1ste prijs Irish Woodturners Seminar 2014

Hallo Allen
Van 26 tm 28 september was het 31ste International Woodturners Seminar van de Ierse vereniging in Sligo , co Sligo Ierland. Met internationale demonstrators w.o. Nick Cook en Simon Hope was het een zeer geslaagd evenement. De Ierse vereniging organiseert dit op een perfecte manier. Er is ook een wedstrijd aan verbonden met diverse categorieen. Voor de meereizende dames worden tours georganiseerd. Zeker de moeite waard om eens heen te gaan, volgend jaar in Dublin waar ik ok zal demonstreren. In de categorie `Professionals won ik de eerste prijs met deze Open Form gemaakt uit kersenhout afmetingen H15 W12 cm.
C&C welkom, groets Marcel
 

Bijlagen

  • Professional First - Marcel Van Berkel.jpg
    Professional First - Marcel Van Berkel.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 291

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat geweldig Marcel en onze dank om het hier te delen! Het is ook wel heel bijzonder wat je maakt, ook je website is zeer de moeite waard!
Heb je ook een filmpje of foto's hoe je dit prachtige fragiele werk maakt?

jaap
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Cool. Hier zou ik ook graag een reportage van zien van het proces. Ik ben geen houtdraaier, maar ben erg benieuwd naar hoe je dit maakt en ervoor zorgt dat het niet halverwege mis gaat...
Gefeliciteerd met de Prijs en dank voor het delen.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
292
Heelsum
Wauw, meestal ben ik niet zo'n fan van draaiwerk maar er zitten echt pareltjes tussen, dit is er absoluut 1 van.... prachtig....
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Proficiat met uw prijs.
Ik ben ook benieuwd hoe dit ganse proces in elkaar steekt.
 
Allen bedankt voor de leuke reacties. Voor Meron en Sirjacobsd een antwoord. Ik heb geen fotos van de werkwijze. Het is een stuk kersenhout dun gedraaid max 2 mm daarna opengewerkt met een power carver een zgn mini air die grinder (beste van NSK) deze gaan van 80 duizend tot 300 duizend toeren. Dremel zou wellicht ook kunnen maar is erg lanzaam hiervoor. Eerst met kutzal frezen en daarna het high speed metaal frezen daarna meet heel veel schuurpapier in lintjes geknipt zodat alles mooi rond wordt en natuurlijk lijkt. Inmiddels zijn we twee weken verder en heb je er allang geen zin meer in. Het kwam toch af en is vervoerd in een pvc rioolbuis met deksels, dat werkt echt goed. Groet Marcel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.