woodrat?

maiky

Nieuw lid
31 jan 2010
6
0
ik zit de laatste tijd hier een beetje rond snuffelen over et forum, ik kwam net wat onderwerpen tegen over de woodrat, nou was mijn vraag ben je met een woodrat sneller en beter dan met een pennenbank en freesmachine of niet? ik ben namelijk opzoek naar deze 2 machine's.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Een Woodrat is voor fijnmeubelmakerswerk. Een pennenbank is naar mijn ervaring meer voor aannemers werk, in wezen het wat grovere werk.
Een Woodrat is volgens mij echt veel sneller en veel flexibeler. Een Woodrat is overigens geen freesmachine maar het hulpmiddel voor een Bovenfreesmachine.
Het is altijd verstandig om te vermelden wat voor werk, soort werk, je wilt gaan doen. Een antwoord kan dan veel effectiever zijn. Vergelijkingen tussen machines is interessant maar zegt weinig als niet bekend is wat men uiteindelijk wil gaan doen, het kost wel veel tijd om alles met elkaar te vergelijken.

Daar zijn mooie voorbeelden van te geven,
Dus mensen vertel vooral wat je wilt gaan doen dan staan de reacties ook in relatie tot je werk.
 

maiky

Nieuw lid
31 jan 2010
6
0
ik ben voornamelijk bezig met het maken van kozijnen, dit doe ik nu vooral bij een kennis met een robland combinatiemachine. nu wil ik dit graag allemaal thuis gaan doen en zag vandaag het een en ander over de woodrat staan, maar als het voor fijne werk is zal het wel niet geschikt zijn voor verbindingen van kozijnen.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Een beetje googlen: http://woodrat.com/ onderaan staat een filmpje met wat je ermee kan.
Ik denk dat een pennenbank een betere optie voor jou is. Volgens mij ook omdat je grotere partijen wat sneller kan doorvoeren als die eenmaal ingesteld is.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
ja, eerder een pennenbank. Ik maakte echter mijn kozijnen zonder houtverbindingen. Vlak op elkaar lijmen met een fantastische lijm en dan daarna vanaf de buitenkant inboren en er bij iedere verbinding twee dikke deuvels in te lijmen. Zag ik later als een kozijnbouw systeem op een amerikaanse site. Je krijgt het zo naadloos dicht en het is veel minder werk en goedkoper om uit te voeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.