Dunne hardhouten planken

Ansharus

Nieuw lid
12 nov 2014
22
0
Zoals ik in een eerdere post al aangaf ben ik compleet nieuw in de wereld van de houtbewerking. Voor mijn eerste projectje zou ik graag een puzzeldoosje ineen knutselen. De basis voor zo'n puzzeldossje zou eigenlijk hetzelfde moeten zijn als voor een juwelenkistje. Ik heb al enkele tutorials online gevonden voor hoe ik dit eventueel voor elkaar kan krijgen, maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goede houthandel om aan het nodige materiaal te geraken.

Wat ik in de eerste plaats nodig heb zijn dunne hardhouten planken (liefst 10 mm dikke beuk of mahonie) voor de wanden van het kistje. Ik woon zelf in Groot-Bijgaarden in Belgie, dus ik heb niet veel nuttige informatie weten te halen uit de lijst van houthandels op dit forum. Is er toevallig iemand die een goede houthandel in Belgie kent (liefst nogal centraal gelegen of een webwinkel) waar ik dergelijke hardhouten planken kan vinden? Ik heb wel enkele winkels weten te vinden waar ik hardhout kan kopen, maar dit zijn dikwijls planken van 15mm of dikker, en ik beschik niet direct over het materiaal om deze zelf dunner te zagen.
Alvast bedankt!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.