Veiligheidsbril

velpenox

Actieve deelnemer
20 okt 2011
57
1
Even een onderwerp plaatsen om te zien welke beschermbril jij draagt.
Er zijn zoveel verschillen... share your glasses!

Ben zelf altijd op zoek geweest naar een beschermbril die comfortabel zit, niet vol krassen zit na enkele weken bij normaal gebruik en een goede afsluiting geeft want ik had soms last van stof dat in mijn ogen kwam.

Als je een goede werkplaats hebt met de juiste afzuiging gaat stof wsl geen probleem zijn.

Uiteindelijk kwam ikzelf uit bij een winkel die airsoft spullen verkopen, toevallig kwam ik er langs omdat een vriend van mij wat spullen nodig had.
Ik zag daar een Bollé Tracker liggen, een bril die je zowel als "zonnebril" kan dragen met beentjes of met een elastische strap. Hier zaten ook een hele reeks glazen bij maar ik ga niet echt bij schemerlicht plankjes zagen... Ok ik heb het geprobeert :D!
Het grote voordeel voor mij was dat rondom het glas een schuimrand zit die mooi tegen je gezicht aansluit en hij condenseert als bij wonder niet.

Het "coole" is ook dat er tot een bepaald type kogel/hagel niet door het glas kan maaaaar dat is enkel een opscheppend feit dan dat het echt nuttig is, hoewel een stukje muskiet dat op de draaibank bij hoge toeren weg suist niet door de glazen kan maar op zijn beurt dan wel los in je wang vliegt :D
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik ben brildragend en gebruik een transparant gelaatsmasker, zo een.

topex-gelaatsmasker.jpg

Bij korte acties, met name 'even' iets bijslijpen bij laswerk vertrouw ik nog wel eens op mijn gewone bril. Niet goed, maar tot dusver zonder ongelukken.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Ik heb een simpele veiligheidsbril. Beetje uitziend als zo'n sportprijzen. Nadeel is altijd in combinatie met stofzakken dat ding altijd bedampt.
Dus ja ik draag altijd een of het ander... Iemand goeie tip?
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Zijn er ook ervaringen met veiligheids/leesbril? Is niet zo veel keus in...en in een echte winkel al helemaal niet:confused:
 

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
456
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe
Jawel...! Ik heb vorige week mijn veiligheids bril voor mijn werk opgehaald, met vario-focus glazen.
En wel bij Hans Anders... Ze hebben daar keuze uit 10 modellen, allen van GunMetal - steel.
Ook zitten er kunststof zijkapjes erop die de zijkanten afsluiten!

961502.jpg
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Bij de action hebben ze nu super brilletjes, voor paar euro per stuk met led verlichting aan de zijkanten voor ultimate gadget toolmen 😎👊.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Bollé Silium, beide modellen (zon en blank) in bezit, met dank aan werkgever vast onderdeel van PPE (Personal Protection Equipment) en die is weer verplicht aan boord...

Redelijk fijne bril, sluit goed aan (bij warm weer iets te goed, het zweet loopt dan aan de binnenkant van de glazen naar beneden :( ) en ze zijn gratis in mijn geval...
 

Korneel

Nieuw lid
9 jan 2017
14
0
Met een varifocusbril en - 13 aan sterkte ga ik geen veiligheidsbril op sterkte kopen. Maar ik vind wel een bril die over mijn gewone bril heen past.
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
http://www.bol.com/nl/p/bolle-veiligheidsbril-bl10ci/9200000010959713/

maar dan van werk mee naar huis. Draag hem altijd en overal op werk (is trouwens verplicht) met klussen ook altijd. Merk het niet eens, je ziet niks in je gezichtsbeeld. echt een superbril!!
Even hier op inpikken, als ik mag.

Ik kan mijn zoon van vijf niet meer uit de werkplaats weghouden (toch niet zonder hem vast te binden voor de TV maar dan bellen de buren altijd de kinderbescherming, Ik gebruik nochtans gewatteerd touw en plaats een drankje binnen handbereik), dus: zijn er ook veiligheidsbrillen specifiek voor kinderen? Voorlopig heb ik er nog geen gevonden die vooraan smal genoeg is. Enerzijds is dat niet veilig (te grote gaten opzij), anderzijds blijft dat niet recht op de neus staan wat het nog onveiliger maakt.

De Bollé bril hierboven geciteerd van bij Bol zou een beetje helpen (de eerste comment v.e. koper is nota bene dat het voor zijn zoontje was) dankzij de reksluiting, maar het eigenlijke brilgedeelte lijkt me nog altijd de breedte ve volwassenenhoofd, wat dus de problemen met de open hoeken, scheefzakken, e.d. niet zou oplossen.
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
zijn er ook veiligheidsbrillen specifiek voor kinderen?

Ik heb voor mijn smurfen twee jaar geleden voor oud en nieuw een paar kinder-vuurwerkbrilletjes gekocht. Ook mijn oudste is niet uit de werkplaats te slaan als ik bezig ben, dus hij moet die op als hij wil komen kijken.
Het is natuurlijk niet echt de tijd van het jaar meer voor die dingen, maar met een beetje googelen moet er een te vinden zijn.

