Wandelstok

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mijn buurvrouw heeft enkele maanden geleden gevraagd om een wandelstok te maken voor haar.
Helaas bleef dat wat achterwege en ik zie dat ze heel wat verslecht is om op de benen te staan.
Vandaag vlug aan de draaibank de stok gerealiseerd.
De benodigdheden wat betreft een metalen handvat en rubberen ondersteun had ik al een tijd ter beschikking.
De stok werd gemaakt uit een dikke tak kerselaar die uit haar tuin kwam en enkele jaren bij me thuis lag.
Het was haar wens om er één te hebben van haar boom die ze jaren heeft gehad in haar tuin.
Haar wens is dus in vervulling gegaan.
De afwerking is met CA-lijm en ik moet zeggen dat dit heel goed is verlopen.
De rubberen steun onderaan is af te schroeven zodanig dat er een pin uit zit om in wandelpaadjes te gaan die verhard zijn.
Ik hoop dat ze nu nog lang gelukkig mag zijn met haar wandelstok.


Hier het resultaat.
PB170564.jpgPB170565.jpgPB170566.jpgPB170567.jpgPB170568.jpgPB170563.jpg
 

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Dag Didier, zeer mooie wandelstok, ik heb er vroeger nog gedraaid en wil er terug mee beginnen, heb reeds verschillende rubberen toppels thuis,
doch zooo eentje met metalen pen heb ik nog niet gezien, erg praktisch, ook het model van stok is mooi, als ik wat meer "tijd" heb zal ik er zeker eentje laten zien hier , gr Stefan
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Dag Didier, zeer mooie wandelstok, ik heb er vroeger nog gedraaid en wil er terug mee beginnen, heb reeds verschillende rubberen toppels thuis,
doch zooo eentje met metalen pen heb ik nog niet gezien, erg praktisch, ook het model van stok is mooi, als ik wat meer "tijd" heb zal ik er zeker eentje laten zien hier , gr Stefan

Stefan,
Ik zal hem meebrengen naar de houtdraaiersgilde woensdag.
Je kan zo'n setje aanschaffen bij Willy Vanhoutte.
Groetjes Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Valt buurvrouw dan niet om?

prachtige stok inderdaad!

Bruintje,
Voor ik vertrek, zal ik ze onder de wol steken.
Oude mensen zitten meestal heel vroeg tijdens de herfstdagen in bed.
Om 18u45 vertrek ik.
Komt in orde.
Bedankt voor uw bezorgdheid.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.