Blog : Mijn belevenissen in houtland

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rendew : Dit zijn inderdaad de mooiste momenten. Gistermiddag heeft hij ook zeker 2 uur geholpen in de werkplaats. "Pap, zou ik komen helpen??" Was erg gezellig en mooi om te zien...helaas hebben jonge kinderen geen lange aandachtsboog dus het werd een mooie combi van helpen en spelen. Ben allang blij dat hij uit zichzelf mee wilde.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht

Tof speelgoed Rick! Zeker geen verkeerd cadeautje :)

Leuk om te zien dat de kids zo enthousiast meehelpen!
Ik probeer mijn smurf ook de juiste opvoeding mee te geven, hij zegt in ieder geval al "hout" :)
Moet dus snel een keer langskomen (naar je nieuwe stek) met smurf, kan hij eens veel hout zien!

Succes met alle werkzaamheden in de nieuwe werkplaats!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
IMG-20161115-WA0016.jpg
Deze week nog even bij de komende machines wezen kijken......echt heel blij...

IMG-20161115-WA0017.jpg

We zijn ook nog bezig met een formaatzaag....Nou....en dan is het wel even goed..hahaha
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@rmenkveld : T is inderdaad een serieuze jongen

@pbt : Ik heb gekeken naar een 63cm....echter heb ik dit eigenlijk nauwelijks nodig. Dat was dus echt overkill geweest, normaal ben ik gek op overkill qua machines maar t bijbehorende prijskaartje was een goede reden om het niet te doen.

IMAG0934.jpg

Zo...dat hangt... Gelukkig gedaan door mensen die er verstand van hebben want mij zegt het nog steeds erg weinig;)

IMAG0935.jpg

Machines ? Komt u maar !!!!

IMAG0933.jpg
Er was al wat opbergruimte maar we maken er vele vakken bij zodat we de kortere stukken hout goed neer kunnen leggen.

Verder doen we dit weekend in principe niet al te veel.. Het is een pittig weekje geweest en volgende week mogen we er weer tegenaan !!
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Gaaf Rick! Gefeliciteerd met deze mooie ruimte. Lijkt me leuk om een keer te mogen komen kijken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@henk en august : Jullie zijn meer dan welkom !!


2017-01-12 10.01.33.jpg

Een mens verzamelt wat.....hahaha....

2017-01-12 15.35.11.jpg
Dankzij transporteur pultrum was het verhuizen een eitje....

2017-01-12 16.49.33.jpg
Zo...dat staat....de rest volgt de komende dagen

2017-01-12 14.29.24.jpg
Tussendoor ook nog zulke stellingen gebouwd. Soort van meccano....best leuk om te doen voor zo'n dagje....

Nu gaan we alle kleine stukken hout vervoeren met een aanhanger. Verder moet de lintzaag en de schuurmachine nog vervoerd worden, dat lukte gisteren niet om die nog klaar te zetten...
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Mooi om de vooruitgang te zien Rick!
De "excitement" klinkt in ieder geval lekker door in je posts :) Het zij je gegund!
Meer foto's van de vooruitgang (zonder deze te veel te belemmeren uiteraard ;))

Grt.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Ha die Rick,
Mooie ruimte en apparatuur, ben ook benieuwd hoe het er uit zet als het klaar is.
Doe het rustig aan en luister goed naar je lichaam.
Mvg,:).
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Weer een grote stap vooruit. Kom binnen kort wel eens kijken. Heb ook nog wat hout nodig. Neem daarvoor nog wel kontakt met je op.

Groet Jos
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@sunrayes : Die stond er als eerste !!! hahaha Wel prioriteiten stellen natuurlijk..

Iedereen is van harte welkom om langs te komen, de komende tijd zal het nog een beetje schuiven zijn met alles voordat het echt een vaste plek heeft. Hopelijk kunnen we vandaag de metalen stellingen plaatsen en de grote kast langs de wand aftimmeren zodat daar ook al hout inkan...

De bestellingen blijven binnen rollen, momenteel hebben we even een "hout-op-maat" -stop totdat de machines draaien. En dat is alweer erg snel !! Maandag komt er een grote vrachtwagen vol met mooie speledingetjes naar Zwolle. Het geheel wordt "plug-and-play" opgeleverd. Uiteraard helpen wij wel wat hand en spandiensten. Zo kan ik namelijk erg goed koffie zetten...hahaha....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
2017-01-13 10.58.10.jpg

Waar de ene gaat wandel met een hondje wandelt "katma" gewoon rond met een lintzaag. Eindelijk kon ik dat handige hefboompje gebruiken...is nu echt zijn geld waard gebleken.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
@willemsontwerp: Op zich heel tof maar niet echt geschikt voor onze werkplaats. We hebben er 1 volledige weggehaald en een andere voor de helft. Aan een aantal klanten gevraagd wat ze vonden van de muurtekeningen en de algemene tendens was "te bloot". :eek: Nou heb ik gek op bloot maar voor een werkplaats vind ik het zelf niet wat. Net zoals allerlei calenders met ontblote dames of heren. Mooi maar niet voor onze werkplaats. Doe mij maar een bloot stuk hout...hahaha

@chevy66: Dat is inderdaad ooit het plan, 1/3 deel krijgt een verdieping.

Nu naar wp om de electra klaar te maken dan moet ik ook nog even naar de oude wp om het hokje buiten aan te vegen, vind ik wel net zo netjes toch ??
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.