Nieuwe tools topic

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Niekosss en Bijtel, dank voor de info.
Ik heb mijn BAS315 gebruikt gekocht en weet niet of het aan de harde hand van de vorige eigenaar of aan de materiaalkeuze (zamac?) ligt, maar bij mijn machine zijn de lagerblokjes als ontbijtkoek verkruimeld. Meer gebruikers met dergelijke ervaringen?
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Super super blij met mijn nieuwe machine !!!

Eerder vanavond 30 legplanken gezaagd voor mijn Festool systainer-kast. Binnen 20 minuten klaar... :D Daar had ik anders een paar uur over gedaan... :eek:
.
Altendorf 04.jpg
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Bedankt allen !

Potverdikkie Ekko dat is een mooi dingskie.
Gefeliciteerd en tot gauw, ik durf het bijna niet te vragen maar..............;)
Mvg,

Hahaha, maar natuurlijk mag je even... er naar kijken :rolleyes: :p

Wat een ding zeg! Wauw. Wat kun je allemaal met dat knoppenkastje rechtsboven?

Hierin zit alles t.b.v. de besturing (automatische zaagblad hoogteverstelling, idem voor 0° tot 46,1° verstekzagen, aansturing voorritser incl. automatische axiale verstelling, mogelijkheden voor 99 voorgeprogrammeerde instellingen etc. etc.

Er zit een gebruiksaanwijzing bij zo groot als een ordner, dus ik heb op een rustige (...) en regenachtige dag nog wel wat te doen... :)
 

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
ik heb voor mijn machine een vervang set gekocht op ebay , was wel rond de 100€

Niekosss en Bijtel, dank voor de info.
Ik heb mijn BAS315 gebruikt gekocht en weet niet of het aan de harde hand van de vorige eigenaar of aan de materiaalkeuze (zamac?) ligt, maar bij mijn machine zijn de lagerblokjes als ontbijtkoek verkruimeld. Meer gebruikers met dergelijke ervaringen?
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Sow ! Da's een heel erg aardige zaagmachine Ekko ! Veel ( Veilig! ) zaagplezier ermee alvast !

Ik heb ook de paashaas iets vroeger laten langskomen vorige week en me eens wat nieuw boor en schroefgeweld aangeschaft , mijn 16 jaar oude 15.6V accu schroefboor die al heel veel dienst heeft gedaan de afgelopen jaren mag op pensioen naar mijn vader, de machine doet het eigenlijk nog perfect alleen zijn de accu's redelijk snel leeg aan het geraken...

mijn oud beestje :

j74u8x.jpg


en dit setje er in :

2zi0hmu.jpg


Een 18V versie deze keer met verloop en haakse kop ( dikwijls gemist vroeger ):

2rw2udk.jpg


Ineens deze er nog bijgenomen voor het lichte werk :

egr4wk.jpg


En om af te sluiten eentje voor in steen, keigoede machine dit !

sxchm9.jpg
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Zo dat is een mooie vernieuwingsslag .-) Heb zelf ook de t18 en echt een perfecte machine, en inderdaad de haakse kop is in sommige gevallen echt een uitkomst. Vergeet trouwens niet om ze aan te melden, niet alleen voor garantie, maar ook voor de 18v actie want dan krijg je nog twee accu's gratis.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
De verbouwing van onze bovenverdieping is afgerond, dus wordt het tijd voor een paar kasten. Vrouwlief is zeer te spreken over het resultaat, dus meteen het uitgespaarde geld door alles zelf te doen geinvesteerd in wat nieuwe tools.

IMG_20170314_133301.jpg

Een lamellenfrees van Triton. De versies van DeWalt, Makita en Lamello zijn gewoon te duur voor incidenteel gebruik, maar ik ben allergisch voor onnauwkeurig gereedschap. Ferm en Einhell vallen wat mij betreft af. Ik heb goede ervaringen met de Triton bovenfrees, dus dit leek me een mooie tussenoplossing voor 150 euro. Eerste indruk is een degelijk apparaat zonder speling.

IMG_20170314_133325.jpg

Een Airace halfgelaatsmasker met vizier. Als brildrager loop ik constant te klooien met stofmaskers en veiligheidsbrillen: de bril beslaat steeds, ik zie niets en werk uiteindelijk toch weer zonder bescherming. Hopelijk werkt deze oplossing beter.

En last but not least een Festool OF1010 bovenfrees: my first Festool :eek: (wat Protool spullen even niet meegerekend). De 2400W Triton frees hangt permanent in de freestafel en is eigenlijk ongeschikt voor werken uit de hand. Maar niet alle bewerkingen zijn op de freestafel te doen. Een kast laat zich lastig over de freestafel halen. Lang over getwijfeld, maar ik gebruik de bovenfrees best vaak en heb al een aantal goedkopere versleten. Ik ben benieuwd! :D
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Nice!!

Ik heb het geluk dat ik van me werk uit al een veiligheidsbril op sterkte heb. Dus van beslaan en slecht zitten heb ik geen last.
Luchtwegbescherming gebruik ik niet zoveel. Alleen als ik MDF ga zagen dan gebruik ik een filter.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Veiligheidsbril op sterkte lijkt me ook heel fijn inderdaad. Dat kan er nog wel bij naast zonnebril, sportbril, fietsbril, reservebril :cool:
Stofmasker gebruik ik ook niet heel vaak, maar ik ben bezig een spiegel te zandstralen en het leek me nu toch wel eens verstandig.
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Hey iedereen,
ik mag volgende week mijn felder kf700 sp gaan ophalen die ik in november besteld had, zal een stuk schelen in tijd om mijn maatkasten en dergelijke te maken.
vandaag ook mijn handtekening gezet voor de felder ad741 met silent power as en elektrische hoogteverstelling. Is het toonzaalmodel die bij tema staat momenteel dus kan hem na de opendeurdagen direct meenemen ��
Binnenkort foto's van de unboxing
groeten smetje
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Ik heb een set start corpus klemmen via Sander ontvangen. Bessey spul is toch echt wel een wereld van verschil tegenover "Sencys" e.d.
Enigste probleem wat ik heb is dat 1 van de klemkoppen schuift ipv dat deze vast blijft zitten. zie video: https://youtu.be/umuRfJz9xDw
Heb de webshop hierover gemaild, hopelijk hebben zij een oplossing.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
Ik heb een set start corpus klemmen via Sander ontvangen. Bessey spul is toch echt wel een wereld van verschil tegenover "Sencys" e.d.
Enigste probleem wat ik heb is dat 1 van de klemkoppen schuift ipv dat deze vast blijft zitten. zie video: https://youtu.be/umuRfJz9xDw
Heb de webshop hierover gemaild, hopelijk hebben zij een oplossing.

Je kunt de kop er helemaal afhalen. Kijk even in de opening of de keil die in de nokjes van de arm moet vallen goed zit; eventueel met een schroevendraaier goedzetten. Flink schudden wil ook wel eens helpen : ))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.