Blog : Mijn belevenissen in houtland

woodpecker

Actieve deelnemer
24 okt 2009
64
0
He Rick gefeliciteerd met je nieuwe werkplaats , ziet er groots uit .
Top van je dat je bedrijf goed draait.


Groetjes Woodpecker.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Rick, een mooie stek zo te zien.
Daar zal je veel kunnen in doen.
Geniet van de verhuis en maak er iets mooi van.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Bedankt @sirjacobs


Wat een week !!! Waar te beginnen ? Nou...maandag dan gewoon maar....

2017-01-16 09.30.25.jpg
He...da's een grote aanhanger.....

2017-01-16 09.30.34.jpg
Die's ook best groot..... Allemaal voor hier ? Ja, roept de chauffeur....en grijnst enorm.

2017-01-16 09.43.03.jpg
Op de aanhanger lag de afzuiger...wow...wat een ding...Hier in de werkplaats oogt hij vele malen groter dan bij de leverancier...hahaha

2017-01-16 09.45.42.jpg
Daar staat nog zo'n ding waarvan ik de maat ietwat had verandert in mijn hoofd..... Formaatzaag met lange roltafel.... Had ik eigenlijk pas in de zomer willen aanschaffen maar we kwamen hem nu tegen.....

2017-01-16 11.06.54.jpg

Even later stond alles binnen...dat was wel een fijn gevoel..... Na wat schuif en trekwerk had alles een goede plek gevonden. Ik wilde graag wat ruimte om de machines heen en dat is zeker gelukt. De formaatzaag nam echt meer ruimte in dan gedacht, op de plaatsing heb ik geluisterd naar de monteurs..die doen dit dagelijks

T nadeel is wel dat het buizenstelsel aangepast moest worden dus ik ben snel in de auto gestapt om bij hun magazijn de ontbrekende spullen te halen.

2017-01-16 15.40.20.jpg
Bij elke aansluiting een richeltje kit tegen het "suizen".....mmmm...had ik zelf niet aangedacht.... Het was al snel 16.30.... De resterende buizen hangen we dan zelf op...

De dag erna heb ik weinig gedaan....ff bijkomen want woensdag stond er ook weer veel op t programma

2017-01-19 16.14.32.jpg
Stellingen !!!!! Daar kan mooi een deel van de houtvoorraad in...en dat ruimt weer lekker op.

Woensdag bleek dat de formaatzaag het toch niet goed deed....monteur erbij, bleek er een zekering ergens kapot te zijn.... Was snel gemaakt.....Echter merkte ik die middag dat er iets niet juist was aan de zaag... Zaagblad draait achteruit..Da's verdomd lastig zagen... Ook had ik vragen over andere functie's van dit mooie stuk gereedschap. Donderdag 6.50 stond de monteur er.....en ik ook...enigzins duf.... Probleem was snel opgelost, alle functie's getest en het werkt... Da's mooi want op 11.00 kwam er een half pak underlayment platen die gezaagd moeten worden.

2017-01-20 09.17.20.jpg
Dit kaartje kreeg ik van een hele goede vriend en zijn gezin....heeft een ereplaats in de kantine....

Ik heb nog meer te schrijven maar ik word zo van de laptop af geknikkerd door mijn kinderen...tja....zo gaat dat soms....wordt vervolgd....
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Gaaf Rick! Leuk om te lezen, buiten alle andere updates om!
kijk er naar uit om alles in het echt te mogen bewonderen!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dat is maar goed ook, kan je weer een bakkie koffie drinken;).
Begint er mooi uit te zien, kijken weer uit naar het vervolg.

Succes met het inrichten,
Mvg,:).
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@toxiq : Hahaha... Al gedurende een paar jaar huren we mensen in. Vooral bij de zwaardere klussen heb ik hulp nodig.

@nicooosthoek: Bedankt !! We blijven qua bedrijf eigenlijk hetzelfde dus nog steeds willen we de beste houthandel in europa zijn in de kleinere hoeveelheden hout. Dat vind ik zelf gewoon het leukste. Hout voor een bed, een tafel of een pen...da's echt Masave. Neemt niet weg dat we ook wel mensen helpen met wat grotere hoeveelheden, een aantal klanten zijn meegegroeid en die blijven we heel graag helpen.

Komende zaterdag gaan we voor het eerste officieel open in de ochtend. Het plan is om alle zaterdagen tussen 9.00 en 11.30 geopend te zijn. Daarnaast kan iedereen natuurlijk langs komen op afspraak. We hebben nog wel een paar weken nodig om alles klaar te maken maar er ligt in ieder geval alweer genoeg hout en de machines draaien bijna allemaal.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
dat word nu permanent gok ik zo met zo een grote ruimte ? (was dat niet waarom je een tijd geleden terug naar 'huisverkoop' ging omdat het je te groot/zwaar was lichamelijk
succes iig
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@toxiq : Yep...het plan was inderdaad om wat meer balans te vinden. Daar verandert op zich ook weinig aan. Daarom hebben we ook de hulptroepen. Wat wel een grote verbetering is is dat we nu een heerlijke roldeur hebben van bijna 5 meter breed.... Komt er dus hout binnen ? Deurtje open...hout naar binnen en in mijn eigen tempo verwerken met mijn houtmakkers. Dat is echt veel prettiger dan ik het vorig jaar had. Permanente hulp is het niet, het zijn echt de piekmomenten of grotere planken waarbij er hulp nodig is.

