Even iets vrolijks

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Voor een a.s. expositie in het MBO college te Lelystad deze week wat vrolijke kleuren gebruikt bij speelse ontwerpen: v.l.n.r.
1. zwart gebeitste kegel met kleurig bol (laagjes gekleurd hout) hoogte 14 cm
2. eiken cilinder met rood gebeitst kapje hoogte 30 cm - uitgehold - ringen gestoken en afgebroken met beitel voor ruw effect.
3. zwart gebeitste kegel met buxus bol hoogte 18 cm
4. rood gebeitst essen doosje met zwart gebeitst pagode deksel hoogte 12 cm
Leuk wat spelen met vormen dus.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl

P1170030.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Bedankt Marcel. Het is waterbeits van Clou. Het topje op de cilinder is van kersenhout en dan wordt de kleur een tint donkerder door het doorschijnende hout.
Het potje is van Ringelesche - essen met kleine golfjes dwars op de nerf. Essen schijnt mooi door de rode beitst.
vr.gr. Jan.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi werk en kleurencombinatie, Jan.
Ik ben daar nog te weinig mee bezig met zo'n kleuraccenten.
Heel boeiend wat je hier hebt gebracht.
Super.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig Jan, mooie vormen, spetterende kleuren, het lijkt wel uit de catalogus van Alessi te komen (dat zouden ze wel willen natuurlijk). Ik word er inderdaad vrolijk van ;).

jaap

ps, kijk nog een tijdje en misschien is de combi van de spitsere kegel met de kleuren bal ook wel wat. De textuur in die kegel maakt het zwart van levendiger.
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Mooi en kleurrijk Jan, het voorjaar kondigt zich bij jou al aan!


Fons
 

Niek1978

Nieuw lid
21 aug 2014
15
0
Belgium
Jan,

die gekleurde streepjesbol, zijn die plaatjes op elkaar gelijmd en hoe kleur jij ze tot in de kern, of waar kan ik tot in de kern gekleurd hout vinden?

Mvg Niek
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.