Nieuwe tools topic

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
De afkort geleider van mijn Metabo PK255 was aan de korte kant ( 60 cm.) en na lang zoeken een besteld bij HBM. Wel 2 maanden op moeten wachten,is geen voorraad artikel. Gisteren binnen gekomen en vandaag meteen gemonteerd. Past prima, alleen een lange moer gemaakt voor in de T sleuf. Uitschuifbaar tot 135 cm.SS852443.jpgSS852444.jpgSS852447.jpgSS852446.jpgSS852449.jpg
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Afgelopen zaterdag via onze (nog voor brexit) UK vrienden een nieuwe MIRKA gekocht.
Wel uiteraard een UK naar EU stekker mee besteld.
Apparaat is in ieder geval 100 euro goedkoper dan hier in Nederland. A.s. dinsdag geleverd door DPD. Ik ga deze gebruiken naast de DeWalt die ik al heb. Afgelopen periode veel moeten schuren en de Dewalt voelt na een paar uur toch wel zwaar en mn handen tintelen. Daarnaast had ik schuurpapier gekocht wat niet matchte met de gaten in de dewalt (hele bulk.. ja ik weet het..) dus dat is jammer en niet stof vrij.

506748_xl.jpg
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Hier hebben ze vandaag een Bosch GMC 10 S afgeleverd, ter vervanging van mijn wappie wappie Metabo. Nog niet geprobeerd, maar ik heb er alle vertrouwen in :)

Overigens ook in Engeland besteld, scheelde 150 euro, dat was me een iets te groot verschil.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Hoi ik ben nieuw hier :) en heb deze week een complete set Festool vs 600 gescored op MP met alle sjablonen met uitzondering van het deuvelsjabloon erbij. Ook zaten er 7 frezen bij. Set was als nieuw want de goede verkoper had em na een cursus houtbewerking in een keer aangekocht en hierna amper gebruikt.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hoi ik ben nieuw hier :) en heb deze week een complete set Festool vs 600 gescored op MP met alle sjablonen met uitzondering van het deuvelsjabloon erbij. Ook zaten er 7 frezen bij. Set was als nieuw want de goede verkoper had em na een cursus houtbewerking in een keer aangekocht en hierna amper gebruikt.

Mooi speelgoed! Daar kan je mooie dingen mee maken! :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hier hebben ze vandaag een Bosch GMC 10 S afgeleverd, ter vervanging van mijn wappie wappie Metabo. Nog niet geprobeerd, maar ik heb er alle vertrouwen in :)

Overigens ook in Engeland besteld, scheelde 150 euro, dat was me een iets te groot verschil.

Gefeliciteerd! Ga je je ervaringen ook delen als je er mee gewerkt hebt? :D
 

Loki

Actieve deelnemer
13 okt 2009
34
0
Groningen
Vandaag gekocht bij de Bauhaus Groningen, maar ook wel op internet te vinden. Geleiderrails van Batavia... voor mijn Festool invalzaag! setje van 2x 80cm. voor 62 euro. Leek me wel een goeie tip voor hier. :)

t-raxx-zaaggeleider-set.jpg
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Zie op ts24.nl dat ze daar voor 54 euro te krijgen zijn. Ken de webshop echter niet. Zijn deze wel te koppelen met festool of makita geleiderails? Los is natuurlijk ook handig maar ik wil ook wel eens verlengen indien ik alle geleiderails heb die ik nog wil hebben :)
 

Loki

Actieve deelnemer
13 okt 2009
34
0
Groningen
Het is het zelfde profiel en mijn festool TS 55 past er prima op, maar of ze ook goed te koppelen zijn durf ik niet te zeggen. Wie weet is het aluminium net iets dikker of dunner en loop je daar steeds op vast. Er was ook nog een langer model zag ik. Voor de helft van de festool prijs is het wel leuk natuurlijk.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vandaag een tweedehandse Festool CMT 26 AC opgehaald met de zuigstukken erbij voor 570 euries. Wat een verschil met me karcher die ik had als 'bouwstofzuiger'... Dit is gewoon serieus spul en omdat het M gradatie is kan ik ook binnen schuren zonder dat de vrouw last gaat krijgen van veel stof.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Vandaag een tweedehandse Festool CMT 26 AC opgehaald met de zuigstukken erbij voor 570 euries. Wat een verschil met me karcher die ik had als 'bouwstofzuiger'... Dit is gewoon serieus spul en omdat het M gradatie is kan ik ook binnen schuren zonder dat de vrouw last gaat krijgen van veel stof.

Mooi spul hè! Ik zou wel kijken of je een long-life stofzak kan kopen of maken, dat scheelt aardig in de kosten als je de zuiger vaak gebruikt. :)
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Zie op ts24.nl dat ze daar voor 54 euro te krijgen zijn. Ken de webshop echter niet. Zijn deze wel te koppelen met festool of makita geleiderails? Los is natuurlijk ook handig maar ik wil ook wel eens verlengen indien ik alle geleiderails heb die ik nog wil hebben :)

Dat is denk ik een aanbieding geweest? Zojuist even gekeken en een setje van 2x800mm is nu 72,95 excl. verzendkosten. :(
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vandaag een tweedehandse Festool CMT 26 AC opgehaald met de zuigstukken erbij voor 570 euries. Wat een verschil met me karcher die ik had als 'bouwstofzuiger'... Dit is gewoon serieus spul en omdat het M gradatie is kan ik ook binnen schuren zonder dat de vrouw last gaat krijgen van veel stof.
Die zit er inderdaad al in. Scheelt inderdaad hoop zakken, ook grappig hoe hard die AC functie is van zo'n zuiger.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Mooi spul hè! Ik zou wel kijken of je een long-life stofzak kan kopen of maken, dat scheelt aardig in de kosten als je de zuiger vaak gebruikt. :)
Dat moest dus onder dit citaat, moet nog even wennen aan deze forum style waar ik eigen posten niet kan verwijderen of bewerken.
De longlive zak zit er dus al in. Scheelt hoop zakken. De waterafzuigfunctie is nog nooit gebruikt maar dat geloof ik wel dat dat werkt. Ga ik ook niet testen hopelijk.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dat moest dus onder dit citaat, moet nog even wennen aan deze forum style waar ik eigen posten niet kan verwijderen of bewerken.
Dat kan wel maar alleen binnen een beperkte tijd, ik weet niet hoe lang dit precies is.
Dit is volgens mij een tijd terug gedaan omdat sommige ex leden al hun tekst verwijderd hadden.
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.