Nieuwe tools topic

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Toch wel apart om te zien dat Bosch Blauw 10,8 zo populair is. Andere merken hebben soms toch beter oplossingen en toch zie je overal die 10,8 set.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Toch wel apart om te zien dat Bosch Blauw 10,8 zo populair is. Andere merken hebben soms toch beter oplossingen en toch zie je overal die 10,8 set.

Ik vind dat niet zo heel apart. De 10,8v collectie van Bosch Blauw is nu eenmaal érg uitgebreid (handig met accu's uitwisselen) en mijns inziens krijg je veel waar voor je geld. Ook over de kwaliteit kan ik niets negatiefs melden. Ik heb zowat alle 10,8v machines wat er zijn, en worden zowel door mezelf als m'n vrienden/collega's (zeer) intensief gebruikt. Er zitten echt een paar lomperiken bij :p Maar nog niets wat het begeven heeft of iets wat daarop lijkt.

Met vr gr,

Atmoz
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
Al is een 10.8v schroefmachientje niet geschikt als vervanger voor de 14 of 18v schroef(boor)machines denk ik of wel? Schroeven zal prima gaan maar zijn ze ook geschikt om gaten te boren met bijvoorbeeld vlinderboren?
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Ik vind dat niet zo heel apart. De 10,8v collectie van Bosch Blauw is nu eenmaal érg uitgebreid (handig met accu's uitwisselen) en mijns inziens krijg je veel waar voor je geld. Ook over de kwaliteit kan ik niets negatiefs melden. Ik heb zowat alle 10,8v machines wat er zijn, en worden zowel door mezelf als m'n vrienden/collega's (zeer) intensief gebruikt. Er zitten echt een paar lomperiken bij :p Maar nog niets wat het begeven heeft of iets wat daarop lijkt.

Met vr gr,

Atmoz

Had jij niet alles sowieso van Bosch Blauw? :)

Dat dingen niet kapot gaan en/of goed werken wil niet zeggen dat er geen andere dingen zijn die beter werken of goedkoper zijn :).
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Al is een 10.8v schroefmachientje niet geschikt als vervanger voor de 14 of 18v schroef(boor)machines denk ik of wel? Schroeven zal prima gaan maar zijn ze ook geschikt om gaten te boren met bijvoorbeeld vlinderboren?

Klopt, die 10,8 machines (van welk merk dan ook) zijn zéker niet in alle gevallen een vervanger van de brute 18v machines!
Het is echter zeer goed mogelijk om met een vlinderboor in zacht hout te boren met zo'n klein machientje :cool: Dat is wat ik namelijk geregeld doe.

Ik heb naast de lichte 10,8 reeks ook een redelijk complete 18v reeks. Die wordt gebruikt wanneer er veel kracht vereist is. Bijvoorbeeld met een 32mm vlinderboor in wat harder hout boren, of gewoon de wat grotere schroeven indraaien.
Daarbij moet ik wel weer zeggen dat mijn 10,8v slagschroendraaiertje er absoluut geen probleem van maakte om bijvoorbeeld 6x100 schroeven 38mm hout en daarna 50mm cellenbeton in te draaien. Hoe fijn is dat? Toch kleine, handzame machine's en toch genoeg kracht voor vele situaties. Persoonlijk vind ik het een zeer fijne uitbreiding op de 18v serie!

[edit]

Had jij niet alles sowieso van Bosch Blauw? :)

Niet alles, maar wel vrij veel :)


Dat dingen niet kapot gaan en/of goed werken wil niet zeggen dat er geen andere dingen zijn die beter werken of goedkoper zijn :).

Eens! En dan zal ik ook nooit zeggen.

"Beter werken" en "goedkoper zijn" zijn sowieso dingen die niet echt goed bij elkaar passen.
Goede dingen kosten nu eenmaal geld. Of wil je zeggen dat er nog goedkopere dingen zijn die ook nóg beter zijn? :D
 
Laatst bewerkt:

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik heb met mijn 18V Makita al een paar keer 6mm gaten voor stopcontacten en schilderij rails in muren van betonstenen geboord zonder mijn hamerboor te pakken. Dan zijn die 18V accu machines ideaal.
 

BasM

Nieuw lid
26 okt 2016
5
0
Heb van Bosch Blauw ook een set 10,8V (schroefboormachine, slagschroevendraaier, haaks boormachine, lamp, en multicutter (oscillatie zaag)) en pak voor 9/10 klusjes die lekkere lichte tolletjes.
En hoe meer met dezelfde accu kan hoe beter

Nu toch ook maar een 18V besteld, de 14V die ik heb is een erfstuk maar de accu's worden slecht en zo nog wat dingen, agh geld moet rollen..
 

PBT

Actieve deelnemer
Ook hier meerdere 10,8v bosch accuboren. 2 stuks gsr voor professioneel (dagelijk) gebruik. Ik gebruik ze voor zon beetje alle maten schroeven tot 5x90, en voor speedboren in alles. Wel zijn de accus van de oudste gsr inmiddels wel helemaal op... 20 schroeven van 4x40 en dan is het uit met de pret. Misschien dan toch ook maar een gdr erbij halen?
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
Ik ben wel gecharmeerd van de gdx. Zowel 1/4 als 1/2" opname. IMG_1629.jpgZou dat wat zijn? Of wat lomp voor t gewone schroecen...
 

