Mooi hout maar niet zo gaaf

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb hier foto’s van twee verschillende schalen, ze lijken wel veel op elkaar maar zijn niet hetzelfde.

Ik vond dit Esdoorn hout met al de houtwormen en worm gaten en besloot om dat hout te draaien al houd het geen water :D.

Het geeft wel extra uitdagingen om dit te draaien, het moet goed gedraaid worden zonder dat de dunne wanden van de tunnels uitbreekt en schuren is bijna onmogelijk zonder al de kanten rond te schuren en de dunne lamellen weg te schuren.

Het hout zelf was best mooi maar de foto’s zijn niet denderend ben Ik bang voor, sommige beter dan anderen, maar je kan wel zien hoe het resultaat is.

Oh ja je moet wel je mond dicht houden waneer je dit soort hout draait, die wormen smaken echt niet goed :eek: :rolleyes:.

Wormy Maple.jpg Wormy Maple side.jpg Wormy Maple other side.jpg Wormy Maple profile.jpg

Other wormy Maple.jpg Other wormy Maple bowl profile.jpg Other wormy Maple bowl.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Toch heel mooi uitgevoerd, Leo.
Met die grove wormgaten past de vorm heel goed.
Voor mij past het plaatje helemaal in elkaar.
Heel mooi.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Netjes en zo komt het hout er goed uit. Ach die biologisch verantwoorde eiwitten kan je ook op een andere manier binnen krijgen.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Thanks for all the comments guys :D, Ik best wel tevreden over het eind resultaat, de wanden zijn niet dun, maar Ik vind de combinatie van de ruwe tunnels en de dikkere wand best wel goed overkomen, maar ook dat half opgeknaagd hout met slaap er in is bros en vrij zwak, dunner en het kon wel eens uitbreken bij verkeerd plaatsen of oppakken, dat was wel een van de uitdagingen van het draaien van dit hout, en dat was wel goed gelukt :).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.