Siberische Iep tot ondiepe schaal gemaakt.

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik had gepland om dit een schaal met overhangende rand te maken, al enkele jaren geleden ruw uitgedraaid en laten drogen, het idee was om hem tot zoiets te maken,

Planned shape.jpg
Ik had genoeg dikte voor de schaal bodem gelaten, en de binnenkant uitgedraaid, en daar heb Ik de fout gemaakt om de bovenkant te dun te draaien, zodat toen Ik hem nu dus opnieuw ging draaien de schaal zoveel vervormd was dat Ik het niet kon draaien zonder door de boven rand te gaan, darn :eek:

Zo verandering van plan, en dit is het eind resultaat geworden, not too bad I think :confused:.

Siberian Elm platter.jpg Siberian Elm platter profile.jpg Siberian Elm platter bottom.jpg

All comments welcome :)
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Leo, iets anders dan uw eerste tekening die ook zeer mooi zou geweest zijn, maar ook nu heb je een hele mooie schaal gedraaid. Fijn idee om de bovenrand naar binnen toe te werken met enkele "ringen" , heel mooi model, wil je nog de diameter vertellen, ik ben altijd benieuwd hoe "big" het werkstuk is. Ook mooie nerf-tekening in dit stuk hout. knap werk Leo. gr stefan
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hoi Leo, iets anders dan uw eerste tekening die ook zeer mooi zou geweest zijn, maar ook nu heb je een hele mooie schaal gedraaid. Fijn idee om de bovenrand naar binnen toe te werken met enkele "ringen" , heel mooi model, wil je nog de diameter vertellen, ik ben altijd benieuwd hoe "big" het werkstuk is. Ook mooie nerf-tekening in dit stuk hout. knap werk Leo. gr stefan

Stefan Thanks voor uw reactie :D, a zoals Ik tegen Jacob zei, het is tweede keus. Haha, ik ga even meten want Ik weet de maat zo niet uit m’n hooft, OK hij is 29 cm D., aantrekkelijke maat denk Ik 1thumb.gif
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Hallo Leo,
Misschien niet wat je bedoeling was (wat mij wel vaker overkomt:eek:), maar het resultaat mag gezien worden!
Mooie schaal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.