Zaagtafel : Koopje ?!

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
2 weken geleden op iets gebotst...
slider_tt225_ccs70_blauw_.jpg
Heb die eens vergeleken met de precisio van Festool en ... heb die besteld. Deze week komt ie in huis. Voor zover ik kan zien is enkel de motor anders dan op de Festool, en dannog... op de precisio 70 is de motor 2200 watt en op de 55 1100 watt, van deze zaagmachine is het 1400W. Voor wat ik die wil gebruiken (hobby) denk ik dat ik een goed toestel heb voor een goede prijs... Moest er nog iemand interesse hebben, ik denk dat er nog enkele zijn.
Op sommige foto's is die zelfs te zien in het festoolkleur... Ik denk dat ik voor die prijs (363 excl btw) wel een goed toestel zal te pakken hebben!
http://www.tendotools.com/nl/slider-tt225.html
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Lijkt zeker op de CS70, vraag me af of de 1400 W niet het afgegeven vermogen is, stroom opname is namelijk 10,5 A, wat meer overeenkomt
met de 2200 Watt.
Maak eens wat foto's als die binnenkomt en wat je bevindingen zijn ?
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Mooi dingetje! Bij mij zat tie ook bijna in mijn winkelmandje! Ik vraag mij af hoe lang die aanbieding duurt(?) en hoe het zit met mogelijke accessoires zoals verbreding etc. Iemand daar een idee van?
gr.

knutselaertje
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Tja, of het is een slechte kopie. Tendotools staat nou niet echt bekend om hun kwaliteit.
Hoop voor jou dat het goed uitpakt!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb inderdaad ook de vraag gesteld van de accessoires en deze van Festool passen er op, wisten ze te zeggen.

- - - Updated - - -

De aanbieding duurt tot ze uitverkocht zijn dacht ik.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ik heb een combinatiemachine van tendotools, een Chinees. Vlak en van dikte werkt prima. De cirkelzaag heeft veel vermogen en zaagt goed. De roltafel heb ik echter nog niet goed afgesteld gekregen. De freeskop durf ik niet te gebruiken deze zit op de langgatboor. Ik wist wat ik kocht dus ben ik niet ontevreden. De frees was voor mij een tegenvaller.
Conclusie de nauwkeurigheid is vaak ver te zoeken.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ze hebben vaak interessante concepten, of regelrecht kopies zoals hier, maar steeds is de uitvoering nalatig om het zacht uit te drukken, met grove precisie fouten enz... dat is toch wat ik erover heb kunnen lezen hier.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ik wacht ff de testreacties af... Qua ( originele) prijs zou je zeggen dat je een mooi apparaatje hebt... Als beginnend houtknutselaer weet ik ook niet of ik de afwijkngen zou merken van deze tafel...of zou die echt schots en scheef zagen?
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Zolang je de precisie kan instellen, heb ik geen probleem met chinese machines.

Je kan moeilijk verwacht dat alles perfect haaks staat wanneer hij recht uit de doos staat.
Het tweaken van de machines hoort bij de hobby ;) (of beroep)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Ja rhynix ik verwacht ook niet dat het meteen goed staat. Maar als er in de gebruiksaanwijzing niets over staat en je de stelmogenlijkheden niet kan vinden dan word het tie moeilijk.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ben er helaas wegens een grote drukte deze week nog niet om kunnen gaan. Hopelijk geraak ik er morgen nog.

- - - Updated - - -

Als er iemand tips heeft voor het uittesten, ik hoor die graag.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Maak eerst eens wat foto's van onderen van de gehele motorunit en ophanging van de slede, daarmee is vaak al goed te zien of het kwaliteit is
of een slechte kopie van de CS70. Is het motortoerental ook variabel ? Gaat de slede soepel heen en weer, gaat de hoogte verstelling soepel omhoog en omlaag.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
De machine vandaag opgehaald en eventjes opgezet...
Ik moet nog een en ander uitzoeken (is mijn allereerste zaagtafel), zo wordt er in de handleiding gesproken over "onder tafel afkorten", blijkbaar kan je de "platen" van de tafel wegnemen om deze dan als afkortzaag te gebruiken... ik begrijp het niet zo goed... zal eens op youtube moeten zoeken. Alvast de machine opgesteld, en blijkbaar is zelfs het motortoerental regelbaar... ik wist niet eens dat dit kon op een tafelzaag... (het is nu eenmaal ook mijn eerste tafelzaag).
Hierbij enkele foto's:
IMG_5591.jpg
IMG_5592.jpg
IMG_5593.jpg
IMG_5594.jpg
IMG_5595.jpg
IMG_5596.jpg
IMG_5597.jpg

Ik denk dat ik er veel plezier zal aan beleven, zal gemakkelijker zijn voor kleine stukken dan de ts 55 :cool: en voor deze prijs kon ik het niet laten, nu mp in de gaten houden of niemand een "wagentje" weg doet van Festool voor erop, en zo blijven we bijkopen...

- - - Updated - - -

Hetgene er wil niet bijzit is een dubbele afzuigslang :( een paar stukjes mdf gezaagd om te testen, alles is al groen :(
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
met het onderafkorten bedoelen ze volgens mij dat je de hendel die voor de zaagtafel zit op de eerste foto zeer duidelijk te zien met die ronde knop dat je die naar je toe trekt dan kan je hout af korten. hout dus er stil op laten liggen tegen de geleider volgend mij en dan afkorten.

ik kan het fout hebben alleen dit was zo bij de versie die ik van festool heb zien staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.