Expositie houtdraaiwerk

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste Forummers.
Vrijdagavond a.a. wordt mijn expositie geopend bij Galerie Bloemrijk Vertrouwen in Oudkerk (bij Leeuwarden).
Ik exposeer samen met Meindert Gorter - prachtige (wadden)landschappen.
Hieronder de uitnodiging.
Wie langs wil komen uiteraard van harte welkom.
Wie later even een kijkje wil nemen uiteraard ook prima.
In ieder geval maak ik wel foto's van de opening.
Dus jullie ontkomen er niet aan.:D
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl

GBV invitatie opening 21 11 14.jpg
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Jan, ik steun je zeker met uw expositie waarvan de overtuiging heel groot is langs mijn kant dat het heel goed zal zijn.
Jammer genoeg is de afstand te groot voor mij.
Volgens de routeplanner is het 400 km rijden.
Succes met de expositie.
Het zal wel eens lukken om elkaar te ontmoeten op een of ander gelegenheid.
Groeten, Sirjacobs Didier.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Jan succes met je expositie. Leeuwarden is me wat te ver. Alleen als ik hoor it giet oan ( hoop goed geschreven) dan spoed ik mij naar het noorden. Bovendien is vrijdag avond mijn andere hobby avond. Vliegbinden.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Morgenavond om 19.30 uur is de vernissage (met hapje en drankje) van de gezamenlijke expositie: verstilde foto's van het Friese Wad en mijn 26 unica's.
Ik verwacht daar natuurlijk een aantal houtdraaiers/liefhebbers van vormgeving/designers in hout.
Galerie Bloemrijk Vertrouwen is al 25 jaren een gevestigde galerie in een oude school te Oudkerk (Friesland), die ingericht is voor ballet, huiskamerconcerten en exposities. Bij de ouders van Valentine Tóth - pianiste - zie google.
Het is dan ook een eer uitgenodigd te worden voor een expositie.
Hier alvast een voorproefje van de inrichting. (foto)
vr.gr. Jan Pranger

www.arstorno.nlPB200062.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ziet er goed uit Jan. Heel veel succes daar in het hoge noorden. Ik ga er vanuit dat je ons op de hoogte houdt van de voortgang.
 
A

Athanor

Guest
Veelbelovend deze beelden Jan! Wij komen zeker kijken, jammer genoeg staat er morgenavond een concertbezoek op het programma anders waren we zeker van de partij geweest! Ik hoop dat jullie een genoeglijke vernissage hebben. Veel succes met de expositie!


Fons
 
A

Athanor

Guest
Wij hebben het bezoek aan de expositie niet uitgesteld en zijn vanmiddag al geweest!

Jan, proficiat met de mooie collectie werk die je daar exposeert!! Ik ben weer zeer onder de indruk van de mooie vormen die je in je werk weet te leggen. Ik kan zoiets niet, maar zie en voel de schoonheid ervan:)

Dit is zeker een aanrader voor de (Friese) forumleden en andere liefhebbers!! Zeker ook met de mooi verstilde foto's van Meindert Gorter als omlijsting. Hierbij alvast een indruk daarvan:

image.jpg

image.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja Fons, Us Jan kan er wat van. En nu ook nog ik kleur, wat ik zelf prachtig vind! Gefeliciteerd Jan, wij gaan ook zeker kijken.

jaap

ps, heb je dat gekleurde werk hier wel eens laten zien en hoe je het doet?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
OK Jaap, dan even van dichterbij met toelichting.

P7150209.jpg

Een schaal uit essen hout. Ongeveer 35 bij 16 cm.
Gebeitst met CLOU waterbeits en daarna ingesmeerd met witte was. Uitgewreven en afgewerkt met Danish Oil.
Met name deze spannende vorm boeit me. Ik kwam hier op in de periode dat ik bezig was met de discusvorm. Die gebogen lijnen zijn nog zichtbaar als contouren. De schaalvorm is later "uitgedraaid", geborsteld en behandeld met Danish Oil. Door de bewerking met de staalborstel op de boormachine terwijl de draaibank draait krijgt de schaal een ruwe structuur, waarbij de nerven eruit springen.
Ook te zien op de expositie. Al het werk zijn unica's.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Echt een prachtig stuk Jan! Hier brengt het aanbrengen van contrast dmv de beits echt een verschil, althans dat vind ik. Op de kleine foto leek het binnenste schaaltje bijna goudkleurig, wat natuurlijk altijd mooi combineert met blauw. Ik ga het in het echt bekijken, ben heel benieuwd. Naast houtbewerken heb ik veel gefotografeerd, in het begin alleen in zwart/wit, maar het toevoegen of uitlichten van sterke kleuren, wat extra verzadigd, vind ik zelf vaak wat meer (of beter: ook) sprekende beelden opleveren. Ben benieuwd waar jou kleuren reis je gaat brengen.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.