PBT

Actieve deelnemer
Ik ben wel gecharmeerd van de gdx. Zowel 1/4 als 1/2" opname. Bekijk bijlage 58470Zou dat wat zijn? Of wat lomp voor t gewone schroecen...

Daar zit ik in de 18volt versie een beetje naar te kijken. Mijn 18v gdr is zo goed als op, wat ook wel kan na 6 jaar intensief gebruik. Lijkt me vooral handig als je vaker 6-kant bouten moet draaien. Nu zet ik hiervoor een speciale dophouder in de slagachroever... maar je weet wel... dat ding is steeds kwijt of vergeten
 

Treetop

Actieve deelnemer
4 dec 2016
42
0
Mezelf verwend met nieuw speelgoed:D
Bekijk bijlage 58419

Mooie set ! , ik heb dezelfde boormachine op het werk (herstellingen van graafmachines enz.) dat ding heeft zoveel kracht dat het je pols breekt als de boor blokkeert ( niets voor niets dat er een extra verlengd handvat bijgeleverd zit) , de enige klacht die ik hierover heb is dat de machine zoveel kracht heeft dat de boorkop onvoldoende spankracht heeft en dat die daardoor doorslipt over de boren. Deze heb ik zelf 2 weken geleden vervangen door een boorkop van een ander merk (heeft me wel bloed zweet en tranen gekost)
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
IMG_0606.jpg
Ok, geen vergelijk voor de accuboren van hiervoor :D maar ook het kleine kan handig zijn. Deze voor de lastige hoekjes, daar waar weinig ruimte is. Ik moet een paar schuifdeuren monteren en daarboven weinig ruimte, vandaar dat dit me handig lijkt.
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
haha, deze is ook ~3V (3.6), dus misschien is het wel dezelfde en is dit de manier van Bosch om leuk te verdienen, doe het in een mooi wit blik (die je (lees ik) dan toch weer weggooit), adverteer het op de juiste manier en vraag 10 keer meer ;-) en toch lijkt het me nog steeds handig... :D
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
hoi

vorige week vrijdag hebben mijn vader, neef en ik 2x een harvey zaagtafel opgehaald bij vdh
voor mijn neef een machine op 230v zonder rolslede en frees hulpstuk
en voor mijn vader en ik een machine op 400v met rolslede en frees hulpstuk

tevens hebben we bij hbm gelijk 2 afzuigers opgehaald
voor mijn neef de gewone hbm 200 afzuiger op 230v
en voor ons de hbm 200 profi met microfilter

gisteren hebben we de machine samen met mijn neef goed afgesteld en echt alles is ook af te stellen
en 45 graden is na afstellen ook presies 45 graden
en alles klopt presies aan de machine

de bovenfrees gaan we er deze week onder monteren maar hiervoor moeten we 3 gaten in het blad van de zaagtafel boren en hier draad in tappen
maar dit gaat goedkomen

gisteren hebben mijn vader en ik ook een groot platenrek gemaakt voor 305 x 150cm platen en kleiner
en ook een werkbank van 250 x 110cm op dezelfde hoogte als de zaagmachine
onder de werkbank zitten tevens wielen zodat deze overal naartoe gerold kan worden

de krachtstroom aan de muur wordt vandaag beter aangesloten
dit was alleen even om te testen
vandaar dat deze nog los hangt

maargoed bij deze de foto's

IMG_1532.jpgIMG_1533.jpgIMG_1535.jpgIMG_1524.jpg

gr ruud
 
Laatst bewerkt:

Thymen

Actieve deelnemer
4 feb 2016
132
1
Enschede
Lekker als je wat ruimte hebt.

Ik heb net zo'n garage als Ruud.... maar die moet ik delen met de fietsen van het hele gezin, mijn motor, een aantal kasten waar etenswaren, schoonmaakmiddelen in worden opgeslagen, en vooralmet veel troep. Uiteindelijk blijft er voor de hobby, inclusief werkbank, zo'n 4 á 5 M2 over. Het lukt, maar je blijft constant opruimen. Afkortzaag op een Workmate, afkorten, en direkt weer opbergen. Ik ben jaloers op de houtbewerkers wiens vaardigheden zover zijn ontwikkeld dat ze alles met alleen handgereedschap kunnen doen. Daar heb je veel minder ruimte voor nodig...

Zodra het warmer weer wordt, maar eens goed opruimen en alle troep weggooien. Met wat geluk is er dan plaats voor een betere werkbank, een extra montage-tafel en iets meer sta-ruimte.

Maar goed, ondertussen is mijn nieuwe schaaf aangekomen! Ben er blij mee...


juuma No 4.jpg
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de aankoop Ruud, daar ga je nog veel plezier aan beleven.

@Thymen, misschien een wandje erin maken dan blijft jou ruimte, jou ruimte?

Groet Pel.
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
De garage is van mijn ouders
ik woon zelf ergens anders
maar mijn vader heeft dezelfde hobby als ik dus klussen doen we meestal samen
bij ons was de garage tot vorige week presies zoals bij jou
maar mijn ouders hebben nog 2 schuren met op iedere schuur een zolder dus we hebben veel spullen verhuist naar andere schuren
de schuur loopt nog zo,n 6 m verder door naar achteren en dit was vroeger onze oude werkplaats maar met de nieuwe zaag,achine wilden we meer plek hebben
en dus hebben we flink opgeruimd
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.