vandaag even te appen

De tijd vliegt werkelijk voorbij. Afgelopen zaterdagochtend was het weer een gezellig geheel. Veel uiteenlopende bezoekers : van olijfhout voor tapasplanken tot aan 1e keuze eikenhout voor een gereedschapskast. Vooral deze laatste is voor mij wel extra bijzonder. Van deze bezoeker heb ik namelijk de afgelopen jaren bijzonder veel geleerd wat ik eigenlijk dagelijks nog steeds gebruik. Bedankt !! :D

Dit belooft ook weer een boeiende week te gaan worden. Er zijn wat tafelbladen besteld (groot en klein) , wat aparte wandplanken en natuurlijk de reguliere orders zoals hout voor allerlei projecten.

Wat mij vooral opvalt is dat er steeds meer mensen komen die een volledig afgewerkt product willen hebben. Daar heb ik eens een week goed over nagedacht want dat betekent nogal wat voor de interne planning. Voorheen moesten mensen dus zelf alles afwerken met olie of lak. Vanaf Zaterdag is er ook de optie dat wij dat hier al doen. We hebben namelijk al een ruimte ingericht als "hars/epoxy/lak" ruimte(wij verhuren namelijk een deel van de ruimte)....tja....daar kan dan net zo makkelijk eaa extra bij in. Als je dan toch bezig bent is het vaak net zo makkelijk om nog een blad extra te doen. Bijzondere ontwikkeling he , had ik zelf nooit aan gedacht maar er is veel vraag en weinig aanbod helaas. Dan doen we het gewoon zelf ;)

Koffie is bijna op, ik ga aan de slag. Er staan een aantal bezoekjes gepland : hout voor tafels , hout voor gitaar, hout voor houtsnijwerk..... Fijne dag allemaal !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Het is weer zover : Zaterdagochtend inloopochtend voor de houtliefhebber.... Ik vind het nu al een geslaagd geheel : houtvrienden WimKluck en Rendew komen op bezoek. Verder komen er nog veel meer mensen buurten of hun bestellingen halen. Mocht je dus ook eens willen langskomen : Zaterdag 9-11.30 ben ik er !!

Buiten die tijden kan je natuurlijk ook langskomen, gewoon even bellen van te voren of een mailtje sturen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Vandaag voor de eerste keer, samen met Rendew, in de nieuwe werkplaats van Massave geweest. Ja dat is een stuk ruimer dan mijn schuurtje. Een geweldige voorraad uiteenloopde houtsoorten. Hier liggen echt veel soorten hout in verschillende afmetingen. Zelfs een klein stukje word gewaardeerd. Kom daar bij andere houthandels maar eens om.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Het was zoals verwacht een gezellige zaterdagochtend. Erg leuk om weer even bij te kunnen kletsen met Wim en Rendew. Verder was forumlid Simon er om te kijken naar de jet zaagtafel, die hij ook meenam. Verder stond er nog een tafelmodel vandiktebankje die nu ook een nieuwe eigenaar heeft. Wij hebben weer ruimte en iemand anders een machine!! Mooie deal dacht ik zo.

Volgende week starten we naast het reguliere werk aan een serieuze order voor een plaatselijk restaurant .... tapasplanken....serveerbakjes...enz enz.... En met een beetje geluk maken we ook alle tafelbladen hiervoor. Echt een beste klus met een tijdstimiet. Gelukkig heb ik al wat mensen bereid gevonden om te komen helpen, da's erg prettig. Wordt vervolgd

We beginnen maandag met een serieuze opruimronde en natuurlijk verder met de houtstelling. Ook komt er een apart fineerstelling. Daar start ik maandag gelijk mee. We hebben nog mdf plaatmateriaal over dus dat kunnen we mooi gebruiken hiervoor.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Rick, altijd leuk om je verhalen te lezen maar ik krijg alleen een beetje de kriebels omdat het 2 weken geleden is sinds de laatste foto's! Ik krijg weer een beetje afkick verschijnselen....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2017-02-27 14.50.50.jpg
Gevlamd europees noten voor een tafelblad uit 2 delen....

2017-02-27 14.51.13.jpg
En een blad voor in een mooie nieuwe keuken....deze wordt komende week helemaal geschuurd en dan voorzien van een laagje "naturel look"....

2017-02-28 10.36.41.jpg
Nieuwe soort notenhout "Iron Walnutwood" :eek: Ik wist dat er wat spijkers in konden zitten...toch blijft t een akelig gevoel wanneer je er doorheen zaagt....

2017-02-28 10.52.14.jpg
Mmm....dit kan ook wel netter....Daar zal ik maar mooi eens een verrijdbare kar voor maken .... Mooi hout voor snijplanken e.d.....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2017-03-02 16.43.26.jpg
De laatste blik van het middenterrein om deze manier....morgen om 8.00 komen er 2 grote dubbele draagarmstellingen. Erg blij mee want dat betekent weer wat ruimte zodat er meer hout bij kan...hahahaha

Morgenochtend dus ook beetje bezig met de stellingen naast het helpen van de diverse klanten die komen buurten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.