Hier bijvoorbeeld

Groetjes,

Tom
 
Laatst bewerkt:

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Even hier op inpikken, als ik mag.

Ik kan mijn zoon van vijf niet meer uit de werkplaats weghouden (toch niet zonder hem vast te binden voor de TV maar dan bellen de buren altijd de kinderbescherming, Ik gebruik nochtans gewatteerd touw en plaats een drankje binnen handbereik), dus: zijn er ook veiligheidsbrillen specifiek voor kinderen? Voorlopig heb ik er nog geen gevonden die vooraan smal genoeg is. Enerzijds is dat niet veilig (te grote gaten opzij), anderzijds blijft dat niet recht op de neus staan wat het nog onveiliger maakt.

De Bollé bril hierboven geciteerd van bij Bol zou een beetje helpen (de eerste comment v.e. koper is nota bene dat het voor zijn zoontje was) dankzij de reksluiting, maar het eigenlijke brilgedeelte lijkt me nog altijd de breedte ve volwassenenhoofd, wat dus de problemen met de open hoeken, scheefzakken, e.d. niet zou oplossen.

Ik heb geen idee, maar ik heb wel smakelijk gelachen om je opmerking :)

EDIT: tenzij dit serieus bedoeld was ;)
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Ik heb voor mijn smurfen twee jaar geleden voor oud en nieuw een paar kinder-vuurwerkbrilletjes gekocht.

Bedankt voor het goede idee, maarreuh, hoe zit het met de 'veiligheidsklasse' van die brillen? Nu niet dat ik iets ken van veiligheidsklasses van veiligheidsbrillen, en Google stuurt me nu al waarschuwingen voor misbruik van hun diensten, maar het moet uiteraard wel veilig zijn.

De vraag is dan natuurlijk: wat versta ik onder veilig (in de houtwerkplaats; voor vuurwerk houd ik me aan de standaard minimale 24km afstand, in een bunker, atoomklasse III)? Er vliegt al eens een kleine offcut van de afkorter, en er vliegen al eens splinters van de kolomboor die hij mag bedienen onder mijn supervisie, enfin, splinters van het geboorde hout, niet van de kolomboor an sich (het is nochtans een Groene Bosch…). Daar zal die (vuurwerk)bril vast bij beschermen.

Maar wat met bvb afgebroken zaagtanden (dit gaat niet over mijn vrouw, ter info)?

Ik doe er allemaal wat lacherig over, maar ik was erbij toen de buurman een oog verloor na een gebroken tand op de cirkelzaag die zijn schoonvader bediende (nota bene ruim 5 meter verderop, dus buurman droeg geeneens een bril, en dat zou ik tot op dat moment ook niet gedaan hebben in zijn plaats). Dat wil je dus nooit mee maken.

EDIT: tenzij dit serieus bedoeld was
Natuurlijk niet!

(Ik sluit 'm op onder de trap - veel sneller en dan zien de buren het niet)
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Bedankt voor het goede idee, maarreuh, hoe zit het met de 'veiligheidsklasse' van die brillen? Nu niet dat ik iets ken van veiligheidsklasses van veiligheidsbrillen, en Google stuurt me nu al waarschuwingen voor misbruik van hun diensten, maar het moet uiteraard wel veilig zijn.

De vraag is dan natuurlijk: wat versta ik onder veilig (in de houtwerkplaats; voor vuurwerk houd ik me aan de standaard minimale 24km afstand, in een bunker, atoomklasse III)? Er vliegt al eens een kleine offcut van de afkorter, en er vliegen al eens splinters van de kolomboor die hij mag bedienen onder mijn supervisie, enfin, splinters van het geboorde hout, niet van de kolomboor an sich (het is nochtans een Groene Bosch…). Daar zal die (vuurwerk)bril vast bij beschermen.

Maar wat met bvb afgebroken zaagtanden (dit gaat niet over mijn vrouw, ter info)?

Ik doe er allemaal wat lacherig over, maar ik was erbij toen de buurman een oog verloor na een gebroken tand op de cirkelzaag die zijn schoonvader bediende (nota bene ruim 5 meter verderop, dus buurman droeg geeneens een bril, en dat zou ik tot op dat moment ook niet gedaan hebben in zijn plaats). Dat wil je dus nooit mee maken.


Natuurlijk niet!

(Ik sluit 'm op onder de trap - veel sneller en dan zien de buren het niet)

haha heeft ie tevens een litteken op zijn voorhoofd en een uil als huisdier?

Maar alle gekheid op een stokje, ik speel zelf ook airsoft als hobby en daar zijn we ook verplicht om veiligheidsbrillen te dragen. Iets met kleine rondvliegende bb's ofzo. Hieronder de exacte omschrijving.

  • Oogbescherming (bril welke voldoet aan de EN166-F, STANAG 2920 v50 of de 40296 norm)

Ik mag aannemen dat als je een bril koopt en aan deze norm voldoet dat je voldoende beschermd ben tegen rondvliegend spul. Ik heb geen ervaring met kindermaatjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.