Zoveelste vraag over een stofzuiger.

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Tijdens de "klop" snap ik dat, maar bij mij doet het fenomeen zich soms voor gedurende de gehele periode tussen twee kloppen. Al naar gelang de stand van de AC-knop duurt dat soms wel een paar minuten. Dat lijkt me niet correct, toch ???

nee, dat is niet de bedoeling van het systeem, lijkt er op dat de klep dan op 1 of andere manier blijft hangen waardoor er gedurende langere tijd geen vacuum meer optreedt en dus ook geen zuigkracht. Heb je nog garantie , dan zou ik de zuiger zeker opsturen voor garantie.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Iemand hier ervaring mee? STARMIX GEREEDSCHAP ZUIGER HS A-1432 EWS
ik zoek namelijk een stofzuiger niet voor dagelijks gebruik alleen af en toe wat freeswerk en zaagwerk met de invalcirkelzaag.
Andere aanbevelingen zijn ook welkom.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Iemand hier ervaring mee? STARMIX GEREEDSCHAP ZUIGER HS A-1432 EWS
ik zoek namelijk een stofzuiger niet voor dagelijks gebruik alleen af en toe wat freeswerk en zaagwerk met de invalcirkelzaag.
Andere aanbevelingen zijn ook welkom.

Ik heb de ISP iPulse ARDL-1635 EWS van starmix. Wat een geweldig apparaat is dit!! Ik zaag nogal eens fermacell platen. Soms vergeet ik even hoeveel stof dat maakt en doe ik het even snel zonder stofzuiger, Direct spijt. De stofzuiger is het apparaat wat ik het meest gebruikt en ik had eerste een goedkope. Daar was ik zo klaar mee dat ik deze heb gekocht. En ondanks dat het echt veel geld is is het echt een super ding. Heb je geen M-klasse nodig, dan zou ik de Ipulse laten maar wel voor de 1600 watt gaan.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Mijn volgende vraag wat denken jullie hiervan Festool Stofzuiger Ctl Midi 15l. L-Klasse
Ik gebruik hem niet beroepsmatig, of zal ik er toch spijt van krijgen.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Midi is prima voor schuren, met invalzaag en licht freeswerk en voor de kapex werkt het weer beter met een 36mm slang. Ga je echter verspanen dan is zit alles snel vol.

Zelf de midi een tijd gebruikt met een Karcher asfilter en dat bespaar je veel stofzakken. Uiteindelijk een CTL 26 erbij gekocht maar de midi wordt nog steeds ingezet. Spijt van de midi heb ik zeker niet.

De combinatie midi asfilter werkt redelijk maar denk dat een systeem zoals Oneida veel beter werkt in combinatie met een midi e.d..
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Huib, maar een ctl 26 heeft toch ook een 27mm slang, gebruik jij de ctl26 ook met het asfilter
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
CTL 26 wordt standaard met een 27mm slang geleverd. De 36mm slang los gekocht omdat die beter resultaat geeft op de kapex. Daarnaast gebruik ik deze op de cms tafel voor de frees en zaagmodule.

Zoals eerder vermeld moet je rekening houden met extra aanschaf. Voor schuren, domino en invalzaag op de liniaal is de 27mm slang voldoende.

Gebruik het asfilter niet op de ctl 26 maar een longlife zak die je kunt legen. Alleen voor verspanen want voor fijn stof de voorkeur voor een papieren filterzak die ik na gebruik weggooi.

Asfilter wordt nu hoofdzakelijk gebruik om grof vuil, schaaf -krullen op de zuigen en de BBQ te legen.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Huib, nu heb ik nog een vraag ik heb een ctl22 op MP gevonden voor de prijs van €275,00 ,wat weet jij van dit type wat betreft de slang diameter zegt de verkoper 32mm maar dit zal dan ook wel een 27mm zijn wat denk jij
gr
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Huib, nu heb ik nog een vraag ik heb een ctl22 op MP gevonden voor de prijs van €275,00 ,wat weet jij van dit type wat betreft de slang diameter zegt de verkoper 32mm maar dit zal dan ook wel een 27mm zijn wat denk jij
gr

Daar kan ik niet veel over zeggen . Misschien kunnen andere forumleden iets over deze machine zeggen. Zelf vind ik het een stevige prijs voor een machine die in 2000 is geïntroduceerd. Voor €75,00 meer koop je een nieuwe midi. Je weet ook niet hoe een tweedehands is (mis)gebruikt.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik bent eruit het wordt de STARMIX - ISC ARD-1625 EWSR ik hoop dat het een goede keuze is.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ik bent eruit het wordt de STARMIX - ISC ARD-1625 EWSR ik hoop dat het een goede keuze is.

Daar zou ik me geen zorgen over maken. Er zijn legio Starmix gebruikers en daar lees je weinig of geen slechte ervaringen van. Gefeliciteerd met je aankoop en straks lekker zo stofvrij als mogelijk werken.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Gisteren de Starmix binnen gekregen en gelijk hier een vraag over, er worden twee verloopmoffen meegeleverd een van Starmix en een van Festool .
Wat is hier nu de bedoeling van,ik begrijp dat de verloopmof van Festool voor Festool gereedschap is, maar moet de rubber verloopmof van Starmix in de Festool mof of moet je de Starmix mof passnijden op het Festool gereedschap.
groet
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Gisteren de Starmix binnen gekregen en gelijk hier een vraag over, er worden twee verloopmoffen meegeleverd een van Starmix en een van Festool .
Wat is hier nu de bedoeling van,ik begrijp dat de verloopmof van Festool voor Festool gereedschap is, maar moet de rubber verloopmof van Starmix in de Festool mof of moet je de Starmix mof passnijden op het Festool gereedschap.
groet

Goede keus. Op de meeste/bijna alle power-tools past de starmix mof. Maar voor een bv de dts400 heb ik een verloopmof daar steek je de starmix mof in en aan de anderekant de festool. Is niet helemaal ideaal maar werkt prima.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Dus als ik het goed begrijp verloopmof aan de machine, dan de Starmix mof, dan de Festool mof en deze aan de slang.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
EVS super,het is mij nu duidelijk met dank aan de foto en de moeite om deze te maken ,het kan niet duidelijker bedankt.

groet,
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Ik ben er ook over uit om een Starmix te gaan kopen, maar ik zie een paar verschillende typenummers dat ik niet weet wat nu het verschil allemaal is. Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen een keuze in te maken.
Ik zie bijvoorbeeld een Starmix ARD-1425EW en een STARMIX ISC ARDL-1425EWS. Wat is nou het verschil tussen deze 2? Qua specs. kan ik geen verschil vinden?

Ik ben er voor mezelf wel over uit om een 1400 watt te nemen, dat is voor mij ruim voldoende. En ik heb begrepen dat ipulse voor alleen houtbewerking ook weinig meerwaarde heeft.

Graag hoor ik jullie mening!
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Het verschil tussen EW en EWS zijn de toebehoren die meegeleverd worden (zie starmix.nl):
Toebehoren: EW ( http://www.starmix.nl/products_desc.asp?pid=170)

Systeem Ø 35 mm
1x zuigslang (5m lang)
1x gummi verloop (trapsgewijs)
Toebehoren: EWS (http://www.starmix.nl/products_desc.asp?pid=171 )

Systeem Ø 35 mm
1x zuigslang (5m lang)
1x gummi verloop (trapsgewijs)
1x rvs handgreep met luchtstroomregelaar
2x rvs buis (à 48 cm lang)
1x voegenzuigmond
1x prof. zuigmond met borstelinzet (37 cm breed)



Groeten!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.