figuurzaag aanschaffen

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Licht er aan wat je er mee wilt doen natuurlijk. Voor dun hout is een hoog toerental geen probleem, maar ga je wat dikker hard hout zagen, laten we zeggen 1+cm, dan is een lagere snelheid beter. Het ideale toerental verschilt per plankje vandaar is een variabel toerental velen malen beter.
Heb ik het toch goed begrepen, bedankt voor deze verduidelijking ik ga verder zoeken! Dank!!
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Tja blijft altijd een lastig probleem, hoeveel heb ik er voor over...maar ik wil ook tot 25 mm zachthout en tot 20 mm hardhout gaan verwerken dus verwacht ik de variabele snelheid nodig te hebben.

Heb gelukkig niet echt haast en verwacht de komende maanden wel een mooie gebruikte te vinden!;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik kocht op marktplaats een hegner polycut 3, dat is de machine met v riem, voor 17,5 euro. er zaten geen zaagklemmetjes bij en geen blaasbalgje. Die heb ik erbij besteld en de machine zaagt perfect. Ook in 4cm hardhout. Deze machine is uit 1976, dus hij heeft nog geen kantelbare tafel. Ik wil hiermee zeggen, dat je met wat geduld, voor een redelijk bedrag wat goeds kan kopen.
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Tja Marcel, dit is de tijd dat veel mensen willen knutselen, en niet denken aan verkopen.
In het voorjaar worden schuurtjes opgeruimd en dan komt er wel eens wat leuks te voorschijn.
Idd. afwachten gaat lonen..
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Ik heb zoveel geluk met mijn partner :), we zijn van de week naar Baptist gereden....en hebben een Excalibur 21 inch meegenomen

Erg mooie machine en vooral wat een gebruiksgemak, dank voor het meedenken en mij onderwijzen!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.