Nieuwe tools topic

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Zeer blij mee, een Hema in deze staat was ik eerder nog niet regen gekomen en omdat er een paar kleine bebrekjes aan zijn is hij ook nog heel betaalbaar.
 

Lontemanos

Actieve deelnemer
23 dec 2014
70
8
Friesland
Mooie "nieuwe" tools allemaal! Hier ook wat nieuws. Alleen niet voor houtbewerking. Naast hout hebben we hier thuis een voorliefde voor (oude) auto's, motoren, brommers, eigenlijk alles wat rolt. We hebben veel mooi handgereedschap van allerlei merken. Het probleem was alleen, omdat we hier thuis met 3 mannen zijn, het meestal door elkaar lag waardoor je meer aan het zoeken was dan echt daadwerkelijk wat aan het doen was. Via het werk konden we geschikt aan een gevulde gereedschapskar komen :) Doordat het in een kar zit, komt er ook geen stof op :)

Hierbij de foto's:
image1.jpg
image2.jpg
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Man man man wat een spul weer, komt weer voor een vermogen langs haha bezit van de zaak is einde van het vermaak zegt men maar geld vast niet voor al deze tools. 😎😎
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Rizz, je bent ook bij HBM geweest gezien de onderste doos, nu ben ik heel nieuwsgierig waarom een T8 en niet de T7clone van HBM, kost maar 100 euro.... gewoon nieuwsgierigheid
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Rizz, je bent ook bij HBM geweest gezien de onderste doos, nu ben ik heel nieuwsgierig waarom een T8 en niet de T7clone van HBM, kost maar 100 euro.... gewoon nieuwsgierigheid

Ik heb reeds twee Chinese slijpmachines in gebruik gehad, de buwkwaliteit en het resultaat was om te huilen. Op de gitaarbouwcursus had ik de beschikking over een Jet. Deze zou minstens gelijkwaardig of beter moeten presteren. Ga morgen goed testen.. Niet alle chinese machines zijn slecht, maar na de slechte ervaringen met die anderen wilde ik wat dit betreft meer zekerheid
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
En om mijn verhaal hierboven kracht bij te zetten. Vlijmscherp en lekker gepolijst.. Kan mn puisten goed zien in de weerspiegeling. Dit resultaat heb ik nooit kunnen krijgen met de Chinese machines

 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
begrijp ik maar vergelijk je nu niet appels met peren ?
chinese machines waren sneldraaiers (gok ik) de tormek een langzaamdraaier
De hbm versie is ook een langzaamdraaier en al zit daar een kleine afwijking in, op zo een laag toerental merk je dat niet (geld natuurlijk ook voor andere clones)
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Nee hoor, echt een laagtoerige waterslijper. De steen was veel te grof en de plastic behuizing brak al als je er naar leek. Daarnaast zat er een flinke wiebel in. Dat is niet zo'n probleem, maar de as was krom, zo bleek nadat ik m uit elkaar had gehaald.
https://www.amazon.de/dp/B003OUWOX4...ubtag=ocDN5azb3V-eO9BOSVMFBw&site-redirect=at

Soms is het echt wel mogelijk om goeie resultaten met Chinese machines te halen. De spindelmachine is inmiddels ook ff goed gebruikt, het resultaat is perfect haaks en mooi..

Ik ben erg blij met mn aankopen iig. Waarschijnlijk had het met de HBM tormek kloon ook gewerkt, uk durfde het risico niet meer te nemen..
 
Laatst bewerkt:

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Jup dat is het setje, machientjes liggen naar mijn menig heel goed in de hand en een aangenaam gewicht om mee te werken, hoelang de batterijen meegaan kan ik nog niet vertellen :)
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Mezelf verwend met nieuw speelgoed:D
20170116_185219.jpg
20170116_185227.jpg
20170116_185242.jpg
DHP481, DTD129, DHR243 en DHS680

Al even mee gewerkt in en om het (tuin)huis. De 481 heeft een slipkoppeling bij het schroeven ipv de electronische stop doe mijn Protool PDC 15-4 heeft. Even wennen dus. Toerental is ook lager dan de protool, meestal geen probleem maar Famag machine hardhoutboren boren lekkerder met hogere toerentallen.
Maar set bevalt uitstekend!
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.736
398
Ik werk zelf ook veel met de 10,8 volt machines, al zij het de Wurth variant. Ik merk dat ik er vaker naar grijp dan naar de grotere varianten. Batterijen zijn uitwisselbaar met deze Bosch machines.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Bekijk bijlage 58363

Nieuwe aanwinst, Bosch Electrisch gereedschap dealGSR10,8+GOP+GDR+GSA
304,00€ excl. btw


Mooie set!
Ik gebruik die 10,8 apparaten van Bosch ook érg vaak.
Ze liggen inderdaad super in de hand, zijn lekker licht en in de meeste gevallen toch krachtig genoeg.
Echt prima, zeker voor deze prijs. Echt geen geld voor zoveel moois ;)
Veel klusplezier ermee :eek:


@Reinier68: mooi spul :cool:
Ga je vast veel en lang plezier mee beleven!

Grtz,

Atmoz
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.