Nog maar eens een houtsoort vraag

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Vergelijk het eens met de foto's op onderstaande link. Zeker het kopshout is zoals een vingerafdruk, uniek voor elke houtsoort. En deze komt zeker sterk overeen met jouw houtsoort. Maak eens een zuivere snede en bekijk het eens met een loep. Ook typisch voor azobé is de witte vatinhoud. Het zou me sterk verbazen als het iets anders zou zijn als azobé. Ik weet natuurlijk niet met welk doel je dit hout gekocht hebt en voor welke prijs, maar azobé is wel zeer duurzaam. In duurzaamheidsklasse I is ze zelfs één van de betere... Jammer genoeg veel kruisdraad en zeer trekkerig.

http://www.wood-database.com/lumber-identification/hardwoods/ekki/
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb de indruk dat het stof wat irriterend is, de geur val nog mee.
Wat ik wel ondervonden heb is dat het heel moeilijk te zagen is(maar 5cm gezaagd zeer hard, de zaag heeft er moeite mee)! Maar de zaagsnede is wel heel glad.



wat is irriterend, het stof of de geur.?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ik heb besloten het hout te verkopen de nieuwe eigenaar vond het prachtig hout om er bloembakken mee maken.
Na de bewerking, last van hoofdpijn en tranende ogen.
Dat heb ik er niet voor over.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.