Nieuwe tools topic

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Systainer 5 gaat ie mooi in. Zou wel alleen wat foam aan de binnenkanten plakken.

Bekijk bijlage 59348

Helemaal top! Hartstikke bedankt!
Ik denk dat ik voor deze combinatie ga en een langer snoer en makkelijk te bereiken perslucht koppeling in de systainer aanbreng.
Uiteraard ook wat ventilatiegaten/roosters.
Zal een dezer dagen eens richting de Hornbach rijden, deze is volgens mij de goedkoopste aanbieder van deze compressor.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik heb deze Stanley compressor ook even gehad (Hornbach) en gelijk weer ingeruild. Het formaat is super en het ziet er nice uit maar.. wat een helsssss geluid maakt deze, en hij blijft uiteraard maar bijvullen door de magere 5 liter inhoud. Ik weet echt niet hoe jullie deze als stil kunnen ervaren..
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Vergelijkbaar met de oude Einhell 24ltr is dit stil. Hoef bij de Dewalt geen kappen op. Dat hoefde ik met die Einhell niet te proberen. 1min in dat kabaal en je zat de rest van de dag met een piep in je oren.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik weet zeker dat het dit model was. Geluid vond ik onverdraagbaar in vergelijking met mijn geoliede Roda van Cranenbroek. Geoliede compressors zijn zoiezo geluidsarmer dan puur electrische.

Maar als jullie er mee kunnen leven perfect toch :) Misschien had ik wel een misproductie dan..
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Daar zal ook wel een prijs verschilletje in zitten denk ik.
Heb geen last van het geluid zonder kappen. Met de einhell moest de tv harder als ie aan stond.
En daar zaten 2 deuren en een gang tussen.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Whaha ik herken je probleem. Ik zou nog wel eens een fluisterstille compressor willen.. ooit.. want mn Roda bevalt eigenlijk supergoed, maar ik blijf in een tussenwoning wonen en hou me na 19u altijd maar een beetje in met mn compressor haha.

Oh en die fluisterstille compressors van HBM klinken wel goed qua stats.. ze zijn wel erg goedkoop voor fluisterstille compressors maar als ze doen wat ze beloven heb ik er een klein beetje spijt van dat ik daar niet voor gegaan ben.

Kleine kanttekening daarbij: mijn compressor heeft 2,5pk, die van hbm maar 0.75, dat valt dan wel weer vies tegen. Denk dat je hem niet voor heel veel andere dingen kan inzetten dan lucht blazen of af en toe een tackie plaatsen..
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Persoonlijk blijf ik weg bij HBM. Teveel slechte ervaringen van gelezen.
Als je even zoekt op het forum dan zie je er genoeg.
Ze zullen vast wel eens leuke dealtjes hebben hoor, maar ik begin er niet aan.
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
voor mijn werk heb ik onlangs toen we voor ons prive naar hbm gingen nog een michellen compressor retour gebracht
dit was het 1 na zwaarste model met 5,5pk op krachtstroom
deze lekte olie als water
via de mail was het nog niet geregeld maar toch maar meegenomen met de bus en het werd gelijk geregeld en konden kiezen tussen ons geld terug of een nieuwe compressor
mijn werkgever heeft gekozen voor een nieuwe compressor en deze doet het nu gewoon goed maar wel veel lawaai ( staat er nu zo'n 3 weken )
deze wordt gebruikt om meubels te stralen dus deze draait vrijwel heel de dag met wel wat pauzes ertussen

maar de service is wel top iig
maar de kwaliteit is nog ff afwachten

gr ruud
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Persoonlijk blijf ik weg bij HBM. Teveel slechte ervaringen van gelezen.
Als je even zoekt op het forum dan zie je er genoeg.
Ze zullen vast wel eens leuke dealtjes hebben hoor, maar ik begin er niet aan.

Ik kom er regelmatig. Ze zitten vlak bij mijn kantoor dus dat helpt ook :)
Nog nooit slechte ervaring gehad moet ik zeggen. Maar je moet wel in je achterhoofd houden dat er een reden is voor hun lage prijzen. Maar voor mensen zoals ik die sommige gereedschappen sporadish gebruiken is het goed genoeg. Ze hebben ook andere merken die kwalitatief beter zijn, en dus ook wat duurder. En die low-noise compressor (25 liter) heb ik al dik een jaar en werkt echt top.

Ze hebben nu ook een serie Scheppach. Afgaand op de berichten hier op het forum was dat goed gereedschap... ik heb het even gezien en gevoeld, het is niet wat ik ervan had verwacht. Veel speling, ruwe afwerking, dun plaatmateriaal. En dat ligt dan niet aan HBM.

Het is altijd wel druk in de winkel, telefonisch contact is wel een negatief punt. Langsgaan is het beste.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Vorige week mijn cirkelzaag verkocht en een makita sp6000 invalzaag gekocht.
Van et weekend een inloopkast gemaakt ermee.
Werkt perfect en splintervrij.
Afzuiging is ook een stuk beter
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
IMG_20170207_181654.jpgIMG_20170207_181646.jpg

vandaag weesten shoppen bij de lokale makita en festool dealer

ik heb een makita rt0700cx3j boven en kantenfrees gekocht
een festool 1400mm geleide rail voor onze festool invalzaag
en een makita dbo180zj 18v accu excenter schuurmachine

de frees machine en de rail heb ik al in huis maar de schuurmachine moest besteld worden bij makita

nu binnenkort nog een bestelling bij ecotools voor frezen en zaagbladen en van allerlei kleinspul en we kunnen los met klussen

gr ruud
 

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Die Makita set heb ik ook, ben er heel erg blij mee. Loopt soepel, en zeer goed handelbaar.

Doe er alleen geen frezen in die niet helemaal goed gebalanceerd zijn, door de geringere massa van het draaiende deel gaat het dan trillen. Ik had bijvoorbeeld een afkantfreesje, met lager, die niet helemaal je van het was. In de zwaardere Triton freesmachine in de freestafel geen probleem, in de Makita ging het resoneren.

Maar verder... ideaal ding! Met 700 Watt lijkt het alsof het aan de zwakke kant is, in de praktijk valt dat best mee, zeker als je het een beetje kalmpjes aan doet.

Veel plezier er mee!
 

Skybiker

Post veel
9 nov 2014
770
5
Naast mijn buren
Ook hier de Makita frees set, frees er alles mee wat niet op de freestafel gebeurd, nog nooit last gehad van de 700 watt, gewoon power genoeg en een genot om mee te werken.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik heb de Makita set ook en n Mafell, ik gebruik frezen uit zo'n goedkope set van HBM dan heb je van alles wat maar de standtijd qua scherpte is enigszins naar de prijs, vervolgens vervang ik wat ik vaker gebruik door losse freesjes van CMT die zijn erg goed voor het geld!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.