Stof

Wim van de Hoorn

Actieve deelnemer
19 nov 2013
40
1
Nunspeet
Hallo,
Wie heeft de oplossing voor het stof, ik vind die kapjes een drama als je een bril draagt die beslaat dan zie je niks meer, is er geen andere oplossing voor.

gr wim
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Trainen om zo lang mogelijk je adem in te houden en héél snel je werkstuk te kunnen draaien :p

Snijdend draaien voorkomt veel stof in tegenstelling tot schrapend draaien, leer deze techniek zo snel mogelijk aan. Het voorkomt ook een hoop schuurwerk.

Verder gebruik ik bij houtsoorten als bv eik, teak en noten (en het schuren) dit stofmasker:

http://www.toolstation.nl/shop/Kleding+&+PBM/d70/Stofmaskers/sd520/3M+Halfgelaatsmasker+6000/p97026

Zit niet onprettig en met die filters aan de zijkant 'zie' je je werk gewoon. Ook in combinatie met een veiligheidsbril geen probleem.

Groeten,
Patrick
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik gebruik ook de dustmaster, heerlijk apparaat. Geen lawaai op je hoofd, met bril te gebruiken. Een heel lichte kap met overdruk op je hoofd en het aanblaasapparaat hangt onderop je rug. (maar als je de avond ervoor bruine bonen hebt gegeten kan je het evt. ook op je buik hangen... :))
Je kan deze kap de hele dag ophouden, maar volgens mij wordt het ding niet meer gemaakt...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.