Muzikale broodplanken

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Goedemorgen allemaal,

Afgelopen 2 weken ben ik druk geweest met t zagen van vele,vele stroken hout voor de productie van onderdelen voor snaarinstrumenten.... T leek me wel leuk om broodplankjes te maken in de vorm van de body's van 2 populaire gitaren : Les Paul en Fender..... Aan een bevriende houtbewerker heb ik de vraag gesteld om de mallen voor deze gitaren iets te verkleinen zodat ze ongeveer 30x40cm worden...Da's namelijk de maat van 80% van al mijn snijplanken/broodplanken.

Voor deze serie heb ik plataan en esdoorn gebruikt. Eerst alles netjes geschaafd....toen verlijmd.....en weer 2 x door de vandikte-bank....Zo heb je mooie strakke panelen om mee te beginnen...

Uit 1 paneel (30x130cm) kan ik 3 broodplanken halen....Dus eerst met behulp van de mal de vormen overgetekend.....toen met de lintzaag (mijn trouwe inca'tje) de grove vormen uitgezaagd...

20140905_143203.jpg
Met dubbelzijdig plakband heb ik de mdf mal vastgeplakt aan de plataan/esdoorn-plank...

20140905_143413.jpg
En dan frezen maar !!! Dit freesje komt van Axminster....12mm schacht....

En hier miste ik wel een handig schuurapparaat in de werkplaats....Er moet dan toch maar zo'n oscillerende cilinderschuurmachine komen..... Triton ? HBM ? Of toch maar t stapje maken naar Jet/RecordPower....lastige keuze's......

20140905_154248.jpg
Het is natuurlijk wel fijn wanneer de randen mooi rond zijn.....andere freesje erin en gaan met die banaan !!

20140905_161017.jpg
Klaar !!

Nou ja.....En nu mogen we nog een poosje schuren........en schuren............en schuren......Koffiepauze.......en schuren.......Hopelijk wordt t vandaag lekker weer, dan ga ik lekker buiten staan met mn klusje.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
20140906_131610.jpg

En klaar !! Volledig gemaakt uit restmateriaal, is zitten dus wat defecten in......

Ze zijn te koop voor 30 euro per stuk of alle 6 voor 120 euro

Opbrengsten gaan naar Artsen Zonder Grenzen !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.