Halve ringen met mini laden

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik vind het een prachtig resultaat van een goed bedacht project. Het is niet zo dat ik nu ga zitten dubben om ook iets dergelijks te bedenken omdat dit absoluut niet mijn ding is. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit voor vele van ons heel leerzaam is. En vooral mijn komplimenten hou je alles in beeld hebt gebracht. Zelf zit ik nu te genieten van de prachtige natuur in zuid Duitsland. Dinsdag is mijn eerste cursusdag bij Martin Adomat Ik denk dat ik bij hem ook nog wel wat kan leren.
 

houtaapje

Actieve deelnemer
21 sep 2014
26
0
Leiden
Wow, ik zou willen dat ik met mijn hand dit prachtige werkstuk zo uit mijn beeldscherm zou kunnen tillen. Ik weet zeker dat als dit op mijn bureau zou staan dat ik er mezelf dan uren per dag bezig zou kunnen houden. Magisch hoe dat laatje zo de bocht omgaat en alles met een prachtige afwerking!
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Mooi bedacht, uitgevoerd en in beeld gebracht. Dank voor het delen!
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Kan niet anders zeggen dat dit een plek in de ere galerij verdient!
Prachtig gemaakt en ook nog eens zeer mooi gedocumenteerd!!!
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Mooi project Didier, en een mooi uitgebreid verslag ook. Ik heb wel een opmerking: je hebt nu de frontjes in de contrastkleur gemaakt. Dat staat niet verkeerd. Toch vraag ik me af of het beeld niet wat 'rustiger' en visueel meer in balans zou zijn als je het donkere front bij de donkere behuizing had gedaan en v.v.. Is dat iets wat je hebt overwogen?
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Complimenten..... Technisch een hoogstandje en van begin tot het eind doordacht. Ik heb daar bewondering voor, zelf kan ik dat niet (vaag plan in het hoofd en gaan... Dan leer ik wel veel maar het eindresultaat is meestal magertjes).

Dank voor het posten en graag meer van dit soort verhalen, het is een plezier om te volgen!

Groet, Rob.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Pracht stukje werk.
heb het proces met bewondering gevolgd.
Als ik dit kan maken , kan ik echt draaien!:eek:
 
A

Athanor

Guest
Een juweeltje van aandachtig werk! Lijkt me ook uitstekend geschikt om de juwelen van je geliefde in op te bergen! Fijn dat je ons op het forum zo goed hebt uitgelegd hoe je dit kunt maken!

Complimenten en applaus!

Fons
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Prachtig! Ik stel me zo voor dat de laatjes enorm soepel opengaan, met een mooie "zoef". Ik vraag me ook af of de ladefrontjes andersom niet mooier zouden zijn.

Ik zie je nog wel eens een Möbiusband draaien (met laatjes uiteraard) :rolleyes:

In het algemeen vind ik het lastig bouwbeschrijvingen te volgen zonder het eindresultaat te kennen (zo spoel ik veel youtube filmpjes ook eerst door tot het eind), maar in dit geval maakte dat onbekende juist nieuwsgierig.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Mooi werkstuk, en erg goed gedocumenteerd. Leuk!
Ben je niet bang dat de lades gaan vervormen en dan niet meer passen, met veranderende luchtvochtigheid?
Terwijl je verslaglegging vorderde hoopte ik dat je de ringen in de uiteindelijke opstelling weer tegen elkaar zou plaatsen, met een verborgen scharnier in een deelbare bodemplaat of sokkel of iets dergelijks, dat had het werkstuk nog spannender gemaakt denk ik, en ook iets strakker. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Ik ben benieuwd naar de foto die je geïnspireerd heeft.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste forumleden,
Ik voel me echt zeer vereert met wat jullie neerschrijven over mijn projectje, waarvoor mijn oprechte dank.
Je kan niet beschrijven wat dit doet qua voldoening, begrip, belangstelling, enz.
Het is met heel veel trots en plezier van mijn kant uit naar jullie toe gebracht.
Ik had het me nooit voorgesteld dat dit projectje zo'n succes zou kennen.
Woensdag 24 september is het weer een bijeenkomst van de houtdraaiers (vlaamse gilde houtdraaiers) in West-Vlaanderen en daar zal ik mijn juweeltje tonen en uiteenzetten.
Ik denk dat de belangstelling er ook zal zijn aangezien hoe jullie als forumleden reageren.

Nogmaals bedankt forumleden.:D
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
en jawel hoor, inderdaad de topic blijven volgen en t word vanzelf duidelijk... heel erg mooi geworden, en dank voor t mee beleven van dit project.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Dit is zo een van die dingen die er simpel uitzien achteraf maar waar meer dan simpel denk en draaiwerk aan te pas komt. echt de moeite om te volgen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.