Ik miste toch een eigen plekje waar houtbewerkers elkaar konden ontmoeten. Thuis was dit geen optie....in de werkplaats aan de esdoornstraat ook niet.... Toen deze loods voorbij kwam was de keuze ook snel gemaakt. Ooit zou ik toch een eigen plek moeten hebben...het ging nu even wat sneller dan gepland...hahaha...en dat past wel weer bij mij : Goed idee ? Doen !!!

Nu ff op pad om boodschappen te doen. De komende paar dagen wil ik eaa gaan schilderen zodat het er iets beter uitziet. Fijne dag allemaal !!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Vandaag gaan we vooral alles even opruimen zodat het er voor morgenochtend netjes uitziet !! De eerste officiele zaterdagochtend dat we weer standaard open zijn, heb er nu al zin in !!!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
Leuk Rick! Succes met poetsen :)
Als je vandaag nu extra boent, dan hoef je dat volgende week niet te doen voor mijn komst ;)

Moet eerlijk bekennen dat ik het wel een hele prestatie van je vindt, die hele verhuizing zo!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Ik heb nog verrassend goed geslapen...hahaha.....was bang dat ik te erg in mijn "stuiter-modus" stond... Heb echt enorm zin in deze ochtend !! Gisteren even wat extra koffiecups gehaald en koeken.

Volgende week halen we weer eaa uit een opslagplekje en halen dit dan naar de nieuwe werkplaats. Het bevalt me beter om kleinere hoeveelheden te verwerken indien mogelijk, dan blijft het in ieder geval stukken leuker. Verder moet er nog een heleboel hout voorzien worden van een prijs. Veel rekenwerk dus. Elke dag gewoon een uurtje en dan ben je met een week een heel eind. Dat is leuker dan 1 dag alleen maar dat werk doen.

Het leuke van een aparte locatie is dat we al veel aanloop hebben. Wat we daarin kunnen verbeteren is dat we makkelijker vindbaar zijn. Google vindt ceintuurbaan 8 maar 8c vind hij wat lastiger. Dat kunnen we dus verbeteren met borden e.d. Maar even langs bij de buren wat zij ervan vinden.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Zaterdagochtend was een mooie ochtend !! Echt leuk dat de winkel weer "open" is. Nu al zin in komende zaterdagochtend !! Naast deze ochtend kan je natuurlijk altijd langskomen maar dan graag even op afspraak. Zo komen er morgen diverse mensen langs met uiteenlopende wensen : de ene zoekt hout voor een tafel en de andere materiaal voor een handvat. Allemaal net zo tof eigenlijk.

Deze week besteed ik verder grotendeels aan het klaarmaken van orders maar ook aan het wegruimen van hout wat er uit opslag komt. Elke dag een uurtje en dan komt alles vanzelf klaar.

2017-01-28 14.07.12.jpg
Had ik deze al gepost ? Dacht t niet.... Dit is een onderdeel van onze "grote-platen-vlak-maak-tafel".... Het blijft veel werk om grote onbekante platen te vlakken met de handschaaf...Tadaa.... Grote bovenfrees met geleider erop en gaan met die banaan !!
 

Mikew

Actieve deelnemer
18 jun 2012
66
0
Alteveer Dr.
zaterdag was ook weer geslaagd voor mij! het hout ligt al klaar om verlijmd te worden...
mijn tafelzaag had het er moeilijk mee die dikke planken :O
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@mikew : Ik vond het erg leuk dat we kennis hebben kunnen maken, dat is het toffe van zo'n zaterdagochtend. Vooral het hard maple was zeker een uitdaging ??

Dit is zo'n beetje de eerste "normale" week die we hebben in ons nieuwe pand. Dat voelt wel fijn. Een mooie combi van bestellingen maken, praten over hout en tussendoor wat verbeteringen aanbrengen in de loods. Vandaag maken we een lijst met alles wat we de komende weken nog willen doen.

2017-02-05 09.56.35.jpg
2017-02-05 09.56.35.jpg
En het oude bord hangt ook weer !! Dat was ook wel een mooi momentje.

Vandaag staat er vooral veel rekenwerk op het programma. Niet echt mijn hobby maar het hoort er wel bij.

Zaterdagochtend ben ik er weer tussen 9-11.30, iedereen is van harte welkom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.