Nieuwe tools topic

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
aanpassen kan volgens mij binnen 2 uur gedaan worden anders kan het niet meer.
Als dit zo is lijkt mij dat wel heel erg kort, dan is het nagenoeg niet mogelijk om iets te wijzigen of verwijderen.
Het lijkt mij dat 24 of 48 uur na plaatsen het nog mogelijk moet zijn om te wijzigen of verwijderen.
Mvg, :).
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
(sorry, ff de discussie breken)
Op dit moment ben ik druk bezig met het verbouwen en isoleren van de zolder bij mij thuis.
Mijn trouwe Metabo BS 14 Li begint na 5 jaar trouwe dienst steeds meer mankementen te vertonen.
Goed excuus om een beetje vakantie geld om te zetten in een nieuwe accu-boor.
Het is een Bosch GSR 18V-60 C geworden, in L-boxx met 2 stuks 5,0 Ah accu en snellader.
$_84.JPG

Wat een beest van een machine! En lekker compact ook.
Ik ben erg gecharmeerd van de precisie-koppeling en kickback-control.
Deze stoppen de machine zodra de slipkoppeling gaat ratelen of wanneer de machine om zijn as gaat draaien.
Dat laatste is vooral prettig voor je polsen.
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Hoi Joris,

De prijs (rond de 240,- incl verzendkosten uit duitsland)/kwaliteit verhouding was de doorslaggevende factor.
Ik heb wat reviews bekeken op youtube en prijzen vergeleken op Idealo.de. Merken zoals DeWalt, Metabo en Makita hebben soortgelijke machines maar zijn minstens 100 euro duurder.

Ook heb ik al meer producten van Bosch Pro waar ik zeer over tevreden ben
 

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Hoi Den Deze,

Dat klopt. Ik ben zo'n 5 tot 6 webwinkels af gegaan totdat ik er één had die naar NL probeerde te verzenden.

PS

Ik heb hem dus aan de tand gevoeld. Lekker veel accu capaciteit en heerlijk stabiel. Ik kan hem aan raden.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.085
37
Leiden
Vandaag werd mijn Festool OF900 gebracht (ja service) die ik via marktplaats voor 3 tientjes overgenomen heb. Jemig wat is dat ding mishandeld maar goed komt ondersteboven te hangen op het project freestafel dus maakt mij niet uit dat sommige delen niet meer aanwezig zijn :) ik ben wel blij met een goede bovenfrees voor heel weinig en de spantang zat er mooi bij.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Een makita DML802 zaklamp gekocht 14v en 18 v.
wat een fijn compact lampje.
en erg handig draaibare kop.bml802_1.jpg

Erg blij mee.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Mijn nieuwe aanwinst:

IMG_1101.jpg

Een Huvema HU 13 Pro van Marktplaats. Ik was eigenlijk op zoek naar een zwaarder model, maar kwam dit koopje tegen. Het is al een oudere (van 2003), maar heeft eerst als showmodel in een winkel gestaan en is daarna bijna niet gebruikt, vanwege gezondheidsredenen. Normaal ben ik wat skeptisch bij dergelijke verhalen, maar nu lijkt het te kloppen. Er zitten zo goed als geen gebruikssporen op. Enkel een paar verfvlekjes.
 

Bijlagen

  • IMG_1101.jpg
    IMG_1101.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 640

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mijn nieuwe aanwinst:

Een Huvema HU 13 Pro van Marktplaats. Ik was eigenlijk op zoek naar een zwaarder model, maar kwam dit koopje tegen. Het is al een oudere (van 2003), maar heeft eerst als showmodel in een winkel gestaan en is daarna bijna niet gebruikt, vanwege gezondheidsredenen. Normaal ben ik wat skeptisch bij dergelijke verhalen, maar nu lijkt het te kloppen. Er zitten zo goed als geen gebruikssporen op. Enkel een paar verfvlekjes.

Nice, dat ziet er goed uit! Als je de ruimte er voor hebt, super aankoop!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Hmm, ik moet mijn garage eens flink gaan verbouwen om het te kunnen herinrichten. Ondertussen heb ik te veel tools en te weinig plek. De plannen voor de aanpassingen zitten al in mijn hoofd, maar nu de uitvoering nog.......
 

WR1944

Oud hout
Hmm, ik moet mijn garage eens flink gaan verbouwen om het te kunnen herinrichten. Ondertussen heb ik te veel tools en te weinig plek. De plannen voor de aanpassingen zitten al in mijn hoofd, maar nu de uitvoering nog.......

Dat is een herkenbaar probleem. Toen ik m'n spullen uit Nederland in Amerika kreeg had ik veel dubbel. Twee jaar in Amerika zonder gereedschap kan natuurlijk niet dus je gaat de basis inslaan.
En elke keer dat ik een hoop in dozen en kisten doe moet ik natuurlijk weer gereedschap hebben dat onderin een doos zit. Dan begint alles weer van voren af aan.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Mijn werkplek is een garage van 2,5 bij 5,5 meter, dus op zich heb ik nog niets te klagen. Maar de beperkte breedte maakt het lastig om deze handig te gebruiken. Mijn zaagtafel moet ik al dwars zetten, anders raakt het hout dat ik zaag de muur. Maar dan kan ik er weer bijna niet langs, omdat de ruimte tussen de zaagtafel en mijn (rest)voorraad plaatmateriaal die tegen de muur staat de klein is. En natuurlijk moet ik er vaak langs om een meter, winkelhaak, potlood of iets anders te pakken. De oplossing is om alles op wielen te zetten, het plaatmateriaal ergens anders op te slaan en een kast maken met daarin mijn systainers, compressor en cycloon. Dan zou het moeten lukken. De garageverbouwing van Erik van Voorst is dan een inspiratiebron (hoewel ik niet verwacht dat de mijne zo mooi wordt).
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mijn werkplek is een garage van 2,5 bij 5,5 meter, dus op zich heb ik nog niets te klagen. Maar de beperkte breedte maakt het lastig om deze handig te gebruiken. Mijn zaagtafel moet ik al dwars zetten, anders raakt het hout dat ik zaag de muur. Maar dan kan ik er weer bijna niet langs, omdat de ruimte tussen de zaagtafel en mijn (rest)voorraad plaatmateriaal die tegen de muur staat de klein is. En natuurlijk moet ik er vaak langs om een meter, winkelhaak, potlood of iets anders te pakken. De oplossing is om alles op wielen te zetten, het plaatmateriaal ergens anders op te slaan en een kast maken met daarin mijn systainers, compressor en cycloon. Dan zou het moeten lukken. De garageverbouwing van Erik van Voorst is dan een inspiratiebron (hoewel ik niet verwacht dat de mijne zo mooi wordt).

Wat het op wielen zetten aangaat, dat is echt een verademing, ik kan het je van harte aanraden. Van 't weekend heb ik m'n MFT met verlening op een betonplex onderstel geknutseld en ik heb er spijt van dat ik het niet gelijk heb gedaan!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.