isoleren van een houten garage deur.

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Ik heb een houten dubbele garage deur die nu bestaan uit een 40 mm dik hardhouten frame met aan de buitenzijde afgewerkt met hardhouten schroten. Nu wil ik aan de binnen zijde 40 mm steen wol tussen het deur frame plaatsen en dan de binnen zijden afwerken met een plaat van 9 mm groene mdf of multiplex . Deze wordt na plaatsing geverfd. Nu is mijn vraag, kan ik dit ongestraft doen zonder in de problemen te komen of krijg ik de maken met condens vorming tussen de binnen en buiten zijde van de deur, en dus eventueel houtrot. De garage wordt in de wintermaanden de hele dag verwarmd. Of zijn er nog andere manieren om deze deuren te isoleren.


Groetjes Marc
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Misschien hardschuimplaten. Hoeven ook niet zo dik.

image.jpg

Zo ziet een geïsoleerde deur eruit. Dat aluminium hoef je niet te gebruiken. Alles precies pas om condensvlakken te vermijden en daarna luchtdicht afsluiten.
De garage zelf dient voldoende te kunnen ventileren.
 

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Ik zit met een nagenoeg identieke situatie, en had ook dezelfde oplossing in gedachten.
het enige dat ik zou toevoegen is een dampdichte folie aan de warme zijde, de binnenkant van de deur dus.
Je zou kunnen overwegen om Pir-isolatie te gebruiken.
dat heeft een hogere isolatiewaarde per dikte-eenheid tov steenwol en PS-schuim.
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Bedankt voor de info allemaal. Ga kijken wat er allemaal in de handel is betref isolatie materiaal en de isolatie waarde ervan.

Gr Marc.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Ik heb er destijds 40 mm pur plaatjes ingestopt, na 15 jaar nog geen problemen mee. Steenwol is misschien wel beter geluidswerend, maar is dat vereist?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.