fading blue, scorched and textured

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig Martin.
De uitgetrokken vezels aan de buitenkant storen totaal niet.
De combinatie ruw buitenkant met de gebrande rand en volgens ik kan uitmaken een geschuurde binnenkant, super.
Zeer speciaal.
respect voor het object dat je gerealiseerd hebt.
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Hoi Martin, heel erg mooie schaal heb je gemaakt, mooi bedacht met die blauwe kleur erbij. Ik heb ook berkenhout met slaap liggen waar ik schalen en vazen wil uit draaien, doch ze hebben mij een beetje bang gemaakt ivm het draaien van slaap, het zou erg ongezond zijn en veel irritaties opwekken aan ogen en keel ??? Martin heb jij een speciaal masker opgezet of heb je helemaal geen last gehad van "de slaap" waar ze mij zo voor gewaarschuwd hebben ? gr Stefan
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
@Stefke 55, ik maak me niet al te veel zorgen om het werken met hout met slaap. Een goed stofmasker is wel aan te raden, maar dat geldt voor alle houtsoorten. Angst is een slechte raadgever, gebruik je gezond verstand.
En Meron, hier volgen nog wat foto's:
DSC02917.jpgDSC02920.jpg
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Een heel mooie schaal, een felicitatie waard! Hoewel ik niet van de kleuren in hout ben voegt het hier echt iets toe. Zonder kleur was ook mooi geweest, dit is mooier. Hetzelfde is het geval met de structuur, ook die draagt bij aan het evenwichtige geheel.

Gaat nergens over, maar ik kom in de buurt als ik het een schaal "met een oude ziel" noem. Mooi man!

Groet, Rob.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Verbazingwekkend mooie schaal. Creatieve mengelmoes van technieken.
 
Laatst bewerkt:

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Martin, ik moet eerlijk toegeven :eek: , ik werk al 33 jaar aan de houtdraaibank en andere houtbewerkingsmachines en bijna altijd zonder masker ! Enkel in extreme gevallen heb ik het wel aangedaan, gelukkig heb ik er nooit last van gehad, nu ik wat "ouder" wordt en me verteld is hoe stof en specifiek "slaap" ogen, keel en longen kan beinvloeden begin ik toch een beetje meer na te denken, ik ben dus van plan om na de feestdagen me een degelijk masker aan te schaffen, ik zou dus nog graag 33 jaar verder draaien indien mogelijk :confused: , heb zin in een masker JSP met veiligheidsfactor 3, bril en stofmasker in één, ik denk dat dit niet slecht zal zijn ? Heeft iemand hier ervaring mee positief of negatief ? gr stefan
 

Martin van der Wilt

Actieve deelnemer
6 mei 2013
185
29
Nijkerk
www.etsy.com
Das toevallig Stefke, ik ben zelf ook gecharmeerd van het JSP stofmasker. Ik vraag me alleen af of het motortje op je hoofd niet te veel lawaai maakt. Er is ook een professionele uitvoering van 3M met een motortje aan je riem wat verbonden is met een slang langs je rug naar het masker. Dat is misschien weer onhandig.
Toch lijken beide systemen zeer prettig wanneer je langere tijd met een masker op moet werken. Dat is bij mij althans vaak de reden dat ik ze toch niet onder alle omstandigheden op heb, ik heb ook een bril die met een gewoon masker beslaat.
Ben net als jij benieuwd of iemand ervaring heeft met een dergelijk systeem.
Groet, Martin
 
Ik gebruik al jaren het 3M systeem met het motortje op de rug. De kap weegt niets, en je hoort een licht gezoem. Een laag accu verbruik. Alleen moeilijk verkrijgbaar. Laatst 10 filters kunnen kopen bij een bedrijf wat veevoeders e.d. verkoopt. Met een stofzuiger kan je de filters ook nog schoonmaken. 3M veranderd ook nog wel eens van systeem.
Over de kap doe ik een plastic folie (ook van 3M) zodat het plexiglas niet beschadigd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.