hulp gevraagd bij keuze nieuwe kleine draaibank

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik ben ook weer wat wijzer geworden, had opgezocht hoe je de condensator kan berekenen en kwam op ongeveer 23 uF :cool:
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Nou dankzij Patrick
Heeft mijn draaibankje nu een mooie nieuwe condensator
Nu draait ze onmidelijk de juiste richting uit en zonder er een slinger aan te moeten geven ;)
Verder wou ik toch nog even opmerken dat Ik het echt prachtig vind hoe mensen je hierop het forum met raad en daad bijstaan waarvoor mijn oprechte dank ik heb hier de afgelopen maanden al veel bijgeleerd
mvg tom
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Tom,
Voor mij, Joep uit berg en terblijt, de eerste keer op forum. Trouwens de eerste keer op welk forum dan ook.
Ik kan je denk, ik wel helpen met dat perenhout. Verder heb ik een grote oude Duitse draaibank gekocht. Moet nog aangesloten worden op 380.
Vooral je reactie op het thuiszitten vond ik eerlijk.
Ik ben jong gepensioneerd en druk bezig oude hobby verder uit te bouwen. Wil graag over resultaten praten en minder over machines kopen.

oude Duitse draaibank!?!?!?!

Foto's graag! :)
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Hoi allemaal even tijd voor een update
de emco blijft zeer heet lopen en uitvallen
en ik ben het geklooi met oude draaibanken even helemaal zat
gelukig heb ik de laatste maand een baantje gevonden dus nu is er een beetje meer budget vrijgekomen
dus ga ik Jan Prangen zijn advies opvolgen en voor een draaibank van http://www.drechselbedarf-schulte.d...rechselbank_350_fu_-_0_75_kw_1_ps_detail.html gaan ik ben er nog niet uit of het de mini of midi word maar gelukig mag ik morgen bij Jan Hovens even gaan proefdraaien op beide banken :)
met een beetje geluk staat er volgende maand dus een degelijke draaibank in huis
mvg tom
 
Laatst bewerkt:

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Hoi allemaal even tijd voor een update
de emco blijft zeer heet lopen en uitvallen
en ik ben het geklooi met oude draaibanken even helemaal zat
gelukig heb ik de laatste maand een baantje gevonden dus nu is er een beetje meer budget vrijgekomen
dus ga ik Jan Prangen zijn advies opvolgen en voor een draaibank van http://www.drechselbedarf-schulte.d...rechselbank_350_fu_-_0_75_kw_1_ps_detail.html gaan ik ben er nog niet uit of het de mini of midi word maar gelukig mag ik morgen bij Jan Hovens even gaan proefdraaien op beide banken :)
met een beetje geluk staat er volgende maand dus een degelijke draaibank in huis
mvg tom

Hallo Tom

Als het goed is komt zeer binnenkort mijn Hbm 1100 vrij deze is circa 2,5 jaar oud misschien iets voor jou.

mvgr hans
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Hallo Tom,
Ik ben ook lange tijd op zoek geweest naar een goede en betaalbare bank. Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de Midi van Schulte. Ik heb hiervoor veel machines vergeleken en dit was toch de beste keus. Maandag a.s. ga ik naar Duitsland om er een op te halen. Ik had al eerder willen gaan maar ze waren uitverkocht. De 10e april is er weer een nieuwe zendig binnengekomen. Het is dus wel verstandig om even te bellen voor dat je er naar toe rijd. Volgende week kan ik mijn bevindingen vertellen maar ik weet nu eigenlijk al dat ik er geen spijt van zal krijgen.
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Vandaag 5 uurtjes in de auto gezeten naar Schulte. Dat was wel de moeite waard. Heel prettig geholpen door het personeel en de heer Schulte zelf. Hij heeft zo'n beetje alles laten zien, de shop, de werkplaats en natuurlijk de draaibanken. Goede en eerlijke tips gekregen. Afijn, nogmaals zeker de moeite waard geweest. Ik heb de Midi meegenemen met een bedverlenging. (en nog veel meer). Eigenlijk weer meer als ik van plan was maar je komt in een soort van snoepwinkel.
Thuis de maichine gelijk uitgepakt en in elkaar gezet, stekker er in en laten draaien. Wat loopt dat rustig zeg. Een paar stukjes hout erin gezet die vanuit mijn oude bankje kwamen en ik zag meteen dat er een behoorlijke slinger in het hout zat, veroorzaakt door mijn oude bankje. Ik heb er nog niets mee gedraaid maar so far so good!
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Zo wat een leuke winkel en aardige mensen
ik had gedacht dat ik de bank wel even kwijt kon in mijn rugzak en zo de trein op kon
helaas gaat dit niet lukken dus moet ik nog even wachten tot morgen avond tot de bank thuiskomt samen met mijn vriendin
( draaibank ligt op achterbank )
toch maar gelijk een novaG3 chuck erbij gekocht
een schalenbeitel , gezichtmasker een potje shellawax en een potje ultraschine
nu aan het balen als een stekker dat ik nog tot morgen moet wachten om te draaien maar wel erg blij met de aankoop
mvg tom
 

Ballegooijen

Actieve deelnemer
3 nov 2013
128
0
's-Gravendeel
Hier de eerste 2 attributen die op de Midi zijn gemaakt. Wat een heerlijk apparaat! Het enige nadeel welk ik tot nu toe heb gevonden is de beitelsteun. Ik vind deze een beetje smal. Wellicht koop ik hier nog een bredere voor.

image.jpgimage.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.