Zwevend potje

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden.
Het project heb ik het zwevend potje genoemd, maar ik vind het niet zo'n correcte naam.
Wie heeft er hiervoor een passende naam? Deze naam neem ik graag mee.

Het is weer een uitdaging geweest om dit te realiseren.
Zoals Ornament het al aanhaalde, het is een foutloos eindresultaat geworden.
Hier is weer heel wat vooraf nagedacht geweest welke stappen er moesten gebeuren en welke de volgorde ging zijn.
Het uittekenen ervan speelt hier zeker weer een grote rol naar het maken van de correcte mallen.
Zonder mallen draaien is het praktische niet mogelijk om zo iets te realiseren.

Ikzelf ben weer zo fier dat dit project tot stand is gekomen, al heeft mijn tijdsgebrek in de maand maart wat moeilijk geweest door al het drukke schoolwerk.
Info-avonden en vergaderingen hier en daar deden me wat de das om.

Het project is zeker weer met plezier naar jullie overgebracht en hopelijk hebben jullie er ook wat van opgestoken.
De gerealiseerde tekeningen zal ik nog op tekenbladen plaatsen waarvan je ze kan gebruiken mocht je zelf de uitdaging eens willen aangaan.

Wie dit project live wil bewonderen, aanraken en nog meer info wilt, het zal te zien zijn op de opendag bij Masave te Zwolle op 31 mei '15.
Andere projecten van me zullen daar ook zijn die reeds de revue zijn voorbij gegaan.

De Vlaamse houtdraaiers uit West Vlaanderen kunnen dit nu komende woensdag op 25 maart '15 zien te Roeselare.

Wat me nu nog rest is enkel iedereen bedanken die het zwevende potje hebben gevolgd als reacties hebben geplaatst.
Hopelijk nog een passende naam vinden.

P3235653.jpgP3235656.jpgP3235658.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Didier,

geweldig gedaan, een prachtige vorm :)
bedankt voor je uitvoerige en duidelijke verslag.

vrgr
Peter

Bedankt Peter voor de positieve reactie.
Dankzij mijn herinneringen van mijn kinderjaren is dit het geworden wat ik in mijn gedachten had.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Heel mooi project, en perfect geslaagd ! Het idee en realiseren van zoiets is niet voor iedereen weggelegd, maar jij bent dan ook niet zo maar "iedereen" he.
Iemand met veel kennis, inzicht en werkmogelijkheden en uiteraard enorm gemotiveerd om "speciallekes" te maken. Proficiat Didier. Gr Stefan.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Heel mooi project, en perfect geslaagd ! Het idee en realiseren van zoiets is niet voor iedereen weggelegd, maar jij bent dan ook niet zo maar "iedereen" he.
Iemand met veel kennis, inzicht en werkmogelijkheden en uiteraard enorm gemotiveerd om "speciallekes" te maken. Proficiat Didier. Gr Stefan.

Bedankt Stefan voor de heel mooie woorden.
Voor mij is dit een plezierig iets om altijd naar uitdagingen te zoeken en realiseren.
Mijn lat probeer ik altijd hoger en hoger te leggen.
Dit is al mijn ganse leven zo en dat zal zo blijven tot ik niet meer kan.
laat ons hopen dat we dit nog heel lang mogen doen in een goede gezondheid.
Tot overmorgen Stefan.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een bewonderenswaardig stuk werk en ontwerp. Dikke complimenten.
Je gaat www.jowinter.de al mooi na. Proficiat!
vr.gr. Jan Pranger.


Wat een eer Jan om mij te vergelijken met Jo Winter.
Ik voel me toch nog een kleine garnaal tegenover hem hoor.
Toch bedankt voor het mooie compliment.
ik tel de dagen af om samen te draaien in Zwolle Bij Rick.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Prachtig werkstuk en terug een schitterende fotoreportage, heel boeiend en leuk om te volgen.
Kan niet wachten tot woensdag op de vergadering.

Proficiat Didier
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig die fotoreportage hoeveel uur zat hierin?

Golddigger,
Ik kan het moeilijk inschatten qua tijdsduur. Deze keer heb ik er niet constant aan voort gedaan.
Als ik toch een raming moet doen, schat ik ongeveer een ganse week na elkaar draaien. Met ander woorden zeker 40 uren.
Foto's nemen duurt natuurlijk ook tijd in beslag.
Bedankt voor de opvolging van mijn project.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi project, exceptioneel uitgevoerd en erg goed gedocumenteerd.
Hulde!

Meron, bedankt voor uw prachtige woorden.
Dit waardeer ik ten zeerste, maar voor mij is het redelijk simpel om tot zoiets te komen.
Mijn inzicht om iets te gaan realiseren is voor mij altijd een sterk punt geweest.
Van mijn 7de jaar wou ik al timmerman worden. Nu ben ik er bijna 47 en heb altijd het vak uitgevoerd.
Ik weet dus perfect hoe de stiel in elkaar steekt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.