Nieuwe tools topic

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.765
983
Omgeving Eindhoven
Kwam gisteren toevallig bij Tendotools in de buurt en moest nog een stuk afzuigslang hebben, ben daar dus even binnengelopen.
Ook even naar de Harvey zaagtafel staan kwijlen, alleen ik kan hem helaas niet kwijt in mijn schuur.
Hij past als bouwpakket wel binnen, maar voor grotere delen moet hij maar buiten kunnen, en dat gaat net niet door de normale buitendeur.
Jammer, want ik zou ok wel zo'n zaagtafel willen hebben...
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ik heb net zo'n garage als Ruud.... maar die moet ik delen met de fietsen van het hele gezin, mijn motor, een aantal kasten waar etenswaren, schoonmaakmiddelen in worden opgeslagen, en vooralmet veel troep. Uiteindelijk blijft er voor de hobby, inclusief werkbank, zo'n 4 á 5 M2 over. Het lukt, maar je blijft constant opruimen. Afkortzaag op een Workmate, afkorten, en direkt weer opbergen. Ik ben jaloers op de houtbewerkers wiens vaardigheden zover zijn ontwikkeld dat ze alles met alleen handgereedschap kunnen doen. Daar heb je veel minder ruimte voor nodig...

Zodra het warmer weer wordt, maar eens goed opruimen en alle troep weggooien. Met wat geluk is er dan plaats voor een betere werkbank, een extra montage-tafel en iets meer sta-ruimte.

Maar goed, ondertussen is mijn nieuwe schaaf aangekomen! Ben er blij mee...


Bekijk bijlage 58641

gebruik deze schaaf ook maar vond de greep niet prettig. Na een aanpassing helemaal tevreden.

attachment.php
 
P

Pel

Guest
Ja, de kogel is door de kerk, dit is hem geworden, met dank aan de forumleden voor de nodige info, tevens ook nog wat attributen erbij gedaan, ketelmaat 24 liter, 10 bar, olie gevuld, 2.5 pk daar kan ik nog eens mee blazen denk ik zo:)?

Groet Pel.

compressor POWXQ8105.jpg
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Om er ook een beetje bij te horen ook maar een nieuwe compressor gehaald.
Mijn 7 jaar oude Einhell 24ltr deed het nog wel, maar voor de hoeveelheid zoals ik hem gebruik is het een behoorlijke sta in de weg.
Ik gebruik hem alleen voor schoonspuit werk, af en toe een tacker en een bandje oppompen.
Toevallig bij de Hornbach in de buurt en toen zag ik een leuk ding staan.
Klein, 8bar en erg stil.
Geen luxe ding, maar voor mij voldoende.
Voor €95 deze gehaald

428809.jpg

Plan is om deze onder mijn afkortzaag te monteren tegen mijn afkortstation aan.
Mocht dit wel te luid doordreunen, dan maak ik er een stand voor zodat hij rechtop kan staan.
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Om er ook een beetje bij te horen ook maar een nieuwe compressor gehaald.
Mijn 7 jaar oude Einhell 24ltr deed het nog wel, maar voor de hoeveelheid zoals ik hem gebruik is het een behoorlijke sta in de weg.
Ik gebruik hem alleen voor schoonspuit werk, af en toe een tacker en een bandje oppompen.
Toevallig bij de Hornbach in de buurt en toen zag ik een leuk ding staan.
Klein, 8bar en erg stil.
Geen luxe ding, maar voor mij voldoende.
Voor €95 deze gehaald

Bekijk bijlage 59296

Plan is om deze onder mijn afkortzaag te monteren tegen mijn afkortstation aan.
Mocht dit wel te luid doordreunen, dan maak ik er een stand voor zodat hij rechtop kan staan.

Ik heb mijn huidige compressor ingebouwd in een kast in de werkplaats en zoek nog een kleintje voor een tacker en ook wat schoonspuit werk, is deze daar goed genoeg voor?
Om hier nu een dure Senco voor aan te schaffen als deze ook voldoet...
Zou deze ook in een Systainer passen?
 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Of ie in een systainer past zou ik moeten proberen, Als hij er al inpast dan wordt het zowiezo een nr5
Gisteravond ff met de tacker gespeeld en dat werkt prima.
Ja, hij slaat eerder aan dan als je een grote ketel hebt.
Maar hij is zo stil dat ik er weinig van merk.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Je kan altijd nog van een oude 'defecte' compressor de ketel afslopen en deze met een vaste leiding (evt. met kogelkraan ertussen) aan deze compressor koppelen. Als je verwacht wat meer lucht nodig te hebben, bijv. bij het tacken van een lade of kastje, dan zet je de kogelkraan open en is er een grotere buffer beschikbaar om een het kastje zonder pauze in elkaar te nieten.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik heb mijn huidige compressor ingebouwd in een kast in de werkplaats en zoek nog een kleintje voor een tacker en ook wat schoonspuit werk, is deze daar goed genoeg voor?
Om hier nu een dure Senco voor aan te schaffen als deze ook voldoet...
Zou deze ook in een Systainer passen?

Ik denk dat deze wel voldoet. Je zou ook naar een Bostich MRC6 kunnen kijken, die heb ik zelf en bevalt prima. De Bostich pad in ieder geval niet in een systainer, ik denk de Stanley ook niet.

Die Senco die wel past is een 3 liter modelletje, de Stanley een 5. Dat is denk ik de grootste bottleneck, los van de rest van het ontwerp. 😊
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Oh, zo kan 't natuurlijk ook. 😁 Da's niet zo netjes als bijv. de Senco, maar het past!

Ik zou wel even kijken of het goed gaat qua smering, wanneer je 'm in deze stand aanzet. Wellicht moet ie op z'n ruggetje liggen.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Gisteren deze op de kip getokt:
IMG_20170201_220549009.jpg
Ruim 40 jaar oud maar in prima staat.
Een beetje poetsen, smeren en slijpen binnenkort.

Op de achtergrond staat een ander restauratieproject (gietijzeren vlakbank 160mm)
Die wordt overbodig dus komt binnenkort te koop.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Geen idee of het uitmaakt. Tis een olieloze compressor, maar er zal vast iets van smering inzitten. (Gesloten systeem)
Misschien eens een mailtje naar Dewalt sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.