Nieuwe tools topic

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Om mezelf dan maar eens goed te verwennen heb ik bij Van Rossem de Festool ETS EC 150/5 EQ-Plus-GQ besteld.

De machine kwam na een paar dagen binnen. Er was mee gegooid, 1 van de systainers was beschadigd aan een onderhoek, zodanig dat-ie niet meer op een Systainer classic past. Netjes opgelost door Van Rossum, na een mailtje met foto's van de beschadiging werd er een nieuwe T-loc Systainer 2 opgestuurd. Perfecte service van Van Rossem.

De machine tot nu toe alleen nog even gebruikt voor het naschuren van de opgevulde schroefgaten in het gipsplafond. Prima te doen boven het hoofd (2,5m hoog zonder ladder/trap) en heel mooi stofvrij. Ik ben blij!
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
vandaag een nieuwe aanwinst gekocht, bij de lokale profi winkel hadden ze een "rommelmarkt" een selectie van het assoritment ging voor 50% van de prijs weg!
helaas kwam ik daar pas achter toen ik rond 9 uur daar kwam en ze al vanaf half 8 open waren. Het mooiste was dus al wel weg, maar toch heb ik nog wat leuke dingetjes kunnen scoren:

een Milwaukee M12 CID 12V slagschroevendraaier met 98Nm. €65 Ipv €127
2 × Miwaukee M12 BX 3.0 Amphere accu's, samen €70.
Nieuwe werkbroek met 2 lapzakken a €10
2 veiligheidsbrille met opberger voor €6
setje decoupeerzaagjes waarvan ik de prijs zo niet meer weet
en nieuwe No Noise oordopjes voor €10.

mooi geslaagd dacht ik zo.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Na ongeveer 10 jaar met een B&D te hebben gewerkt nu tijd voor wat anders.
Ik gebruik een decoupeerzaag niet vaak meer, maar elke keer als ik hem gebruikte was het frustrerend.
Het maakte niet uit hoe ik de pendel of snelheid in stelde en hoe langzaam of snel ik hem voortduwde.
Bij dikker dan 15mm ging het blad altijd schuin en was het geen haakse snede.
Dat zou nu toch wel over moeten zijn.

Eerste indruk van de Carvex.
Zoals verwacht een super afwerking van het apparaat.
Enige wat wennen is, is dat de knop nu een aan/uit knop is. Dus 1keer drukken voor aan, nog een keer voor uit.
En het is een beetje oppassen met de quickrelease van het zaagblad, die schiet er met vaart uit :D

 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Wat ik nou toch ineens op mijn deurmat heb liggen....

Ik had mij opgegeven voor een Festool inloopdag in Waddixveen, maar door drukte helemaal vergeten.
Op de dag zelf werd ik al gebeld waar ik bleef. Mijn excuses aangeboden en ik kon een andere dag plannen.
Ik wilde heen voor algemene info, maar specifiek voor de Domino.
Nu ligt dit ineens op mijn deurmat. Een hardcover handboek van de Domino (XL)
Dat is toch een superservice te noemen.

 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Na ongeveer 10 jaar met een B&D te hebben gewerkt nu tijd voor wat anders.
Ik gebruik een decoupeerzaag niet vaak meer, maar elke keer als ik hem gebruikte was het frustrerend.
Het maakte niet uit hoe ik de pendel of snelheid in stelde en hoe langzaam of snel ik hem voortduwde.
Bij dikker dan 15mm ging het blad altijd schuin en was het geen haakse snede.
Dat zou nu toch wel over moeten zijn.

Eerste indruk van de Carvex.
Zoals verwacht een super afwerking van het apparaat.
Enige wat wennen is, is dat de knop nu een aan/uit knop is. Dus 1keer drukken voor aan, nog een keer voor uit.
En het is een beetje oppassen met de quickrelease van het zaagblad, die schiet er met vaart uit :D


Haaks willen zagen en een Carvex kopen...
Ik hoop dat ie verbeterd is sinds de test van gereedschappro :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Haaks willen zagen en een Carvex kopen...
Ik hoop dat ie verbeterd is sinds de test van gereedschappro :)

Nou, dat zal wel los lopen. De test daar was wel met enige vooringenomenheid. De PS 420 is een prima machine, niets mis mee. En qua kosten helemaal in verhouding met de prestaties. En het is en blijft een decoupeerzaag, geen invalzaag. Dus Viepert, veel plezier ermee! Het is een mooie machine! :)
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Volgens mij was die test ook niet helemaal eerlijk, als ik me niet vergis gebruikte de Mafell het speciale verstevigde Mafell Cunex decoupeerzaagblaad in de test, dat is weliswaar een uniek voordeel van deze machine, maar vraag me af of de machine het met een 'gewoon' zaagblad ook zoveel beter had gedaan in zulk dik materiaal als nu in de test. Correct me if I'm wrong!
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Tja, ik neem de testen van Gereedschappro altijd met een korreltje zout. Voordat ik wat koop probeer ik altijd zo goed mogelijk onderzoek te doen. En niet, zoals bovenstaande, na 1 test gezien te hebben mijn conclusie klaar te hebben....... ;) :D
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Tja, ik neem de testen van Gereedschappro altijd met een korreltje zout. Voordat ik wat koop probeer ik altijd zo goed mogelijk onderzoek te doen. En niet, zoals bovenstaande, na 1 test gezien te hebben mijn conclusie klaar te hebben....... ;) :D

Gelukkig maar. :D En als je het gebruikt waar het voor is bedoeld, dan zou het dat ook goed moeten doen!
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Huidige accutol stopte ermee, dus net een nieuwe besteld. Ik schroef er voornamelijk mee en boor 5 keer per jaar gok ik in gips en hout :).

BLACK+DECKER EGBL188BAFC-QW
Voedings specificaties
Accuspanning 18 Volt
Accucapaciteit 1,5 Ah
Batterijtype Lithium-ion

9200000050375788.jpg
 

martijn76

Nieuw lid
17 apr 2016
4
0
Zoals ik gisteren in het voorstel topic schreef zou ik wat spullen gaan kopen. Nu maar eens het hobbyhok opruimen zodat het er ook nog in kan..

WP_20160531_17_21_07_Pro.jpg WP_20160531_17_20_59_Pro.jpg WP_20160531_17_21_21_Pro.jpg

Stond nog even met een 18V tol in m'n handen, maar dat is toch net iets teveel van het goede. Ik denk dat 14,4 een mooie tussenmaat is.
Stiekum ook nog aan het kijken naar een losse cirkelzaag, een kleine Makita 190mm om af en toe een randje af te zagen en wat balken in te zagen moet voldoende zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.