Draaibank met iets extra's

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
kraan1.jpg

Met ingebouwde hijskraan en kettingtakel :D

Ik gooi er nog maar wat foto's tegenaan. Het betreft een meervoudige splitsing in eiken,
zo'n 80x80 cm en 95 kg, de schaal is zo'n 70 cm uiteindelijk. De Chuck is een Zentra 125 mm
vierklauw voor metaalbewerking, die een vriendelijke metaalbewerker voor mij van een M45
schroefdraad aan de éne kant en Vicmarc-compatibele bekken aan de andere kant voorzien
heeft. Het weegt 5 kilo, maar dan heb je ook echt wat.

kraan2.jpg
kraan3.jpg
kraan4.jpg
kraan5.jpg
kraan6.jpg

ps: de Geiger op de achtergrond is nog steeds te koop.....
 

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
123
2
Neede
Kijk, dat is nog eens een stukje hout. Dan heb je ook wat op je draaibank.
Mooie schaal geworden.
Gr Gert
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Heel mooi hout Jurriaan. Heb je de schaal in 1 keer afgedraaid, want de wanddikte lijkt me te weinig om hem als het hout groog is nog na te draaien.
Groeten Rien.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Zo, die draaibank is goed gelukt zeg! En die takel is eigenlijk onmisbaar bij zo'n draaidiameter... Hoe groot kan je maximaal?

Die schaal is trouwens ook erg goed gelukt, eik is nooit echt mijn favoriet maar dit draadverloop is prachtig.

Groeten,
Patrick
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Knap werk Jurriaan. Mooie houtstructuur.
Prachtig om te zien hoe je te werk gaat.
Ieder heeft zijn eigen kennis dat we met elkaar delen.
Super.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.236
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
De centerhoogte is 400 mm, maar er is ook nog een stuk uit het bed dat er uit kan (34 cm lang, 9.5 cm hoog) dus een schaal van deze diepte zou tot 99 cm kunnen komen, qua diameter.
Dan kom je wel lastig aan hout, want dan moet er zowel een dikke boom zijn als een apparaat (shovel, heftruck e.d.) om het in de aanhanger te krijgen, met de hand wordt dat nogal lastig.
En op een gegeven moment voldoet mijn elektrische kettingzaag niet meer (blad 50 cm is echt wel maximaal).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.