Nieuwe tools topic

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Kijk, vandaar dus mijn verwarring! :p :D

Maar de Kapex, mooi stukje gereedschap is dat. Tip: Maak een eigen aanslag voor tegen de achter aanslag (de "fence") van multiplex of iets dergelijks. Dit filmpje geeft een beeld bij wat ik probeer te zeggen. :)
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
Komende week wordt een van mijn betere tot nu toe : een tijdje geleden had ik een eerste poging gedaan tot een "bench on workbench" (analoog aan het idee uit Fine Woodworking) met afvalstukken hout en een eenvoudige werkbankspindel. Dit is me zo goed bevallen dat ik nu versie 2.0 heb besteld:
- morgen wordt mijn York Moxon vice geleverd, link, waar ik heel veel goeds van hoop
- en woensdag rij ik naar Zwolle op en neer om hout voor mijn kleine workbench te gaan halen (Big leaf maple om eens iets anders te doen)

en Pasen wordt gebruikt om mijn bench in elkaar te zetten :eek:, wat een vrolijk Pasen .....
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
die ga ik ook maar maken, net als zijn insert plate...al twijfel ik over de zero clearence tape van gereedschappro...zou die mm verhoging een probleem opleveren bij de accuraatheid vd snede?

Kijk, vandaar dus mijn verwarring! :p :D

Maar de Kapex, mooi stukje gereedschap is dat. Tip: Maak een eigen aanslag voor tegen de achter aanslag (de "fence") van multiplex of iets dergelijks. Dit filmpje geeft een beeld bij wat ik probeer te zeggen. :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
die ga ik ook maar maken, net als zijn insert plate...al twijfel ik over de zero clearence tape van gereedschappro...zou die mm verhoging een probleem opleveren bij de accuraatheid vd snede?

Ik denk dat je een hobbel in het midden krijgt hiermee, een zelfgemaakt inzetstuk is denk ik een betere oplossing. Verder zou ik op YouTube nog even zoeken naar anderen die dit maken, er zijn zoveel manieren om het te doen. Dan heb je in ieder geval een goed beeld van wat er allemaal mogelijk is. ;)
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Nja op mn bosch had ik die tape al, eigenlijk niks negatiefs aan gemerkt, ik kijk wel ff heb nogzon tape liggen (5 in doosje) kijken wat et doen. Kan ik t altijd nog verwijderen
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Gisteren heb ik bij O'Peatey een Inca Euro 260 lintzaag opgehaald (nou ja, eigenlijk bij zijn dochter). Goede uitleg gehad en een mooie machine meegekregen met Axminster langsgeleider:

IMG_0760.jpg

IMG_0762.jpg

Wel ga ik nog iets proberen te verzinnen op de afzuiging, want die is er nu niet ;) .
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Gisteren vrijwillig verplicht aan het sleutelen geweest aan 2 auto's.
Kleppendekselpakking van mijn auto en richtingaanwijzer hendel van mijn vrouw der auto.
Tevens beide auto's een grote beurt gegeven.

Enige wat gewoon k*t was, de doppenset.
Wat ik nu heb is een set van de Lidl van 10 jaar oud en 30% compleet.
Met een buurman die een grote Euromaster bus heeft heb ik alles kunnen doen.
Maar dat kan niet altijd natuurlijk, dus maar ff een goeie set voor mezelf gehaald.

20170418_110150.jpg

20170418_110209.jpg
 

Bijlagen

  • 20170418_105907.jpg
    20170418_105907.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 689
  • 20170418_105924.jpg
    20170418_105924.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 691
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Zo dan, dat is een nette set! Daar ga je veel plezier van hebben, al is het maar incidenteel. Ik heb er op m'n 20ste eens een gekocht en daar heb ik tot de dag van vandaag nog iedere keer plezier van! (Al is het maar 1x per jaar.. ;-) )
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Was een behoorlijke rib uit me lijf, maar ik probeer et goed te praten dat ik nu veel minder betaal door het meeste zelf te doen.
Richtingaanwijzer hendel voor de Polo van me vrouw. Bij VW dealer €76 ex btw. Online €15 incl. btw. Dat verzacht de prijs weer een beetje ;)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Je hebt een prachtige set gescoord. Ik ben lang dealer geweest van het wera assortiment. Toen ze uitkwamen met doppen en sleutels heb ik dit in eerste instantie niet opgenomen. Reden de prijskwaliteitsverhouding. Topkwalitet tegen een hele forse prijs. Later wel enkele sets opgenomen. Ja soms wil je jezelf eens lekker verwennen.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Wat is een forse prijs Wim. Soortgelijk setje bij de gamma gezien voor rond de €100.
Deze set is nu €199 bij gereedschappro. Vind ik uiterst redelijk voor kwaliteit ipv Tata pisbakkenstaal :D
En ik mag dat zeggen, want ik werk er hehe ;)
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Mooie set, voordeel is hij blijft mooi. 30 jaar geleden een stahlwille set gekocht. Gebruik hem vaak en ziet er nog uit als nieuw. Veel plezier ermee.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Op de vrijmarkt met koningsdag gekocht ;
Een cd kistje welke ik omgebouwd heb voor de schuurmachine en papier. €0,50
IMG-20170427-WA0002.jpg

En een makita geleiderail nieuw en nooit ingezaagd €8,00

Een zeer geslaagde dag dus.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.